Ojetý Seat Leon II. generace (1P): Nic netrvá věčně
Seat Leon nabízí opravdu dynamické jízdní vlastnosti a potentní, leč choulostivější benzinové jednotky. Kdysi vyhlášeným dieselům bychom se ale dnes už raději vyhnuli.
Seat Leon druhé generace s označením 1P uzřel světlo světa v roce 2005 a ještě téhož roku vstoupil i na náš trh. Podobně jako v případě soudobé generace Volkswagenu Golf nebo Škody Octavia také leon přinesl do kompetitivního segmentu dávku moderní technologie zavěšené na rozšířené koncernové platformě PQ35 neboli A5.
To znamenalo hned několik věcí. Jednou z nejpodstatnějších byla přítomnost víceprvkového zavěšení zadní nápravy, které nahradilo dosavadní jednoduchou, vlečenou. Dalším specifikem bylo použití elektromechanického posilovače řízení, jenž vystřídal tradiční hydraulický princip.
Inovovaná platforma a koncern Volkswagen v nejlepší vitalitě také znamenaly větší designérskou svobodu pro stylisty značky. Ty vedl Walter de Silva a tvář modelu adaptovala výraz známý z dříve představeného MPV Altea. Celek můžeme označit za zdařilý, jelikož i po letech vypadá hodnotně.
Leon však z pohledu nabízených karosářských variant v druhé generaci na sourozence ztrácel. Byla tu octavia s karoserií typu liftback, kombi a později také v roli terénního scoutu, golf dostal po letech svou tradiční jettu zpátky, a v roce 2007 mu přibylo dokonce i kombi. Leon mezitím přišel o toledo, jelikož se z něj stala varianta modelu Altea se stupňovitou zádí. Mylnost tohoto konceptu později dokázala mizerná prodejní čísla a směšně nízké ceny ojetých kusů, toledo třetí generace v tichosti skončilo s modernizací leonu.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!