Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost SsangYongu: Užší spolupráce s Mahindrou a nová technika

David Bureš
Diskuze (3)
Prvním náznakem budoucnosti SsangYongu je nedávno představené malé SUV Tivoli.

V minulosti značku SsangYong trápily finanční potíže, v roce 2009 dokonce byla kvůli tomu nucena přerušit výrobu. Nyní ale pod křídly indické automobilky Mahindra & Mahindra, která SsangYong koupila v roce 2011, tato značka spěje k zářné budoucnosti. Budoucí plány SsangYongu poodhalil šéf Mahindry Anand Mahindra.

„O nadcházejících produktech nemohu sdělit příliš podrobností, mohu však prozradit, že se budeme soustředit na vozy SUV,“ uvedl Mahindra v rozhovoru pro britský Autocar. Na evropských trzích je SsangYong primárně znám jako výrobce SUV, na korejském trhu ale automobilka nabízí i třeba luxusní sedan Chairman.

Orientace na SUV navíc dává smysl kvůli popularitě takových automobilů mezi zákazníky. Navíc díky těmto vozům může SsangYong snáze spolupracovat s mateřskou automobilkou Mahindra, která se též specializuje na SUV a terénní auta.

Spolupráce s Mahindrou se kvůli snižování nákladů dále rozšíří. Automobilky budou sdílet platformy, motory a další techniku. Ukázkou této kooperace je už nové malé SUV SsangYong Tivoli. Auto používá šestistupňový automat Aisin (známý například z vozů Mini), který byl pořízen pro společné použití ve vozech značek SsangYong a Mahindra.

Nových společných motorů se dočkáme v příštích letech. Ve vývoji je celkem šest jednotek, atmosférické i přeplňované, benzinové i dieselové, tříválcové i čtyřválcové. Agregáty použije jak nová generace SUV Korando, tak chystaná prodloužená verze Tivoli.

V následujících letech chce SsangYong dále zvyšovat výrobu. Loni prodal 141.047 aut, v roce 2017 však chce překonat hranici 300.000 prodaných vozů. Významně tomu má napomoci malé Tivoli. Cílem pro letošní rok je prodat 35.000 exemplářů Tivoli, v roce 2016 by to však mohlo být už 100.000 kusů.

SsangYong také musí začít vydělávat. Už loni to vypadalo, že by značka mohla být zisková, kvůli novému systému mezd se to však nakonec nepovedlo. Anand Mahindra však věří, že s nárůstem výroby na plnou kapacitu továren a díky novým modelům bude SsangYong do několika let vydělávat.

David Bureš
Diskuze (3)
3. 2. 2015 21:07
Re: tivoli
mně se líbí taky, jen to nasazení střechy a C sloupek mi nějak připomínají Fóbii ...
Avatar - dolfi
3. 2. 2015 18:11
Re: tivoli
Což o to, v designu nepatřil SY nikdy k průměru ;-) Čeho bych se bál je spolehlivost, kvalita zajištění servisu a ceny ND ;-\
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2015 09:57
tivoli
pekne auto.... paci sa mi..... pride mi to nieco ako korejsky juke ;-) .... obrazne povedane .. ale nie vazne.... tivoli sa mi paci... docela by som s tym autom nemal ziadny problem... paci sa mi uz teraz viac ako captur, 2008, cactus a ine podobne mne nic nehovoriace auta... ktore sa nam snazi kazdy tlacit ako idealy..... z toho auta uz teraz dycha styl a necitit ziadny stereotyp ani nudu.... interier ma byt vraj kvalitny a porazat dokonca hyundaie .... tak uvidime.... asi az v realnom teste budeme mudrejsi ci je tomu skutocne tak ... zeneva je uz blizko.... a predsa tak daleko.... boze uz nech je tu marec

spolupraca s mahindrou sa jednoznacne vyplaca.... verim teda ze ssangyong ma pred sebou skvelu buducnost, drzim palce :yes: