Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW prodalo celosvětově více aut než Mercedes-Benz

Ondřej Láník
Diskuze (53)
V prvním čtvrtletí prodalo BMW více automobilů než Mercedes-Benz a je tak na čele prémiového segmentu, kterému značka s trojcípou hvězdou léta vládla.

V prvním čtvrtletí prodalo BMW více automobilů než Mercedes-Benz a je tak na čele prémiového segmentu, kterému značka s trojcípou hvězdou léta vládla.

Za první tři měsíce roku 2005 prodal Mercedes-Benz na světových trzích 226 400 automobilů, což je o 9 % méně než ve srovnatelném období předchozího roku, BMW naopak hlásí meziroční růst 7.8 % na letošních 239 387 vozů.

BMW dohání každoročním zvyšováním prodejů svého rivala již od roku 2000. Poslední prodejní úspěchy se dostavily zejména díky dobré odezvě trhů na novou řadu 1, které se od uvedení prodalo přes 76 tisíc kusů a jen v prvním čtvrtletí bylo dodáno 36 042 ks jedniček. BMW očekává další růst prodejů díky prodejům nové řady 3 (od začátku prodeje 7.3.2005 se k zákazníkům dostalo 6444 ks). Již nyní je však BMW 3 světově nejprodávanější prémiový automobil ve své třídě.

Mini dosáhlo v letošním prvním čtvrtletí také rekordního odbytu, když se jen březnu prodalo 22 130 vozů, z čehož 5389 ks bylo otevřených Mini.

Mercedes-Benz vysvětluje pokles odbytu tím, že se nachází v období před příchodem nových klíčových modelů (třída M a třída S), několik důležitých evropských trhů je postiženo ekonomickými problémy, které se promítají do poptávky po luxusních vozech a v neposlední řadě ovlivňuje celkový počet dodaných vozů zpoždění v dodávkách vstřikovacích čerpadel pro vznětové motory. Naděje ve Stuttgartu vkládají do dalších nových modelů (třída B, třída R), úspěchy již slaví řady představené v roce 2004. Nová třída A v prvním kvartálu zaznamenala prodej 46500 ks, nových SLK se prodalo 16500 ks a luxusního modelu CLS dealeři prodali 9400 ks.

V posledních týdnech se hovořilo hodně o Smartu, který meziročně zvýšil odbyt o desítky procent zejména díky tomu, že prodej ForFouru začal až 1.4.2004. 33200 prodaných Smartů představuje meziroční nárůst +44 %.

Třetí německý prémiový hráč - Audi - hlásí dvouprocentní růst a dotahuje se k celosvětové pozici lídrů s prodejem 195 tisíc vozů.

Ondřej Láník
Diskuze (53)