Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST SsangYong Rexton Club 4WD – Nejlepší SUV do milionu?

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Korejské automobilce jako kdyby někdo zapomněl říct, že všechna auta je potřeba po vzoru konkurence skokově zdražit. Největší SUV v nabídce koupíte ve výhodné výbavě hluboko pod milionem. A vejdete se do něj i s nějakými příplatky.

Design, interiér


Před pár dny se SsangYong Rexton představil v modernizovaném balení. To zvenčí přineslo jen drobné kosmetické úpravy, k největším inovacím došlo v kabině. Interiér se dočkal větší a modernější 12,3palcové obrazovky multimediálního systému a pracoviště řidiče teď celkově působí hodnotnějším dojmem.

Ač už omlazené vydání dorazilo do českého ceníku (a základní verze je i po modernizaci sympaticky dostupná), v přiložené fotogalerii vám přinášíme ještě kousek před faceliftem. Ten jsme testovali před několika týdny a zaujal nás především poměrem cena/výkon. Dost možná vás překvapí, že toto auto je vlastně v základní výbavě a připlácelo se jen za několik drobností v řádů desítek tisíc. U SsangYongu tak i do milionu pořídíte velké věci… doslova.

Rozumná konfigurace

Zatímco ceník vyšších výbavových stupňů Clever a Premum (které mají ve standardu vedle automatu i pohon 4x4) začíná až nad milionem, verze Club stojí od 859.900 Kč. Ale jak už jsme si řekli v úvodu, nemusíte se bát očesaného auta s nulovou výbavou. Vždyť tento kousek dostává třeba 18“ kola z lehkých slitin, Full-LED světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory předu i vzadu, kožený volant a hlavici řadicí páky či osmipalcovou obrazovku multimédií vč. podpory Apple CarPlay.

SsangYong Rexton Club 4WD SsangYong Rexton Club 4WD

Rexton ve vstupní výbavě může mít jen pohon zadních kol, u poctivého SUV na rámu by nám ale taková volba nedávala příliš smysl. A tak je nejvýraznějším příplatkem právě čtyřkolka za 44.900 Kč. Modré metalické lakování za 19.900 Kč doplňují ještě dva zvýhodněné pakety. Grip+ stojí 26.900 Kč a přináší desetiprvkovou zadní nápravu namísto pětiprvkové a uzávěrku diferenciálu. Balíček Club+ v hodnotě 19.900 Kč do výbavy přidává ještě vyhřívaný volant, bezklíčový přístup a startování a zadní skla se zvýšeným tónováním. Suma sumárum konfigurace, která nám dává velký smysl. A navíc se takové velké SUV s automatem a čtyřkolkou pořád vejde do milionu.

Obhlížený obřík

Díky sympatickým cenovkám a krátkým dodacím lhůtám pozorujeme na českých cestách v posledních měsících zvýšenou frekvenci nejrůznějších ssangyongů. Tuzemští zákazníci často volí především kompaktní SUV Korando, které mám pocit, že potkávám snad na každém rohu. No, to možná přeháním, ale rozhodně už nemusím každému vysvětlovat, jaké že značce tento emblém na kapotě vlastně náleží.

Rexton ještě tolik profláknutý není, což společně s jeho majestátností pořád budí řadu zvídavých pohledů. Jak už vám asi došlo, není to žádný drobeček, však má na délku skoro 4,9 metru a šířku takřka dva metry. Připočtěme k tomu ohromnou přední masku, robustní a hranaté tvary karoserie a dostáváte auto, které prostě budí pozornost.

SsangYong Rexton Club 4WD SsangYong Rexton Club 4WD

Zkoušený Club sice neoplývá rozmazlujícími položkami vyšších výbav (ventilovaná sedadla, přemíra kůže…), přesto se uvnitř nijak ošizen necítím. Rexton je pořád vlajková loď značky a ani v základu se nenechává zahanbit. Sezení je příjemné, ovládání většiny funkcí skrz fyzická tlačítka intuitivní… a kabina obrovská.

Video se připravuje ...

Vpředu se pohodlně usadím a sám za sebou mám poté s výškou 178 cm ještě královskou rezervu před koleny i nad hlavou. Aby ne, když Rexton může dostat ještě třetí řadu sedadel a pojmout tak až sedm cestujících. My tu však máme konfiguraci pětimístnou, což znamená benefit v podobě obrovského zavazadelníku. Ten pojme standardně 1051 litrů, se sklopenou zadní lavicí jsou to skoro dva tisíce! Dětský kočár, který i do leckterého kombíku horko těžko lámu, spolkne tento kufr jako malinu. A nakládat můžete dál a dál. S rámovou konstrukcí podvozku pak souvisí nejen zvýšený posez za volantem, ale bez nášlapů i náročnější nastupování na palubu. Po ránu před cestou do práce se alespoň řádně protáhnete!

