Brzdy budoucnosti využijí elektrifikace, inspirují se formulí 1, říká Brembo
O elektrické revoluci v automobilovém průmyslu slyšíme a čteme každý den. Elektrifikací však mohou kromě pohonných jednotek projít i další součásti aut, včetně brzdových systémů. O možných řešeních pro budoucnost se v rozhovoru pro Car and Driver rozpovídali dva zástupci společnosti Brembo – výkonný ředitel Giovanni Canavotto a CEO pro severoamerický trh Daniel Sandberg.
Canavotto prozradil, že „elektrifikované brzdy“ jsou již ve fázi vývoje, technologie se prý do aut začne propracovávat velmi brzy. „Takové systémy zažijí boom v průběhu příštího desetiletí. Řešení brake-by-wire (využívají i monoposty F1) nám otevře nové možnosti. U budoucích aut tak můžeme přizpůsobit nastavení včetně intenzity sešlápnutí pedálu. Půjde o adaptivní řešení, obdobně jako tomu dnes je u tlumičů či řízení,“ říká výkonný ředitel Bremba.
Dalším důvodem pro elektrifikaci brzdového systému je i fakt, že výrobci chtějí elektřinu využít nejen v oblasti pohonných jednotek, ale i v každé další části vozu. „Většina výrobců chce elektrifikovat celý vůz, tedy i mimo samotný pohon. Nicméně fungování systému brake-by-wire nezávisí na elektromotoru, stejně tak nepotřebuje 48V palubní síť,“ dodává Canavotto.
A za jak dlouho tento typ brzd v provozu uvidíme? Dle zástupců společnost Brembo půjde o pozvolný nástup, obdobně jako při přesunu z bubnových brzd na kotoučové. Tvůrci si jsou vědomi celé řady výzev, které je ještě potřeba vyřešit, hlavně kolem řídícího softwaru. V elektrifikovaných brzdových systémech však vidí nesčetné množství výhod, takové zařízení zvládá pracovat rychleji a systém brake-by-wire prý zjednoduší i samotnou architekturu vozidel.