Budoucnost Porsche? 5 modelových řad již za 4 roky

Budoucnost Porsche? 5 modelových řad již za 4 roky

 
 

Záplava novinek ze Stuttgartu se chystá oslovit majetné zákazníky v následujících třech letech. Nové Porsche Panamera příjde v roce 2009 a nové Coupe GT - pátá modelová řada značky- pak v roce 2010.

Záplava novinek ze Stuttgartu se chystá oslovit majetné zákazníky v následujících třech letech. Nové Porsche Panamera příjde v roce 2009 a nové Coupe GT - pátá modelová řada značky- pak v roce 2010.

Německý výrobce sportovních automobilů má momentálně našlápnuto na mohutnou modelovou ofenzívu, která značně znesnadňuje i profesionálním spy fotografům orientaci v zachycených prototypech, mulách a maskovaných autech. V současné době Porsche testuje celou řadu nových aut. Na stránkách Auto.cz jsme představili první prototypy faceliftovaného Porsche Cayenne (premiéra ještě letos), dále se již provádějí první zkoušky nové generace Cayenne (premiéra do tří let). Jezdí již také prototypy inovovaného Porsche 911 (997), které bude mít premiéru přesně po třech letech od uvedení aktuálního provedení na trh. Známé jsou již také snímky prvních prototypů Porsche Panamera, nového čtyřdveřového čtyřmístného sedanu s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Neobvyklé maskování v kabátu BMW řady 5 nebo Audi A8 má zmást běžného pozorovatele, i když prototypové detaily stejně tak jako registrační značka (na Porsche AG) prozrazují, že s vozem není cosi v pořádku. Premiéra Panamery bude téměř s jistotou přesně za tři roky, tedy ve druhé polovině roku 2009.

S napětím očekáván, ale stále ještě nespatřen, zůstává nástupce Porsche Carrera GT. Podobně se již ví o prototypech inovovaného Boxsteru a Caymanu, včetně řady evolučních motorových verzí. Fotografie k těmto běžným Porsche zatím také schází.

Pátá modelová řada: Coupé GT
Co naopak již víme? Tento týden se podařilo vyfotografovat komicky působící prototyp nového dvoudveřového vozu, který by měl být nástupcem osmiválcového Porsche 928. Prototyp je oděn do kabátu tohoto dnes již takřka historického modelu, ale řada neobvyklých úprav prozrazuje, že uvnitř je supermoderní automobilová a měřící technika. Velké rozchody kol si vyžádaly rozšíření karoserie (to zadní je velmi dobře patrné) a testy nových motorů zase externě namontovanou aparaturu. Velké tlumiče sání a výfuku mají zabránit nežádoucímu hluku od motoru, během prvních fází testů nových agregátů, převodovek a podvozkových komponent. Externě je namontován také výkonný chladič na přídi.

Nové Coupé GT se pokusí vrátit značku do velmi lukrativního segmentu rychlých sportovních kupé s uspořádáním 2+2, motorem vpředu a pohonem zadních kol. Legendární 928 již nedostala nástupce, protože zákazníci žádali především typická Porsche, ale konkurenční luxusní značky toho využily. Dnes dominuje Ferrari 599 Fiorano, Bentley Continental GT, Mercedesy CL od AMG nebo BMW M6. Zajímavé je také působení Ulricha Beze, bývalého šéfa vývoje Porsche z éry řady 928. Bez dnes úspěšně rozvíjí řadu Aston Martinů s motorem vpředu na pozici šéfa této značky a chystá také čtyřdveřový superluxusní sedan, který se nakonec na trhu utká právě s Panamerou.

Porsche sice zatím oficiálně nepotvrdilo existenci projektu Coupé GT, ale již nyní je zřejmé, že k prosazení úspor z rozsahu potřebuje automobilka něco více než jen jediný model Panamera. Kupé a sedan proto budou sdílet až 60 % dílů, včetně zkrácené podvozkové platformy, motorů (nejdražší samostatný komponent), převodovek (druhý nejdražší komponent) a podvozkových dílů (třetí nejdražší skupina).

Nebyli by to však vývojáři od Porsche, kdyby takový postup nakonec nevyústil v charakterově odlišné modely. Komfortně orientovaný sedan Panamera bude prý úplně něco jiného než agresivní kupé. Poslouží k tomu odlišný software řídících jednotek motoru, převodovek, tlumení atd. Díly budou sdíleny také s novým Cayenne, které bude moci mít pod kapotou většinu z osmiválcových a desetiválcových motorů, určených pro Panameru a Coupé GT. Některé z nich budou mít atmosférické plnění, další budou přeplňované, desetiválec bude odvozen z motoru Carrery GT. Zdvihové objemy se budou pohybovat od 4 do 6 litrů, nejvyšší výkony motorů pak mezi 250 a 480 kW. V tuto chvíli je nepravděpodobné, že by Coupé a Panamera převzaly pohon všech kol od Cayenne, ale spíše se přikláníme k tradičnímu uspořádání transaxle, s motorem vpředu a převodovkou uloženou vzadu. Zde bude mít Porsche trochu handicap oproti téměř koncernovým limuzínám Bentley (Continental Flying Spur), Audi (A8) a Volkswagen (Phaeton), které pohon všech kol mají.

Spolupracujeme s TipCars.com
Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 
Zdroj: Lehmann Photo Syndication

Štítky Porsche Nové modely

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…