Motor, jízdní vlastnosti


Jediný a správný motor

Ať si kdo chce co chce říká, pro auto takového střihu nám pořád dává největší smysl turbodiesel. Myslí si to i v SsangYongu, a tak pod kapotou Rextonu pořídíte jen a pouze naftovou dva-dvojku. Ta už před lety dorazila s technickým vylepšením, které maximální výkon zvedlo z původních 133 na dnešních 149 kilowatt.

Nejvyšší síle sekunduje maximum točivého momentu 441 newtonmetrů od 1600 do 2600 otáček za minutu. Maximální rychlost je stanovena na 184 km/h, zrychlení z klidu na stovku Korejci z nějakého důvodu neuvádí. Ještě dodejme, že vznětová dva-dvojka je vlastní konstrukce SsangYongu a svým charakterem je to diesel ze staré školy se všemi klady i zápory. To znamená, že zejména při studených startech o sobě dá svým rykem pořádně vědět, zase se ale odvděčí solidním zátahem již z nejnižších otáček, stejně jako okamžitou reakcí na sešlápnutí plynového pedálu.

SsangYong Rexton Club 4WD SsangYong Rexton Club 4WD

Kombinace dieselu e-XDi, osmistupňového automatu a připojitelného pohonu všech kol si vybírá svou daň formou nemalé spotřeby. Jasně, od dvoutunového SUV asi nemůžeme čekat zázraky, jenže dlouhodobý apetit se jen horko těžko povedlo srazit pod deset litrů. Ani s lehkou nohou jsem se nedostal pod devět, naopak na dálnici rostla spotřeba klidně k jedenácti. Po několika delších jízdách mi přišlo, že je vlastně jedno, jestli v rextonu jedu na pohodu, nebo vyloženě kudlu. Spotřeba byla vždy plus mínus stejná.

Video se připravuje ...

Rámové (ne)výhody

Poctivá čtyřkolka v kombinaci s rámovým podvozkem a slušnou světlou výškou znamená, že Rexton se při offroadovém dovádění neztratí. Pokud tedy vaším domovem nejsou jen a pouze hladké silničky, schopnosti korejského SUV jistě beze zbytku oceníte. V opačném případě ale můžou přinést i drobné nevýhody.

SsangYong Rexton Club 4WD SsangYong Rexton Club 4WD

Vůz při svižnějším průletu zatáčkami přeci jen působí těžkopádněji, znát jsou i výraznější náklony karoserie. I když obouváme „jen“ osmnáctky (maximem jsou dvacetipalcová kola), na náhlých nerovnostech si podvozek umí bouchnout a v zatáčce nepatrně uskočit. Není to sice nic dramatického, z pozice řidiče se ale kdovíjaké plavnosti nedočkáte. A když jsme u těch nedostatků, zapracovat by se klidně dalo ještě na celkovém odhlučnění – aerodynamického svistu i valivého hluku od pneumatik.

Jenže potom je tu druhá strana mince. Na rozbité nezpevněné cestě prakticky nemusíte zpomalit, podvozek jako kdyby na sérii velkých nerovností a děr ožil a s duší poctivého offroadu začal pořádně fungovat. A zapomenout nesmíme ani na další benefity – nosnost 730 kilogramů a možnost tažení až 3,5tunového přívěsu. To už v dnešních automobilových poměrech nenabízí jen tak někdo.

Závěr


Závěr

Jistě, SsangYong Rexton má své mouchy, řadu z nich ale snadno odpustíte či přehlédnete po prozkoumání ceníku. Úvodní částka 859.900 Kč, respektive 905.800 Kč za čtyřkolku, je dneska opravdu bezkonkurenční. Že ne? Jen si dovolím připomenout, že loni testovaná Škoda Karoq – byť nabušená výbavou – stála 1.061.800 Kč… coby předokolka s motorem 1.5 TSI!

Rámová konstrukce má řadu výhod i nevýhod a záleží jen na vašich preferencích, zdali tento poctivý offradový koncept využijete, nebo vám bude spíše na škodu. Pokud jste někde mezi a neodradí vás ani žíznivější dva-dvojka, není moc dalších věcí, které by šlo Rextonu vytknout. Je obrovský zvenčí i uvnitř, nabízí slušnou základní výbavu a díky nosnosti a hmotnosti na kouli i pestré možnosti využití. Navíc v kombinaci s pořizovací cenovkou… fajn nabídka!

SsangYong Rexton Club 4WD SsangYong Rexton Club 4WD

Nejlevnější verze modelu 859.900 Kč (2.2 Diesel/149 kW Club 2WD)
Základ s testovaným motorem 905.800 Kč (2.2 Diesel/149 kW Club 4WD)
Testovaný vůz bez příplatků 905.800 Kč (2.2 Diesel/149 kW Club 4WD)
Testovaný vůz s výbavou 971.500 Kč (2.2 Diesel/149 kW Club 4WD)

Plusy

  • Majestátní vzhled
  • Prostorný interiér a kufr
  • Slušná základní výbava
  • Schopnosti mimo zpevněné cesty

Minusy

  • Vyšší spotřeba
  • Těžkopádnost v zatáčkách
Zobrazit celý článek
Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Doporučujeme

SsangYong Rexton Club 4WD
Cena základní sestavy 905 800 Kč
Výbava základní sestavy Metalická Atlantic modrá (+19.900 Kč), pohon 4x4 (+44.900 Kč), paket Grip+ (+26.900 Kč), paket Club+ (+19.900 Kč) Kč
Cena testované sestavy 971 500 Kč
Výbava testované sestavy 18“ kola z lehkých slitin, Full-LED světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, střešní ližiny, dvouzónová automatická klimatizace, elektronická parkovací brzda, tempomat, kožený volant a hlavice řadicí páky, 8“ obrazovka multimediálního systému atd. Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2157
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 149 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 441 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.1
Emise CO2: 214
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1051 / 1977
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2070 / 730
Rozměr pneu: 255/60 R18
SsangYong Rexton Club 4WD
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4850
b) šířka (mm): 1960
c) výška (mm): 1825
d) rozvor (mm): 2865
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1590
l) šířka vzadu (mm): 1590
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
3. 7. 2023 10:02
Re: Jako pěkný
Moc děkuji za vyčerpávající odpověď. :yes:

Sakra, tohle má přeci zjistit test! Tenhle byl tedy úplně...na nic.

Takže offroad, degradovaný pár nesmyslnými rozhodnutími na SUV.

Ach jo :'-(

Ps.: I jako SUV mi to dává, za ty prachy, smysl. Ale GCh nebo LandCruiser se o svou pozici fakt bát nemusí (i když, ten GCh už asi taky není co býval).
2. 7. 2023 06:50
Re: Jako pěkný
Na YT je vyborna recenzia :
https://youtu.be/QhvM7yLcSg0
K nej je potom aj technicke video, kde sa rozobera prave tento fakt.
Ja este pridam, ze uzavierka zadku je mechanicka, zubovou spojkou co je super, je ale radena automaticky a teda v tahu aj pri preklze. A to uz OK nie je. V manuale ku kazdemu offroadu najdes upozornenie, ze uzavierku treba radit vyhradne v klude. Tu ju elemtronika hadze za preklzu hlava nehlava, po jej zapnuti az auto poskoci. Som zvedavy, ako dlho to vydrzi kos diferencialu. Podobny problem ma asi aj pickup Musso, minimalne s radenim uzavierky, nadrz som na nom neskumal. Treba si pod to lahnut v salone. Ked som u predajcu vliezol pod Rexa, slecny predajcove na mna pozerali hodne cudne.

Aj Korando ma podobne lapsusy, ktore ho deklasuju - spojka pohonu zadnej napravy prenesie iba 800 Nm, co je malo. Potom zacne preklzovat, co ju bleskovo prehreje a z auta je predohrab. Okrem toho, plasty pod chladicmi vpredu su uplne makke, aj pri miernom kontakte s terenom prepruzia a ich rebrovanie chladice poskodi, az znici.

Takto robi "offroady" a SUV vyrobca, ktory i sebe tvrdi, ze je 4x4 SUV specialista :( co uz, za malo penazi dava velmi vela muziky - az za cely orchester, ale tak trochu brakovej.
30. 6. 2023 18:09
Re: Jako pěkný
Jako fakt, sichr?

Jestli ano, čumím - takhle zcela hloupě zabít potenciál auta... :-O
30. 6. 2023 15:58
Re: Jako pěkný
Toto auto sa NEHODI do vaznejsieho terenu, pretoze nadrz visi pod ramom, nema poriadne chranene, resp. utesnene kable na podvozku, zadny diferencial je hlinikovy, bez akejkolvek ochrany skrutky na vypustanie oleja. Bal by som sa s tym ist do vaznejsieho terenu, aj ked mechanicka uzavierka dava predpoklad na zdolanie aj tazsich prekazok.
30. 6. 2023 12:18
Za ty prachy
mně to přijde jako super kauf. Oproti minulosti to ani už není vyloženě šeredka.