Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X5 (F15): Nejlevněji za 1,3 milionu Kč (aktualizováno)

David Bureš
Diskuze (252)
Design nové generace X5 navazuje na současnou „trojku,“ některé prvky vycházejí i z aktuální verze tohoto SUV. Dočkáme se i čtyřválce.

Aktualizováno 31.5.: Doplnili jsme fotografie verzí se sportovním balíčkem M Sport a také specifikace M50d (bílá) a ceny na německém trhu

Aktualizováno 30.5.: Doplnili jsme tabulku technických údajů jakož i další informace do textu.

Automobilka BMW zveřejnila první sadu oficiálních fotografií třetí generace BMW X5 (F15). Světová výstavní premiéra tohoto SUV má proběhnout na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Design automobilu navazuje na aktuální řadu 3 i odcházející generaci X5. Hlavní světlomety jsou opticky spojeny s výraznými ledvinkami masky chladiče, ze stávající generace byl zachován průduch pod nimi. Bok vozu zůstal prakticky shodný s předchůdcem.

Zatímco karoserie je vcelku známá, kabina je zcela nová. Vévodí jí displej multimediálního systému, který má mít úhlopříčku 26 cm. Interiér má být prostornější než dnes, z čehož budou těžit hlavně pasažéři v třetí řadě sedadel.

X5 mezigeneračně lehce vyroste – na délku bude měřit 4.886 milimetrů, což je o 29 milimetrů více než dnes. Výška vozu je 1.762 mm, šířka pak 1.938 mm. Rozvor 2.933 mm zůstal zachován. Proti aktuální generaci budou srovnatelné verze nové X5 asi o 90 kilogramů lehčí, všechny motorizace půjde koupit i jako sedmimístné. Pár zadních výklopných sedadel je určen pro osoby s výškou do 150 cm, sedadla ve druhé řadě mohou být polohovatelná a posuvná, a to o 80 mm. Zavazadlový prostor bude mít základní objem 650 litrů (to je o 30 více než nyní), při sklopení sedadel, dělených v poměru 40:20:40 pak můžete převézt až 1.870 litrů nákladu.

Co se týče příplatkové výbavy, X5 nabídne tu nejmodernější techniku. Novinkou bude asistent pro jízdu v dopravní zácpě, který nabídne automatickou jízdu až do rychlosti 40 km/h. Systém pomocí senzorů bude udržovat vzdálenost od vozidla před sebou. Samozřejmostí je řada luxusních prvků výbavy, jako například audiosystém Bang & Olufsen se šestnácti reproduktory a výkonem 1.200 W, noční vidění s detekcí chodců, standardně elektricky ovládané páté dveře či aktivní tempomat s funkcí automatického brzdění. Ovladač systému iDrive by měl být standardně dotykový.

Připlatit bude možné také za aktivní parkovací asistent nebo kancelářské funkce – řidič například bude moci hlasem nadiktovat e-mail a poslat ho.

BMX X5 (F15) - Technická data nové generace
MotorxDrive50ixDrive30dM50d
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]439529932993
Válce/ventily8/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]330/5500190/4000280/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]650/200-4500560/1500-3000740/2000-3000
Max. rychlost [km/h]250230250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,06,95,3
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]10,46,26,7
Poh. hmotnost [kg]217520702190
Cena (odhad) [Kč]1.970.0001.485.0002.120.000

Mezi nabízenými motory nebude chybět osmiválec biturbo s 330 kW a 650 N.m (xDrive50i), v německém ceníku stojí v přepočtu 2 miliony Kč. Třílitrový šestiválcový turbodiesel se 190 kW a 560 N.m (xDrive30d) přijde na 1,49 milionu Kč, jeho silnější verze 40d přijde na 1,71 mil. Kč a vrcholná dieselová verze M50d s třílitrovým vznětovým šestiválcem s třemi turbodmychadly o výkonu 280 kW a točivém momentu 740 N.m odčerpá z vašeho konta přibližně 2,1 milionu Kč.

Později má nabídku obohatit XDrive35i, který přijde na zhruba 1,5 milionu, vznětový dvoulitr sDrive25d za 1,3 milionu Kč. Z jeho názvu vyplývá, že nabídne jen pohon zadních kol, a to ne kvůli nižší ceně, ale kvůli nižší spotřebě paliva – ta má činit 5,6 litru na 100 kilometrů. Pohon všech kol bude za příplatek 68 tisíc Kč. Pohonné jednotky budou spolupracovat s osmistupňovým automatem. Opět se počítá i s vrcholnou variantou X5 M, která bude představena příští rok.


David Bureš
Diskuze (252)
Avatar - lexi
2. 6. 2013 10:46
Re: slepá ulička
Skutečně ! Tyto fotografie jsem minul stejně jako článek . Vypadá tak trochu jako R8. Jdu si přeměřit garáž ;-) .
Avatar - Hammunasakra
2. 6. 2013 00:01
Re: slepá ulička
Ten "větší" záběr respektuji a CHÁPU - MÁMe to zrovna tak ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 6. 2013 23:59
Re: slepá ulička
Ono BMW i8 už zase až tak moc (jen) "concept car" NENí ;-)

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
1. 6. 2013 23:55
Re: slepá ulička
Na BMW 6 se mi líbí/oslovuje mne hlavně jeho Alpina B6 "verze" [odkaz]
..jestli k němu (svému GT) chcete "krabici" (SUV), za (jednoznačně) NEJlepší považuji RR :yes: :-)
Avatar - lexi
1. 6. 2013 22:57
Re: slepá ulička
BMW 6 , byl jsem se na něj podívat. Je to vlastně GTčko. Rychlé, pohodlné a těžké. Design na jedničku to je fakt . Jedno takové auto už ovšem mám ...