reklama


BMW M5 vs 550d: Kdo s koho aneb detailní srovnání parametrů

BMW M5 vs 550d: Kdo s koho aneb detailní srovnání parametrů

 
 

Počet válců a tankované palivo nejsou jediné rozdíly mezi aktuálním modelem BMW M5 a nově představeným modelem M550d xDrive.

Automobilka BMW tento týden zveřejnila oficiální informace o novém třílitrovém vznětovém šestiválci s třemi turbodmychadly, který se objeví v modelech X5/X6 a řadě 5, pro niž bude nabízen s označením M550d xDrive. I díky legendárnímu písmenu M v názvu si nový model zasluhuje srovnání s M5.

BMW M5 zůstává i nadále vrcholem řady 5, M550d xDrive poráží výkonem, rychlostí i dokonalejším podvozkem. M550d xDrive zase boduje menší spotřebou a nižší cenovkou. Oba automobily však cílí na jiný druh zákazníků, což dokazuje i fakt, že zatímco M5 má poháněná pouze zadní kola, M550d xDrive používá systém pohonu všech kol.

Třílitrový řadový šestiválec vs. 4,4 l V8

Pod kapotou M550d xDrive pracuje vznětový řadový šestiválec s třemi turbodmychadly a přímým vstřikováním common-rail. Agregát o objemu 2993 cm3 je naladěn na 280 kW (381 k) při 4000-4400 min-1, vrchol točivého momentu 740 Nm je dostupný při 2000-3000 min-1. Motor je kombinován s osmistupňovým automatem a systémem pohonu všech kol xDrive.

Na druhou stranu aktuální M5 používá turbodmychadlem twin-scroll přeplňovaný vidlicový osmiválec. Díky dvoustupňovému dopingu, přímému vstřikování a variabilnímu řízení ventilů Valvetronic dává z objemu 4395 cm3 největší výkon 412 kW (560 k)/6000-7000 min-1. Na zadní nápravu je přenášeno maximálních 680 Nm, které jsou k dispozici v rozmezí 1500-5750 min-1, a to pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky M DCT s elektronikou Drivelogic.

BMW M Performance: Vznětový třílitr s třemi turby oficiálně

Akcelerace z 0-100 km/h do pěti sekund

Sedan M550d xDrive zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Rozdíl proti současné M5 je i ten, že M550d xDrive bude nabízeno také v praktičtější verzi kombi. M550d xDrive Touring z 0-100 km/h akceleruje za 4,9 sekundy.

M5 je jen o fous rychlejší, na stovce je za 4,4 sekundy, její maximální rychlost je rovněž elektronicky omezena na 250 km/h, při objednání balíčku M Driver‘s Package je ale omezovač deaktivován a M5 jede až 305 km/h.

Kilometr s pevným startem M5 pokoří za 21,9 sekund, M550d xDrive ujetí této vzdálenosti trvá o chlup déle – 23,7 sekund.

BMW M5: Empětka popáté. Oficiálně (velká galerie)

Spotřebu paliva M550d xDrive mimo jiné pomáhá snížit funkce Auto Start-Stop, rekuperace brzdné energie a mód Eco Pro, udávaná spotřeba paliva vozu v kombinovaném cyklu je 6,3 l/100 km. I přes použití funkce Auto Start-Stop a systému rekuperace brzdné energie nemůže M5 v úspornosti konkurovat, M5 totiž v kombinovaném cyklu spořádá 9,9 litru benzinu na 100 km. Zatímco M5 má 80litrovou palivovou nádrž, M550d xDrive má 70litrovou.

BMW M5 vs BMW M550d: Srovnání technických údajů
ModelM5M550d xDrive
Převodovka7DS8A
Zdvihový objem [cm3]43952993
Válce/ventily8/46/4
Největší výkon [kW/min-1]412/6000-7000280/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]680/1500-5750740/2000-3000
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44,7
Komb. spotřeba [l/100 km]9,96,3
Pohotovostní hmotnost [kg]18701895

Delší rozvor u M550d xDrive

I přestože oba automobily stojí na stejném základu, liší se svými rozměry. Rozvor náprav M550d xDrive činí 2.968 mm, což je o 4 mm více než v případě M5. M550d xDrive je také o 2 mm nižší (1.454 mm vs. 1.456 mm) a kvůli užším blatníkům o 31 mm užší než M5 (1.860 mm vs. 1.891 mm). Oba vozy jsou dlouhé 4.910 mm.

