Budoucnost Porsche? 5 modelových řad již za 4 roky

Budoucnost Porsche? 5 modelových řad již za 4 roky

 
 

Záplava novinek ze Stuttgartu se chystá oslovit majetné zákazníky v následujících třech letech. Nové Porsche Panamera příjde v roce 2009 a nové Coupe GT - pátá modelová řada značky- pak v roce 2010.

Záplava novinek ze Stuttgartu se chystá oslovit majetné zákazníky v následujících třech letech. Nové Porsche Panamera příjde v roce 2009 a nové Coupe GT - pátá modelová řada značky- pak v roce 2010.

Německý výrobce sportovních automobilů má momentálně našlápnuto na mohutnou modelovou ofenzívu, která značně znesnadňuje i profesionálním spy fotografům orientaci v zachycených prototypech, mulách a maskovaných autech. V současné době Porsche testuje celou řadu nových aut. Na stránkách Auto.cz jsme představili první prototypy faceliftovaného Porsche Cayenne (premiéra ještě letos), dále se již provádějí první zkoušky nové generace Cayenne (premiéra do tří let). Jezdí již také prototypy inovovaného Porsche 911 (997), které bude mít premiéru přesně po třech letech od uvedení aktuálního provedení na trh. Známé jsou již také snímky prvních prototypů Porsche Panamera, nového čtyřdveřového čtyřmístného sedanu s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Neobvyklé maskování v kabátu BMW řady 5 nebo Audi A8 má zmást běžného pozorovatele, i když prototypové detaily stejně tak jako registrační značka (na Porsche AG) prozrazují, že s vozem není cosi v pořádku. Premiéra Panamery bude téměř s jistotou přesně za tři roky, tedy ve druhé polovině roku 2009.

S napětím očekáván, ale stále ještě nespatřen, zůstává nástupce Porsche Carrera GT. Podobně se již ví o prototypech inovovaného Boxsteru a Caymanu, včetně řady evolučních motorových verzí. Fotografie k těmto běžným Porsche zatím také schází.

Pátá modelová řada: Coupé GT
Co naopak již víme? Tento týden se podařilo vyfotografovat komicky působící prototyp nového dvoudveřového vozu, který by měl být nástupcem osmiválcového Porsche 928. Prototyp je oděn do kabátu tohoto dnes již takřka historického modelu, ale řada neobvyklých úprav prozrazuje, že uvnitř je supermoderní automobilová a měřící technika. Velké rozchody kol si vyžádaly rozšíření karoserie (to zadní je velmi dobře patrné) a testy nových motorů zase externě namontovanou aparaturu. Velké tlumiče sání a výfuku mají zabránit nežádoucímu hluku od motoru, během prvních fází testů nových agregátů, převodovek a podvozkových komponent. Externě je namontován také výkonný chladič na přídi.

Nové Coupé GT se pokusí vrátit značku do velmi lukrativního segmentu rychlých sportovních kupé s uspořádáním 2+2, motorem vpředu a pohonem zadních kol. Legendární 928 již nedostala nástupce, protože zákazníci žádali především typická Porsche, ale konkurenční luxusní značky toho využily. Dnes dominuje Ferrari 599 Fiorano, Bentley Continental GT, Mercedesy CL od AMG nebo BMW M6. Zajímavé je také působení Ulricha Beze, bývalého šéfa vývoje Porsche z éry řady 928. Bez dnes úspěšně rozvíjí řadu Aston Martinů s motorem vpředu na pozici šéfa této značky a chystá také čtyřdveřový superluxusní sedan, který se nakonec na trhu utká právě s Panamerou.

Porsche sice zatím oficiálně nepotvrdilo existenci projektu Coupé GT, ale již nyní je zřejmé, že k prosazení úspor z rozsahu potřebuje automobilka něco více než jen jediný model Panamera. Kupé a sedan proto budou sdílet až 60 % dílů, včetně zkrácené podvozkové platformy, motorů (nejdražší samostatný komponent), převodovek (druhý nejdražší komponent) a podvozkových dílů (třetí nejdražší skupina).

Nebyli by to však vývojáři od Porsche, kdyby takový postup nakonec nevyústil v charakterově odlišné modely. Komfortně orientovaný sedan Panamera bude prý úplně něco jiného než agresivní kupé. Poslouží k tomu odlišný software řídících jednotek motoru, převodovek, tlumení atd. Díly budou sdíleny také s novým Cayenne, které bude moci mít pod kapotou většinu z osmiválcových a desetiválcových motorů, určených pro Panameru a Coupé GT. Některé z nich budou mít atmosférické plnění, další budou přeplňované, desetiválec bude odvozen z motoru Carrery GT. Zdvihové objemy se budou pohybovat od 4 do 6 litrů, nejvyšší výkony motorů pak mezi 250 a 480 kW. V tuto chvíli je nepravděpodobné, že by Coupé a Panamera převzaly pohon všech kol od Cayenne, ale spíše se přikláníme k tradičnímu uspořádání transaxle, s motorem vpředu a převodovkou uloženou vzadu. Zde bude mít Porsche trochu handicap oproti téměř koncernovým limuzínám Bentley (Continental Flying Spur), Audi (A8) a Volkswagen (Phaeton), které pohon všech kol mají.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic

Česká vláda pošle zhruba 225 milionů korun do fondu…

Rekordní výroba aut. Česko vyprodukovalo téměř 1,5 milionu vozů Rekordní výroba aut. Česko vyprodukovalo téměř 1,5 milionu vozů

Tuzemská výroba osobních aut loni stoupla o pět procent…

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

 
Zdroj: Lehmann Photo Syndication

Štítky Porsche Nové modely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…

Libanonský umělec přetvořil plakáty, které určovaly diktát ženských rolí. A mužům se to nelíbí

Libanonský umělec přetvořil plakáty, které určovaly…

Obrázek z padesátých let minulého století jako vymalovaný: Žena, perfektně upravená, namalovaná a se zástěrou…