Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí Mercedes-Benzy C a E dostanou řadové šestiválce

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Mercedes-Benz chystá návrat řadových šestiválců coby součásti nové modulární architektury. Objeví se pod kapotami tříd C a E.

Vývoj nových motorů už samozřejmě probíhá. Řada čítá tří-, čtyř- a šestiválce. Nová třída C série W205 je nedostane hned při debutu, ale až v rámci modernizace. Té se dočká v roce 2017. Z novinky už známe oficiální podobu interiér. Tříválcová pohonná jednotka pochopitelně bude muset projít celou řadou testů, aby zákazníci takto vybavená auta s trojcípou hvězdou vůbec kupovali.

„Éčko“ s kódem W213 se na řadové agregáty s dvojnásobným počtem válců může ale těšit už o rok dříve. Samotnou podobu vozu pochopitelně dosud neznáme, na debut je času dost. V něm se rovněž objeví „Autobahn Pilot“. O co jde, je už zřejmé z názvu. Pokročilý asistent řízení při jízdě na dálnicích má pomáhat i při předjíždění. Mluví se o zcela autonomním systému, zásah řidiče tedy nebude nutný, nebo alespoň velmi omezený. Do třídy C by se měl tento „autopilot“ dostat také v rámci vzpomínaného faceliftu.

Špičkou nabídky C-Klasse se stane model AMG s vidlicovým osmiválcem 4,0 l. Přeplňování je samozřejmostí, zde ho obstará dvojice turbodmychadel. Točivý moment se bude přenášet kromě zadních i všechna čtyři kola, a to pomocí sedmistupňové a později devítistupňové samočinné převodovky Speedshift. Pomalu finišuje vývoj plug-in hybridu, Untertürkheim se v jeho případě chce dostat na úroveň 60 g do ovzduší vypouštěných CO2 každý kilometr.

Ale vraťme se na závěr k řadovým šestiválcům. Ty z třídy E zmizely v polovině 90. let minulého věku, kdy byla postupně ukončována produkce slavné W124. „Masařka“ W210 už se spoléhala na agregáty s vidlicovým uspořádáním šestice „hrnců“.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
11. 1. 2015 16:14
Re: BMW zas bude drtit
>:D zachvíľu budú dávať 2 valce a keď pojde auto budem si myslieť že ide zetor 25 :-)
12. 11. 2013 09:17
Re: Doplnění článku
Nicmene i tak mele blbosti, neb zazehova radova sestka byla i ve W210.
11. 11. 2013 21:06
Re: BMW zas bude drtit
Kdyby misto trivalcu delali sestivalec na CNG, tak budou mit mensi emise a nebudou muset zkouset, co zakaznik jeste zkousne.
11. 11. 2013 17:00
Re: Redaktor mele blbosti!
jak jsem řešil už výše - tady se jedná o zážehové motory.
Avatar - Ham.
11. 11. 2013 14:40
Re: Doplnění článku
Podle originálního článku, z kterého čerpá autor, se jedná o zážehové motory. Hlavní myšlenka, kterou MB sleduje je minimalizace nákladů čehož chtějí dosáhnout návrhem modulární platformy řadových benzínových motorů, kde budou R3,R4 a R6. Přidáváním válců se prodlužuje jenom délka motoru, přičemž ostatní komponenty pohonného řetězce jsou unifikované a společné.