Hodnota světlé výšky je sice důležitá především u terénních aut, rozdíly mezi oběma BMW se ale najdou i zde. Světlá výška M550d xDrive činí 131 mm, zatímco u M5 117 mm.

Pohotovostní hmotnost M5 činí 1.870 kg, což je jen o 25 kg méně než váha M550d xDrive. Řada 5 s třílitrovým dieselem tri-turbo pak uveze až 580kg náklad, o 40 kg těžší než M5.

M5 s lepším brzdovým systémem

O zastavení M5 se starají ventilované kotouče s rozměry 400x36 mm a šestispístkovými třmeny vpředu a ventilované kotouče 396x24 mm s jednopístkovými třmeny vzadu. M550d xDrive pak používá 374mm kotouče vpředu a 345mm vzadu, třmeny jsou v obou případech jednopístkové.

Oba automobily jsou standardně dodávány s 19palcovými koly. M5 však obouvá širší pneumatiky (265/40 vpředu a 295/35 vzadu), zatímco M550d xDrive používá pneumatiky s rozměry 245/40 vpředu a 275/35 vzadu.

M5 pak má vpředu širší rozchod náprav (1.627 mm vs. 1.594 mm), zatímco vzadu je to přesně naopak (M5: 1.582 mm vs. M550d xDrive: 1.599 mm).

BMW M5 vs BMW M550d: Srovnání rozměrů
ModelM5M550d xDriveRozdíl
Délka [mm]491049100
Šířka [mm]1891186031
Výška [mm]145614542
Rozvor [mm]296429684
Rozchod vpředu [mm]1627159433
Rozchod vzadu [mm]1582159917

Agresivnější vzhled M5

Na první pohled mohou sice oba automobily vypadat shodně, při bližším ohledání ale M5 působí agresivnějším dojmem. M5 má jinak tvarovaný přední nárazník, odlišná jsou vnější zpětná zrcátka, blatníky jsou výraznější. Z boku jsou pak hlavním rozdílem „žábry“ se zabudovanými blikači.

Jake.auto.cz: BMW řady 5 (přehled testů a dalších článků)

Odlišit od sebe obě varianty je možné, i pokud vás na silnici předjedou. Zádi M5 totiž dominuje sportovně tvarovaný nárazník se čtyřmi kulatými koncovkami výfuku. M550d xDrive oproti tomu používá umírněný nárazník s dvěma lichoběžníkovými koncovkami výfuku.

Designové změny znamenají i jinou aerodynamiku. Zatímco součinitel aerodynamického odporu M5 je 0,33, u M550d xDrive činí 0,31.

M550d xDrive boduje cenou

BMW oznámilo, že M550d xDrive bude v Německu nabízeno za 80.800 euro (v přepočtu cca 2.052.000,- Kč), kombi bude o 2.950 euro dražší. První vozy se u německých prodejců objeví 12. května 2012. Vůz bude po boku M5 a dalších verzí řady 5 vyráběno v bavorské továrně Dingolfing.

M5 v Německu stojí 102.800 euro, na českém trhu pak 2.597.500,- Kč, což je více, než kolik stojí konkurenční Mercedes-Benz E 63 AMG. Ten je u nás nabízen za 2.532.000,- Kč.

M550d xDrive bude spolu s X5/X6 M50d prodáváno pod hlavičkou nové produktové řady nazvané BMW M Performance Automobiles. Podle Friedricha Nitschkeho, prezidenta divize M GmbH jsou cílovými zákazníky této řady takoví řidiči, kteří chtějí od svého automobilu více emocí a vyšší výkon, ale zároveň se nechtějí vzdát jeho každodenní použitelnosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Americký dolar padá, Trump zklamal trhy Americký dolar padá, Trump zklamal trhy

Dokonce i britská libra sužovaná nejistotou z brexitu…

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW M5 vs 550d: Kdo s koho aneb detailní…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama