Budoucí Mercedes-Benzy C a E dostanou řadové šestiválce
Vývoj nových motorů už samozřejmě probíhá. Řada čítá tří-, čtyř- a šestiválce. Nová třída C série W205 je nedostane hned při debutu, ale až v rámci modernizace. Té se dočká v roce 2017. Z novinky už známe oficiální podobu interiér. Tříválcová pohonná jednotka pochopitelně bude muset projít celou řadou testů, aby zákazníci takto vybavená auta s trojcípou hvězdou vůbec kupovali.
„Éčko“ s kódem W213 se na řadové agregáty s dvojnásobným počtem válců může ale těšit už o rok dříve. Samotnou podobu vozu pochopitelně dosud neznáme, na debut je času dost. V něm se rovněž objeví „Autobahn Pilot“. O co jde, je už zřejmé z názvu. Pokročilý asistent řízení při jízdě na dálnicích má pomáhat i při předjíždění. Mluví se o zcela autonomním systému, zásah řidiče tedy nebude nutný, nebo alespoň velmi omezený. Do třídy C by se měl tento „autopilot“ dostat také v rámci vzpomínaného faceliftu.
Špičkou nabídky C-Klasse se stane model AMG s vidlicovým osmiválcem 4,0 l. Přeplňování je samozřejmostí, zde ho obstará dvojice turbodmychadel. Točivý moment se bude přenášet kromě zadních i všechna čtyři kola, a to pomocí sedmistupňové a později devítistupňové samočinné převodovky Speedshift. Pomalu finišuje vývoj plug-in hybridu, Untertürkheim se v jeho případě chce dostat na úroveň 60 g do ovzduší vypouštěných CO2 každý kilometr.
Ale vraťme se na závěr k řadovým šestiválcům. Ty z třídy E zmizely v polovině 90. let minulého věku, kdy byla postupně ukončována produkce slavné W124. „Masařka“ W210 už se spoléhala na agregáty s vidlicovým uspořádáním šestice „hrnců“.