Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 1 s pohonem předních kol už letos?

David Bureš
Diskuze (24)
Nejen, že nové BMW bude mít pohon předních kol, pod jeho kapotou bude navíc pracovat tříválec.

Před dvěma lety BMW oznámilo, že do roku 2014 chce vyrábět menší modely s pohonem předních nebo všech kol. Koncept takového automobilu by mohl být představen už na letošním pařížském autosalonu.

Novou architekturu bude malé BMW sdílet s novou generací modelů Mini. První takové Mini – třídveřový hatchback s interním označením F56 – bude zřejmě představeno v roce 2013.

Malé BMW s poháněnými předními koly se má podle dostupných informací jmenovat 1 Gran Turismo, svým názvem tak doplní stávající řadu 1. Premiéra studie takového auta má sice proběhnout letos na podzim, sériová verze se ale do výroby dostane až v roce 2014.

Podle loňských zpráv bude řada 1 GT pětidveřový crossover, který bude delší než aktuální pětidveřový hatchback (F20) a díky motoru před přední nápravou nabídne podstatně více vnitřního prostoru. Mnichovská automobilka chce tímto modelem konkurovat Mercedesu-Benz třídy B a Volkswagenu Golf Plus.

Automobil má použít nově vyvíjený motor – přeplňovaný 1,5litrový tříválec. Tato benzinová jednotka se objeví i pod kapotou nové generace Mini. Objem motoru i počet válců naznačuje, že by mohl být odvozen od aktuálního třílitrového řadového šestiválce.

Tříválec ale samozřejmě nebude jediným motorem, který 1 GT použije, pod jeho kapotou se objeví i čtyřválce ze současné řady 1.

Puristé budou jistě namítat, že pohon předních kol k BMW nepatří. Sama automobilka ale ví, že zákazníky by poháněná přední kola mohla nalákat. Ze dva roky starého firemního průzkumu mezi majiteli BMW řady 1 totiž vyplynulo, že 80 % řidičů nejmenšího z mnichovských modelů je přesvědčeno, že jejich vůz má pohon předních kol. BMW se tak zřejmě nemusí obávat přechodu na tento druh pohonu.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - HitmanPB
12. 6. 2012 23:58
Re: A co dál?
K prvej časti, čiastočne súhlasím aj nesúhlasím. Niektorí kupujú ilúziu, ale podporenú určitou kvalitou. A tí čo si vážia peniaze kupujú na základe informácií z fór jednotlivých značiek. Ak veľmi nejakú značku chceš, tak si ju kúpiš aj napriek tomu, že ťa zoderie svojou nekvalitou - ak máš na to pochopiteľne peniaze, chceš sa odčelniť od "stáda" a okrem toho máš čas navštevovať servisy. Toto píšem na základe recenzie jedného pána, ktorý vlastní veľmi osobité auto a sám tam skonštatoval, že kvalita tejto etablovanej britskej značky sa nedá porovnať s VW (áno napísal VW) , BMW a Mercedesom. Značku tu neuvediem, lebo si ju veľmi vážim a nechcem tu robiť nejaké vojny, ak chceš, zistíš čo za auto to je...
K druhej časti - vyslovujem sa ako potenciálny zákazník - dizajnovo ma oslovila iba rada XK, ostatné nech sa Ti to páči, alebo nie, je o ničom. Chýbajú fičúrky, ktoré majú iné značky, preto ďaľšie mínus - pochopíš to až keď sa budeš zodpovedne rozhodovať za seba a za svoju peňaženku.
Ak si presvedčený o nadpriemernosti dizajnu ostatných modelov, ja Ti to neberiem. Ale predajné čísla hovoria o niečom inom... Estetika je vec veľmi subjektívna, ale ruku na srdce, prečo by mali byť všetci, čo majú peniaze a nekúpia si Jaguár burani ???
A nemiešaj tu jablká s hruškami a test Octavie Scout vs Subaru Forester neviem o čom bol, nemienim to čítať a nechcem sa dotknúť ani jednej zo značiek, aj keď asi Subaru by malo navrch. Skrátka zober to tak, že niekto môže mať aj iný názor ako Ty ;-)
12. 6. 2012 23:26
Re: A co dál?
Tvoj príspevok je tou najlepšou odpoveďou na to, o čo v tejto téme ide... A v automobilovej brandži platí dvojnásobne, že sa kupuje ilúzia :-) . Mimochodom, tvoj výrok "Jaguar - dizajn bez invencie" ma hlboko oslovil, radím ho hneď vedľa víťazstva Octavie Scout v porovnávacom teste nad Subaru Forester uverejnenom na tejto stránke >:D .
12. 6. 2012 23:09
Re: Hmm
:-) Tak, tak, sú to proste "jazdci", ktorí si kupujú autá "pre radosť z jazdy..." >:-[] . BMW len proste v ostatnom čase robí to, čo koncern už dávno... Tie R.I.P., čo tu čítam, sú skôr na smiech, značka kláti jeden rekordný predaj za druhým... Odklon od tradicionalizmu znamená, že sa definitívne prešlo od "radosti z jazdy" k "tovaru pre ovce", lebo to je drvivá časť klientely BMW. A keď sa k tomu pridalo ocenenie "najluxusnejšia značka" (myslím, že to bolo dvakrát za posledné 3 roky), ovce sa len tak hrnú >:D ... prečo by neboli prémioví, keď na to majú... BMW prevzalo tú neslávne známu povesť po Mercedese, ktorú si MB "vybudoval" v časoch po "nežnej revolúcii", čo sa týka osádky týchto áut na cestách :-) ... myslím, že v kritériu "počet tupcov/predané autá značky" momentálne BMW neohrozene kraľuje :-) . Bohužiaľ. Už od uvedenia súčasnej 5er tvrdím, že najcennejšie auto na trhu je momentálne 5er minulej generácie v zachovalom stave, posledná skutočná 5ťka...
Avatar - boost.
12. 6. 2012 19:17
Re: bmw
Jo, spatna auta to rozhodne nejsou. ;-)
12. 6. 2012 13:41
Re: Hmm
OK ;-)