BMW X3 jako první dostane nový dvoulitrový turbodiesel B47
Čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel BMW poprvé představilo v roce 1998. Tehdejší verze 18d měla 85 kW a 265 N.m a silnější 20d se chlubila 100 kW a 280 N.m. Postupným vývojem se parametry agregátu M47 zlepšily na 90 kW/280 N.m, resp. 120 kW/340 N.m. V roce 2007 na jeho místo nastoupil celohliníkový čtyřválec N47, který má v provedení 18d výkon 105 kW a 20d dle konkrétného modelu 120 až 135 kW. Po sedmi letech se tento oblíbený turbodiesel chystá na odpočinek.
Jeho místo zaujme nová konstrukce B47, která splňuje emisní normu Euro 6 a přináší snížení normované spotřeby o 0,1 až 0,4 litru. Nejprve se objeví v modernizovaném BMW X3, kde ve verzi xDrive18d nabídne 110 kW a 360 N.m (+5 kW/20 N.m) a v xDrive20d 140 kW a 400 N.m (+10 kW/20 N.m). V obou případech se o přeplňování stará jedno turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Vrtání 84 mm, zdvih 90 mm a tím ani již tradiční objem 1995 cm3 se s novou generací turbodieselu nemění.
Dvoulitrový motor B47 je zástupcem nové řady modulárních agregátů, kam také patří tříválcový turbodiesel B37 s objemem 1,5 litru. Protějšky těchto nových pohonných jednotek jsou benzinové motory – čtyřválec B48 a tříválec B38. Později se přidá i nová generace třílitrových šestiválců s označením B67 a B68.
Modularita v tomto případě konkrétně znamená, že různě velké motory se stejným principem spalování sdílí až 60 % dílů, benzinové a dieselové motory nové generace pak mají společných zhruba 40 % dílů. Menší motory je navíc možné použít pro podélnou i příčnou zástavbu – stejný dvoulitrový turbodiesel bude od května pohánět také velkoprostorové BMW 218d Active Tourer. Tříválce se dostanou do prodeje společně s novou generací Mini.