Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW má v USA problémy s udávanou spotřebou

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
Že reálná spotřeba se od té, kterou udává výrobce, mnohdy značně liší, víme všichni. Ale BMW má v současné době problémy s tím, že jeho čísla jsou jiná než měření organizace EPA.

Spotřeba paliva je u vozů prodávaných v USA udávána dle metodiky EPA (Environmental Protection Agency). Výrobci i sama organizace při ověřování ji měří samozřejmě v laboratorních podmínkách na dynamometru a nikoli v reálném provozu.

Nové zážehové BMW 328i (F30) mělo dle původních dat lepší spotřebu než naftový model 335d předchozí generace E90. Jenže, optimistická čísla dlouho nevydržela. EPA vydala pro sedan 328i s osmistupňovou samočinnou převodovkou nová: na dálnici spálí 7,1 l místo původních 6,5 l/100 km, ve městě pak konzumace benzinu stoupla o 0,4 l na 10,2 l/100 km.

BMW momentálně rozpor vyšetřuje, ale letošní oficiální údaje už zůstanou nezměněny. Tom Plucinsky ze severoamerické pobočky německé luxusní značky k tomu řekl: „Výrobci jsou zodpovědní za čísla, která organizaci EPA předávají. Občas je ale chce ověřit. Někdy se údaje nakonec liší, ovšem pouze minimálně, nanejvýš o 1 mpg (míli na galon) nahoru nebo dolů. Jsme samozřejmě nemile překvapeni tímto výsledkem a v současné době pracujeme na to, abychom zjistili, jak k rozdílu v měření došlo. Bohužel, pravidla metodiky EPA neumožňují letos opakovaný test, ani s ohledem na případné jiné hodnoty zjištěné při našem šetření. Čísla tedy zůstanou zatím taková, jaká jsou.

Zástupci mnichovské automobilky se přitom dušují, že jejich zkušební auto vykázalo v simulovaném dálničním režimu právě zmiňovanou spotřebu 6,5 l/100 km. EPA se ale rozhodla vše ověřit a hle - naměřila vyšší čísla. Přitom ještě loni sám výrobce odhadoval, že nároky na palivo nebudou nižší než 7,4 l/100 km. Plucinsky ovšem ve svém vyjádření naznačil, že údaj byl odvozen propočty z předchozího 328i série E90.

K oficiálnímu testu se chystá i nová 328i se šestistupňovým manuálem. Očekává se, že na dálnici spálí 6,9 a ve městě 10,2 l benzinu na stokilometrovou vzdálenost. Ač verze s osmistupňovým automatem nenadchla, pořád je její spotřeba ve srovnání s konkurencí v Severní Americe (jmenovitě Acurou TL a TSX, Audi A4, Cadillacem CTS, Infiniti G, Lexusem IS a Mercedesem C) nejlepší.

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
22. 3. 2012 20:22
Re: padla kosa na kamen
Je zaujimave, kolko soferov furt poraza fiktivne papierove hodnoty o spotrebe. Uff, jazdit po meste na benzine za 5,7 a dalsie tvoje bajky, tak to si nechaj pre tych, co este nesedeli za volantom!
Avatar - Guttalax
22. 3. 2012 18:49
To je prd
;-) Kia ulítává až o jeden a půl, litru. To jsou asiíjští fafáči :no: :no: :no: :no:
Avatar - R32
22. 3. 2012 13:46
Re: posledni srovnani BMW a Audi
Navrhujem aby výrobcovia udávali spotrebu tak, že by napísali napr. : spotreba OD 5,7 na 100km... Tak by sa nemohol nikto sťažovať nebodaj (v USA) ich za to dávať na súd. Ideálny príklad sú motory TSI kde sa s veľkým sebazaprením skutočne dá jazdiť za papierové hodnoty no chce to veľmi ľahkú nohu, prázdne auto, vypnuté spotrebiče... no reálne ak na to človek ešte poriadne šliapne tak nieje problém mať dvojnásobok. ;-\
22. 3. 2012 13:46
Re: posledni srovnani BMW a Audi
No mě to neříkej , já to vím :-) Jen mě jde o ten jejich test....zdali opravdu při bežném stylu jízdy..jde jezdit s BMW 245konikama v benzinu , za takovou a takovou hodnotu :-) vem si testy superbu passatu...atd..vsechny ty 2,0TSi a spol jezdi cca kolem 9ti...a nejdnou mas 7...a jeste vic koni :-)
22. 3. 2012 13:43
Re: Schytal to ten nepravý
a už >:D nějak mě zastihla práce :-)