BMW X5 (F15): Nejlevněji za 1,3 milionu Kč (aktualizováno)
Aktualizováno 31.5.: Doplnili jsme fotografie verzí se sportovním balíčkem M Sport a také specifikace M50d (bílá) a ceny na německém trhu
Aktualizováno 30.5.: Doplnili jsme tabulku technických údajů jakož i další informace do textu.
Automobilka BMW zveřejnila první sadu oficiálních fotografií třetí generace BMW X5 (F15). Světová výstavní premiéra tohoto SUV má proběhnout na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Design automobilu navazuje na aktuální řadu 3 i odcházející generaci X5. Hlavní světlomety jsou opticky spojeny s výraznými ledvinkami masky chladiče, ze stávající generace byl zachován průduch pod nimi. Bok vozu zůstal prakticky shodný s předchůdcem.
Zatímco karoserie je vcelku známá, kabina je zcela nová. Vévodí jí displej multimediálního systému, který má mít úhlopříčku 26 cm. Interiér má být prostornější než dnes, z čehož budou těžit hlavně pasažéři v třetí řadě sedadel.
X5 mezigeneračně lehce vyroste – na délku bude měřit 4.886 milimetrů, což je o 29 milimetrů více než dnes. Výška vozu je 1.762 mm, šířka pak 1.938 mm. Rozvor 2.933 mm zůstal zachován. Proti aktuální generaci budou srovnatelné verze nové X5 asi o 90 kilogramů lehčí, všechny motorizace půjde koupit i jako sedmimístné. Pár zadních výklopných sedadel je určen pro osoby s výškou do 150 cm, sedadla ve druhé řadě mohou být polohovatelná a posuvná, a to o 80 mm. Zavazadlový prostor bude mít základní objem 650 litrů (to je o 30 více než nyní), při sklopení sedadel, dělených v poměru 40:20:40 pak můžete převézt až 1.870 litrů nákladu.
Co se týče příplatkové výbavy, X5 nabídne tu nejmodernější techniku. Novinkou bude asistent pro jízdu v dopravní zácpě, který nabídne automatickou jízdu až do rychlosti 40 km/h. Systém pomocí senzorů bude udržovat vzdálenost od vozidla před sebou. Samozřejmostí je řada luxusních prvků výbavy, jako například audiosystém Bang & Olufsen se šestnácti reproduktory a výkonem 1.200 W, noční vidění s detekcí chodců, standardně elektricky ovládané páté dveře či aktivní tempomat s funkcí automatického brzdění. Ovladač systému iDrive by měl být standardně dotykový.
Připlatit bude možné také za aktivní parkovací asistent nebo kancelářské funkce – řidič například bude moci hlasem nadiktovat e-mail a poslat ho.
BMX X5 (F15) - Technická data nové generace | |||
Motor | xDrive50i | xDrive30d | M50d |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 8/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 330/5500 | 190/4000 | 280/4000-4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 650/200-4500 | 560/1500-3000 | 740/2000-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 230 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,0 | 6,9 | 5,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 10,4 | 6,2 | 6,7 |
Poh. hmotnost [kg] | 2175 | 2070 | 2190 |
Cena (odhad) [Kč] | 1.970.000 | 1.485.000 | 2.120.000 |
Mezi nabízenými motory nebude chybět osmiválec biturbo s 330 kW a 650 N.m (xDrive50i), v německém ceníku stojí v přepočtu 2 miliony Kč. Třílitrový šestiválcový turbodiesel se 190 kW a 560 N.m (xDrive30d) přijde na 1,49 milionu Kč, jeho silnější verze 40d přijde na 1,71 mil. Kč a vrcholná dieselová verze M50d s třílitrovým vznětovým šestiválcem s třemi turbodmychadly o výkonu 280 kW a točivém momentu 740 N.m odčerpá z vašeho konta přibližně 2,1 milionu Kč.
Později má nabídku obohatit XDrive35i, který přijde na zhruba 1,5 milionu, vznětový dvoulitr sDrive25d za 1,3 milionu Kč. Z jeho názvu vyplývá, že nabídne jen pohon zadních kol, a to ne kvůli nižší ceně, ale kvůli nižší spotřebě paliva – ta má činit 5,6 litru na 100 kilometrů. Pohon všech kol bude za příplatek 68 tisíc Kč. Pohonné jednotky budou spolupracovat s osmistupňovým automatem. Opět se počítá i s vrcholnou variantou X5 M, která bude představena příští rok.