Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X3 jako první dostane nový dvoulitrový turbodiesel B47

Diskuze (38)
Facelift BMW X3 bude zároveň premiérou třetí generace dvoulitrového turbodieselu. Přinese vyšší výkony a nižší spotřebu.

Čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel BMW poprvé představilo v roce 1998. Tehdejší verze 18d měla 85 kW a 265 N.m a silnější 20d se chlubila 100 kW a 280 N.m. Postupným vývojem se parametry agregátu M47 zlepšily na 90 kW/280 N.m, resp. 120 kW/340 N.m. V roce 2007 na jeho místo nastoupil celohliníkový čtyřválec N47, který má v provedení 18d výkon 105 kW a 20d dle konkrétného modelu 120 až 135 kW. Po sedmi letech se tento oblíbený turbodiesel chystá na odpočinek.

Jeho místo zaujme nová konstrukce B47, která splňuje emisní normu Euro 6 a přináší snížení normované spotřeby o 0,1 až 0,4 litru. Nejprve se objeví v modernizovaném BMW X3, kde ve verzi xDrive18d nabídne 110 kW a 360 N.m (+5 kW/20 N.m) a v xDrive20d 140 kW a 400 N.m (+10 kW/20 N.m). V obou případech se o přeplňování stará jedno turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Vrtání 84 mm, zdvih 90 mm a tím ani již tradiční objem 1995 cm3 se s novou generací turbodieselu nemění.

Dvoulitrový motor B47 je zástupcem nové řady modulárních agregátů, kam také patří tříválcový turbodiesel B37 s objemem 1,5 litru. Protějšky těchto nových pohonných jednotek jsou benzinové motory – čtyřválec B48 a tříválec B38. Později se přidá i nová generace třílitrových šestiválců s označením B67 a B68.

Modularita v tomto případě konkrétně znamená, že různě velké motory se stejným principem spalování sdílí až 60 % dílů, benzinové a dieselové motory nové generace pak mají společných zhruba 40 % dílů. Menší motory je navíc možné použít pro podélnou i příčnou zástavbu – stejný dvoulitrový turbodiesel bude od května pohánět také velkoprostorové BMW 218d Active Tourer. Tříválce se dostanou do prodeje společně s novou generací Mini.

Diskuze (38)
22. 5. 2015 13:52
Re: chybička se vloudila
V tomto objeme BMW už pred niekoľkými rokmi ponúkalo 2.0 bi-turbo diesel so 150kW, aj keď ho bolo možné kúpiť len ako 123d, teda v rade 1. Hlavne však dúfam, že vyriešia problémy s chrastiacimi a trhajúcimi rozvodovými reťazami na dvojlitrových diesloch, ktoré boli dokonca vzadu na motore a ich výmena bola kvôli tomu časovo a finančne náročná. Inak aktuálna generácia N47 je naozaj bieda čo sa týka kultúry chodu, hluk a vibrácie ako v dacii, nie ako v prémiovom segmente. Takže konštruktéri sa dúfam zamerajú na tieto veci, keďže jazdne to sú vydarené motory.
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 22:02
Re: chybička se vloudila
Klídek ;-)
Fakt si myslíš že heslo náskok.. nemá znamenat náskok? Používáš docela extenzivní výklad tohohle profláknutýho nicméně chytrýho reklamního hesla. To ale víš sám, žejo?
I já zopakuju otázku: kolik srovnávaček s M47 a N47 vyhrálo TDI?
Jo a konstrukčně zastaralejší sou motory vod náskoku celý desetiletí, přesně tak jak sem napsal. To ale taky víme voba.
Podle toho co píšeš di snad radši do 2.0 TDI, pro tebe je B47 fakt snad škoda. Jo a klídek, bereš to nějak moc dramaticky :-)
19. 2. 2014 14:42
Re: chybička se vloudila
Odpověď na moje otázky máš, nebo nemáš?
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 14:40
Re: chybička se vloudila
Si docela divnej majitel N47, víš to? :-)
19. 2. 2014 11:33
Re: chybička se vloudila
Tak za tohle sis ten černý palec zasloužil plným právem!

>:D >:D