reklama


Budoucnost Porsche? 5 modelových řad již za 4 roky

Budoucnost Porsche? 5 modelových řad již za 4 roky

 
 

Záplava novinek ze Stuttgartu se chystá oslovit majetné zákazníky v následujících třech letech. Nové Porsche Panamera příjde v roce 2009 a nové Coupe GT - pátá modelová řada značky- pak v roce 2010.

Záplava novinek ze Stuttgartu se chystá oslovit majetné zákazníky v následujících třech letech. Nové Porsche Panamera příjde v roce 2009 a nové Coupe GT - pátá modelová řada značky- pak v roce 2010.

Německý výrobce sportovních automobilů má momentálně našlápnuto na mohutnou modelovou ofenzívu, která značně znesnadňuje i profesionálním spy fotografům orientaci v zachycených prototypech, mulách a maskovaných autech. V současné době Porsche testuje celou řadu nových aut. Na stránkách Auto.cz jsme představili první prototypy faceliftovaného Porsche Cayenne (premiéra ještě letos), dále se již provádějí první zkoušky nové generace Cayenne (premiéra do tří let). Jezdí již také prototypy inovovaného Porsche 911 (997), které bude mít premiéru přesně po třech letech od uvedení aktuálního provedení na trh. Známé jsou již také snímky prvních prototypů Porsche Panamera, nového čtyřdveřového čtyřmístného sedanu s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Neobvyklé maskování v kabátu BMW řady 5 nebo Audi A8 má zmást běžného pozorovatele, i když prototypové detaily stejně tak jako registrační značka (na Porsche AG) prozrazují, že s vozem není cosi v pořádku. Premiéra Panamery bude téměř s jistotou přesně za tři roky, tedy ve druhé polovině roku 2009.

S napětím očekáván, ale stále ještě nespatřen, zůstává nástupce Porsche Carrera GT. Podobně se již ví o prototypech inovovaného Boxsteru a Caymanu, včetně řady evolučních motorových verzí. Fotografie k těmto běžným Porsche zatím také schází.

Pátá modelová řada: Coupé GT
Co naopak již víme? Tento týden se podařilo vyfotografovat komicky působící prototyp nového dvoudveřového vozu, který by měl být nástupcem osmiválcového Porsche 928. Prototyp je oděn do kabátu tohoto dnes již takřka historického modelu, ale řada neobvyklých úprav prozrazuje, že uvnitř je supermoderní automobilová a měřící technika. Velké rozchody kol si vyžádaly rozšíření karoserie (to zadní je velmi dobře patrné) a testy nových motorů zase externě namontovanou aparaturu. Velké tlumiče sání a výfuku mají zabránit nežádoucímu hluku od motoru, během prvních fází testů nových agregátů, převodovek a podvozkových komponent. Externě je namontován také výkonný chladič na přídi.

Nové Coupé GT se pokusí vrátit značku do velmi lukrativního segmentu rychlých sportovních kupé s uspořádáním 2+2, motorem vpředu a pohonem zadních kol. Legendární 928 již nedostala nástupce, protože zákazníci žádali především typická Porsche, ale konkurenční luxusní značky toho využily. Dnes dominuje Ferrari 599 Fiorano, Bentley Continental GT, Mercedesy CL od AMG nebo BMW M6. Zajímavé je také působení Ulricha Beze, bývalého šéfa vývoje Porsche z éry řady 928. Bez dnes úspěšně rozvíjí řadu Aston Martinů s motorem vpředu na pozici šéfa této značky a chystá také čtyřdveřový superluxusní sedan, který se nakonec na trhu utká právě s Panamerou.

Porsche sice zatím oficiálně nepotvrdilo existenci projektu Coupé GT, ale již nyní je zřejmé, že k prosazení úspor z rozsahu potřebuje automobilka něco více než jen jediný model Panamera. Kupé a sedan proto budou sdílet až 60 % dílů, včetně zkrácené podvozkové platformy, motorů (nejdražší samostatný komponent), převodovek (druhý nejdražší komponent) a podvozkových dílů (třetí nejdražší skupina).

Nebyli by to však vývojáři od Porsche, kdyby takový postup nakonec nevyústil v charakterově odlišné modely. Komfortně orientovaný sedan Panamera bude prý úplně něco jiného než agresivní kupé. Poslouží k tomu odlišný software řídících jednotek motoru, převodovek, tlumení atd. Díly budou sdíleny také s novým Cayenne, které bude moci mít pod kapotou většinu z osmiválcových a desetiválcových motorů, určených pro Panameru a Coupé GT. Některé z nich budou mít atmosférické plnění, další budou přeplňované, desetiválec bude odvozen z motoru Carrery GT. Zdvihové objemy se budou pohybovat od 4 do 6 litrů, nejvyšší výkony motorů pak mezi 250 a 480 kW. V tuto chvíli je nepravděpodobné, že by Coupé a Panamera převzaly pohon všech kol od Cayenne, ale spíše se přikláníme k tradičnímu uspořádání transaxle, s motorem vpředu a převodovkou uloženou vzadu. Zde bude mít Porsche trochu handicap oproti téměř koncernovým limuzínám Bentley (Continental Flying Spur), Audi (A8) a Volkswagen (Phaeton), které pohon všech kol mají.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno

Americký prezident je po letech opět spolutvůrcem měnové…

Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál

Soudce amerického oblastního soudu Charles Breyer…

Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů

Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald‘s…

Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky

Mexické úřady převázaly stužkou kdysi nejmocnějšího…

 
Zdroj: Lehmann Photo Syndication
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Regulace vyhlášená kvůli polétavému prachu skončila. Smogová situace však trvá dále

Regulace vyhlášená kvůli polétavému prachu skončila.…

Meteorologové zrušili v pondělí večer regulaci pro čtyři výrobní podniky v Praze, vyhlášenou už v sobotu časně…

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol nepatří, hřímá Valachová

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol…

Česko je národem ateistů. A ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) hlásá: Islám do českých škol nepatří,…

 

iSport.cz

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i Hlaváčková jsou v semifinále

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i…

České tenistky Lucie Šafářová i Andrea Hlaváčková postoupily do semifinále čtyřhry na grandslamovém Australian…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu dezinformace, lidé se dostali blíže pravdě

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu…

Političtí stratégové, ale také nejrůznější dezinformátoři a konspirační teoretici, mají další „ověřené“ vodítko,…

 
 
reklama