Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brno živě: Seat Altea FreeTrack také jako 2WD

Miro Mihalik
Diskuze (9)
Vyplatí se navštívit expozici značky Seat? Pokud máte zálibu ve vozech kategorie crossover nebo SUV, rozhodně ano.

Španělská automobilka má na stánku jako ústřední exponát model Altea FreeTrack, který se představuje ve zdvojené světové premiéře. Kromě Brna mají totiž možnost souběžně obdivovat tento vůz i návštěvníci autosalonu v Barceloně.

Černé plastové nárazníky byly donedávna považovány za symbol nejlevnějších modelů, také Seat si myslí, že je načase prolomit toto znamení. Nutno ovšem dodat, že automobil s tmavým lakem, který stojí na stánku, vypadá na první pohled daleko solidněji něž model z oficiálních fotek, kde měl křiklavou žlutou barvu.

První tisková zpráva říkala, že Altea freetrack bude dodávána s pohonem všech kol s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex. Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly. Tohle samozřejmě platí v kombinaci s benzinovým čtyřválcem 2.0 TFSI – 147 kW/200 k a dieselem 2.0 TDI 125 kW/k. Nová informace ovšem říká, že freetrack dostane i slabší dieselový motor 2.0 TDI (103 kW/140 k), který bude k mání pouze s pohonem přední nápravy.

Jakkoliv by si majitelé tohoto vozu přáli, aby se mohli svobodně pohybovat mimo asfaltové silnice, Altea freetrack, i s pohonem všech kol, nepůsobí jako auto, které bude v terénu jako doma. Jeho doménou budou maximálně polní cesty. Co na nich dokáže? Seat uvádí, že Altea freetrack se nezalekne schodu s výškou 23 centimetrů a v topograficky rozmanitější krajině může využít nájezdové úhly 17,6 º vpředu, 22,9 º vzadu.

Importér momentálně ještě nemá cenu, ale podle rozsáhlé výbavy lze očekávat, že půjde o jeden z nejdražších modelů ponuky značky Seat. Se zahájením prodeje se počítá od září letošního roku.

Mezi další exponáty, které zasluhují pozornost je závodní speciál Seat Leon WTCC ze šampionátu mistrovství světa cestovních automobilů, se kterým jezdí trojice J. Gené, G. Tarquini a Y. Muller.

Miro Mihalik
Diskuze (9)
7. 6. 2007 18:23
UFFF
Prisera s hubou od cokolady, navyse najdrahsi model znacky...nie ze by tie ostatne boli lacne. Vzhladovo je to vskutku hnusne, urcite by pomohli narazniky v laku, ovsem takato smrncovna, sportovo strihnuta a navyse "van" karoseria mi so zdvihnutym podvozkom nejak nejde dohromady. Podobny model ponukal aj Renault. Vyzera to jak kozla na dlhych nemotornych nohach. Terenne auta do terenu, cestne na cestu! Solidne SUV vyzera inak.
7. 6. 2007 14:56
TOHLE SI NIKDO NEKOUPI
Altea se mi libi, Toledo je zajimave, Leon.....no,.....nezajimavy. Ibiza, te si vetsinou ani nevsimnu a tohle je hruza. Tento FREAK zustane v showroomech, koupi si ho jen hrstka fandu. Vzpomenme si na pokus Renaulta s jeho Scenicem 4x4. To ale oproti tomuhle zvireti k necemu vypadalo. Skoda, Seat se pritom tak snazi. Mel by ale vice investovat do vyvoje.
7. 6. 2007 14:32
Re: NEKLES(E)AT NA DUCHU
No právě, moc to křičí do světa...
7. 6. 2007 13:54
NEKLES(E)AT NA DUCHU
na duchu... co by CX7 dala za to, mít takhle dotaženou kastli. Přesto, okem Evropy... nějak mi to neleze do hlavy... možná to chce jinou barvu.