Paříž živě: BMW X1 - V Paříži jako studie, do roka jako série

Paříž živě: BMW X1 - V Paříži jako studie, do roka jako série

 
 

Úspěch poloterénních modelů X3 a X5 nalákal BMW nejen do výroby netradičního sportovně laděného SUV X6. Časy se ale mění, a tak BMW spěchá do potenciálně obrovské obchodní kategorie malých SUV.

Pro pařížský autosalon si automobilka BMW připravila koncept, který svým označením dává jasně najevo, že má rozšířit řady zástupců kategorie SUV směrem dolů. "Toto zcela nové BMW je zatím ve fázi koncepčního vozu, avšak abychom byli upřímní, musíme říci, že sériová verze vycházející z tohoto konceptu spatří světlo světa během jednoho roku," píše se v oficiální tiskové zprávě automobilky.

Není divu. Opravdu velkým SUV dnes na mnoha důležitých trzích zvoní hrana a tam, kde odpor k velkým modelům zatím není módou, plánují vládní instituce radikální změny daňových předpisů, které zřejmě část zákazníků odradí od nákupu takového auta.

BMW X1 nebude terénní auto. Ostatně sama automobilka o něm v tiskových materiálech píše: "BMW Concept X1 vytváří segment kompaktních prémiových automobilů se zvýšeným podvozkem, který je svými rozměry předurčen k mrštnému pohybu po městě a současně dokáže svým majitelům nabídnout svobodu při jejich aktivním životním stylu." Ani slovo o nezpevněných cestách nebo snad o terénu...

Nejvíce bude jeho technika blízká vozům BMW řady 1, ale pohon všech kol pochází z modelové řady 3. Z další terénní techniky zůstane v nejmenším X pouze asistent pro sjíždění kopců. Velmi dlouhý rozvor konkuruje o kategorii většímu X3 i novému GLK. To ukazuje na dvě věci. Za prvé na to, že nástupce současné X3 zřejmě o něco povyroste a za druhé na skutečnost, že geometrické parametry karoserie X1 nebyly navrhovány s ohledem na průchodnost terénem, nýbrž na průchodnost velikosti interiéru u zákazníků. Ano, X1 musí být levnější než X3, ale výrazně menší prostor uvnitř je dnes už asi nemyslitelný.

Světová premiéra sériové verze se očekává za rok na IAA 2009 ve Frankfurtu, sériová výroba by se měla rozběhnout na konci roku 2009 v Lipsku.

BMW X1 - srovnání s konkurencí
RozměrBMW X1BMW X3Mercedes-Benz GLKVW TiguanHonda CR-V
Délka [m]4,4574,5704,5254,4274,530
Šířka [m]-1,8551,8551,8091,820
Výška [m]-1,6751,6991,6861,675
Rozvor [m]2,762,7952,7552,6042,620
Objem zav. prostoru [l]-480/1560450/1550470/1510524/-

BMW Concept X1 má všechny typické rysy designu X modelů BMW. Jedná se zejména o spojení majestátních ledvin BMW tvořících masku chladiče, dvojitých kulatých světlometů s výrazným ohraničením shora, hranatých výřezů blatníků, černých plastových spodních částí prahů a lemů blatníků, stejně tak jako dynamických linií na bocích a horizontálně členěné zadní části.

Nezaměnitelně tvarovaná kapota motoru směřuje pohled pozorovatele přímo na svisle umístěné ledviny masky chladiče. Mohutnost vozu zajišťuje nejen respekt budící rozměr samotných ledvin, ale také jejich svislé žebrování s velkými rozestupy.

Robustní charakter vozu BMW Concept X1 zdůrazňuje zvenčí viditelná ochrana spodní části vozu, jež tvoří významný designérský prvek přední části. Ve spojení s výše a co možná nejvíce v krajích umístěnými mlhovkami vytváří tento stříbrně lakovaný prvek velmi specifický výraz.

BMW Concept X1 má velmi nízko posazené optické těžiště, což je výsledkem působení například černě lakovaných spodních částí prahů. Dynamický výraz automobilu zajišťují také citlivě vyvážené proporce, stejně tak jako stříbrnou linkou zvýrazněné boční prahy. Nezaměnitelná boční linie dodává automobilu velmi robustní výraz a je jedním z jednotících prvků designu všech modelů značky BMW.

Tvar zadního D-sloupku, který je moderní interpretací typického vykrojení označovaného „Hofmeister kick“, je zvýrazněn trojrozměrně působícím prolisem věrně kopírujícím jeho tvar.

Dalším z prvků charakteristických pro modely X od BMW jsou 19palcová kola s desetipaprskovým designem. Kola jsou lakovaná dvojicí odstínů, což je dalším výrazem městského a současně sportovního charakteru. Za pozornost rovněž stojí netradiční zlatavý lak karoserie označovaný jako Meridian Gold Metallic.

Zadní skupinové svítilny mají typický tvar písmene L a disponují velmi moderní technikou. V noci zaujme design skupinových svítilen, které se prezentují světelnými proužky tvořenými světelnými diodami, jež plynule přecházejí do boků vozu.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Paříž živě: BMW X1 - V Paříži jako studie,…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Zinoro 1E je BMW X1 s elektrickým pohonem Zinoro 1E je BMW X1 s elektrickým pohonem

Čínské kopie zahraničních aut jsou proslavené snad po…

BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru

Nebýt problémů s brzděním, mohla X1 atakovat nejvyšší…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…