Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW R1200RT: cestování je radost

Roman Daněk
Diskuze (0)
Vidím poprvé cestovní motocykl R1200RT a už přemýšlým, jak se s takovou velkou motorkou vymotám v městském provozu. V druhém okamžiku to háži za hlavu a hned plánuji, kam pojedu na výlet.

BMW má svou vlastní image, styl řízení, jiný podvozek a především velmi slušnou reputaci mezi cestovními motocykly. Myslím, že motorkáři se dělí na dvě velké skupiny, kde jedna stroje BMW miluje a nedá na ně dopustit, a ta druhá část je opravdu nemusí.

Motorky bavorského výrobce mají u řady modelů začínající písmenem R dvouválcový boxer, kerý je velmi specifický svým projevem, a podvozek se systémy telelever vpředu a paralever vzadu. Že vám tyto názvy nic neříkají? Buďte v klidu, jde pouze o používání jiného systému odpružení motocyklu, než na jaký jste byli zvyklí. Pár kamarádů mi předem říkalo, že si na motorku BMW mám dávat pozor. Že všechny ty odlišnosti jsou někdy až záludné a motocykl bude mít velmi specifické jízdní vlastnosti. Uvidíme, jak se s tím popasuji.

Představení BMW R1200RT

Při prvním pohledu na stroj si říkám, že to je doposud největší motocykl, na kterém pojedu. Vínová barva eRTéčku moc sluší a díky příjemné barvě se motorka i přes svoji mohutnost líbila hezčím polovičkám naší polulace. Široká maska s velkým elektronicky nastavitelným plexisklem slibují dobrou ochranu před větrem pro tělo, ale i pro ruce. Dvojitý přední světlomet překrývá velká čirá optika. Pod ní jsou masivní otvory pro chlazení a na bocich masky jsou směrová světla.

Při pohledu z profilu na vás kouká jeden válec s hrdým nápisem Magnesium (hořčík). Není to žádné chlubení, BMW používá hořčíkové slitiny bloku motoru nějaký ten pátek a dosahuje díky tomu slušných hmotnostních úspor. Mohutná nádrž na 27 litrů slibuje velký dojezd motorky. Boční kapotáž a výrazné klenutí zaručí dobré obtékání proudícího vzduchu okolo kolen a široké pohodlné sedlo doslova láká řidiče k nasednutí.

Ještě než naskočím na cestovní motorku, zmíním se o sériovách velkých bočních kufrech o celkovém objemu 64 l (2 x 32 l). Zájemci-cestovatelé si mohou dokoupit ještě vrchní kufr o objemu 28 nebo 49 l. Na nádrži je příprava na tankvak, který je v nabídce o objemu 13 nebo 19 l. Do bočních a vrchního kufru se dá za příplatek objednat i sada nepromokavých na míru šitých kabel. V součtu dosáhneme maximálního objemu 132 l, což je více než dostačující pro pohodlné cestování ve dvou napříč Evropou.

Dokončeno na Autofun.cz.

Roman Daněk
Diskuze (0)