Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 1 ještě slabší: 114d s výkonem 70 kW

Diskuze (117)
Rozšiřování nabídky jedničkového BMW pokračuje základním turbodieselem.

Na podzim se portfolio BMW řady 1 rozroste o nový motor 114d. Po vzoru benzinového 114i s výkonem 75 kW se jedná o nejslabší, podladěnou, motorizaci, která bude vstupenkou do světa dieselových BMW.

Pod kapotou se objeví čtyřválec o objemu 1,6 litru, který BMW dosud používalo jen v úsporném provedení 116d EfficientDynamics Edition (85 kW, 260 Nm). Provedení 114d klesne na 70 kW a 235 Nm dosahovaných od 1500 min-1.

Automobilka označuje motor jako TwinPower Turbo, ve skutečnosti ale má jediné turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Vstřikování common-rail se solenoidovými vstřikovači má pracovní tlak 1600 bar. Standardem je systém Auto Start Stop a jedinou možností bude manuální převodovka. S ní se 114d dopracuje z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a nejvyšší rychlost činí 185 km/h. Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km odpovídá ostatním dieselovým verzím řady 1.

BMW oznámilo i další novinky, které během podzimu uvede do prodeje. Třídveřová řada 1 zacelí díry v nabídce, přijme i motory 118i (125 kW) a 120d (135 kW). Obě karosářské verze premiérově obdrží pohon všech kol, a to ve verzích 120d xDrive (135 kW) a M135i xDrive (235 kW).

Řada 3 dostane benzinovou šestnáctistovku, a to ve verzích 316i (100 kW, 220 Nm) a 320i EfficientDynamics Edition (125 kW, 250 Nm). Slabší model zrychlí na stovku už za 8,9 sekundy a spálí 5,8 l/100 km. Silnější díky řadě úsporných opatření srazí normovanou spotřebu na 5,3 l/100 km. Kombi 3 Touring dostane nové dieselové motory 316d a 318d – dvoulitry o výkonu 85 a 105 kW. Benzinový dvoulitr 320i bude mít 135 kW a 270 Nm.



Diskuze (117)
8. 9. 2012 20:55
Sakra
Ani som netušil, koľko je tu ľudí, jazdiacich výhradne v drahých a silných autách a solídne, kvalitné dobre vybavené auto s výkonom 70 kW je im na smiech... Čo doriti robíme my bežní motoristi medzi touto "elitou"?
70 kW rozhodne nie je tak málo ako by sa zdalo, hlavne po zhliadnutí krivky krútiaceho momentu. A aj keď BMW nemusím, rozhodne je to značka, ktorá má jasne definovanú minimálnu úroveň techniky, luxusu aj kvality, a že značke určite hanbu žiadny z modelov nerobí.
8. 9. 2012 11:33
Re: Spotreba 114d
Není terénní. Ani SUV. Na dálnici na tempomatu, pokud pominu Autobahn, se vejdu do 10. Když využíváš potenciál, musíš počítat s patřičnou spotřebou. Motory nemají zázračnou účinnost. A není to zase tak hrozné číslo. Kdybych jezdil pilu, tak bude mnohem vyšší.

Když se vrátím k původnímu tématu. Spotřeba záleží na tvém stylu jízdy. Normovaná nemusí být dosažitelná za všech podmínek. O tom ta norma nic neříká.
Avatar - iudex
7. 9. 2012 21:18
Re: Spotreba 114d
Keby som Ťa nemal zaradeného ako seriózneho diskutéra, povedal by som, že si robíš srandu. Takto sa len pýtam: jazdíš na Hummeri, alebo Géčku AMG? 8-s
Avatar - baca42
7. 9. 2012 17:46
Re: Auto pro ty..
:yes:
Avatar - baca42
7. 9. 2012 17:44
Re: Spotreba 114d
Já jsem se taky na normovanou spotřebu nedostal, většinou jezdím za míň (asi o 10%) ;-)