Borgward: Smělé plány obnovené značky počítají s pěti modely
Prezentace obnovené značky Borgward byla zřejmě tím největším zklamáním frankfurtského autosalonu – důvodem je doslova žalostné zpracování vystavovaného modelu BX7. Vedení Borgwardu se ale budoucnosti nebojí, firma chce na trh postupně uvést pět modelů.
Po 4,7 metru dlouhém SUV BX7 vystavovaném ve Frankfurtu chce Borgward představit dvě menší SUV, sedan a velkoprostorový vůz. Dřívější prohlášení hovořila o tom, že chystané modely chtějí být „cenově dostupnou prémií.“ V takovém případě ale Borgward rozhodně musí zapracovat na kvalitě.
Díky pětičlenné modelové paletě firma plánuje ve střednědobém horizontu prodávat 500.000 aut ročně. Dříve zveřejněné plány pak počítají dokonce s 800.000 prodanými auty ročně do roku 2020. V první polovině roku 2016 začne Borgward nabízet svá auta na čínském trhu, za další dva roky chce expandovat i do Evropy.
Kroky Borgwardu mají být postupné tak, aby je firma finančně zvládla. Nedávná zkušenost čínsko-izraelského Qorosu ale ukazuje, že uvést na trh novou značku (v případě Borgwardu obnovenou po dlouhých 54 letech) není úkol s jistotou úspěchu. Čínská továrna Qorosu je projektována na výrobu 150.000 aut ročně, loni ale automobilka prodala jen asi 7.000 automobilů. Kvůli tomu Qoros přehodnotil své plány a odsouvá svoji expanzi v Číně.
Vrátit se na výsluní chtěl v minulosti také Maybach, který v roce 2002 obnovil výrobu osobních aut po pauze dlouhé 61 let. Německé konkurenci Rolls-Roycu se ale prodejně moc nedařilo, a tak Daimler produkci vozů Maybach v roce 2013 ukončil. Dnes znaky Maybachu nesou jen luxusní verze Mercedesu třídy S.
Firma Borgward kdysi bývala třetí největší německou automobilkou, po Volkswagenu a Opelu, v roce 1961 však zkrachovala. Zatímco v minulosti automobilka vyráběla své vozy v Brémách (tamní továrna aktuálně patří Mercedesu), dnes počítá s výrobou v čínském Pekingu. Samotné sídlo však leží ve Stuttgartu.
Za automobilkou německého původu stojí čínský kapitál, jmenovitě finance výrobce užitkových a nákladních vozidel Beiqi Foton Motor. Ve vedení však pracují osvědčení evropští odborníci. Generálním ředitelem Borgwardu je Ulrich Walker, bývalý vysoce postavený manažer koncernu Daimler, který v minulosti například vedl značku Smart. Tvary představeného Borgwardu BX7 pak navrhl Einar Hareide, bývalý šéfdesignér Saabu.