Brno živě: Seat Altea FreeTrack také jako 2WD
Španělská automobilka má na stánku jako ústřední exponát model Altea FreeTrack, který se představuje ve zdvojené světové premiéře. Kromě Brna mají totiž možnost souběžně obdivovat tento vůz i návštěvníci autosalonu v Barceloně.
Černé plastové nárazníky byly donedávna považovány za symbol nejlevnějších modelů, také Seat si myslí, že je načase prolomit toto znamení. Nutno ovšem dodat, že automobil s tmavým lakem, který stojí na stánku, vypadá na první pohled daleko solidněji něž model z oficiálních fotek, kde měl křiklavou žlutou barvu.
První tisková zpráva říkala, že Altea freetrack bude dodávána s pohonem všech kol s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex. Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly. Tohle samozřejmě platí v kombinaci s benzinovým čtyřválcem 2.0 TFSI – 147 kW/200 k a dieselem 2.0 TDI 125 kW/k. Nová informace ovšem říká, že freetrack dostane i slabší dieselový motor 2.0 TDI (103 kW/140 k), který bude k mání pouze s pohonem přední nápravy.
Jakkoliv by si majitelé tohoto vozu přáli, aby se mohli svobodně pohybovat mimo asfaltové silnice, Altea freetrack, i s pohonem všech kol, nepůsobí jako auto, které bude v terénu jako doma. Jeho doménou budou maximálně polní cesty. Co na nich dokáže? Seat uvádí, že Altea freetrack se nezalekne schodu s výškou 23 centimetrů a v topograficky rozmanitější krajině může využít nájezdové úhly 17,6 º vpředu, 22,9 º vzadu.
Importér momentálně ještě nemá cenu, ale podle rozsáhlé výbavy lze očekávat, že půjde o jeden z nejdražších modelů ponuky značky Seat. Se zahájením prodeje se počítá od září letošního roku.
Mezi další exponáty, které zasluhují pozornost je závodní speciál Seat Leon WTCC ze šampionátu mistrovství světa cestovních automobilů, se kterým jezdí trojice J. Gené, G. Tarquini a Y. Muller.