Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostré Bugatti Chiron Divo se blíží. Bude téměř jako závodní auto!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Bugatti Chiron jde ve stopách svého předchůdce a podobně jako on se má dočkat řady výjimečných verzí. Jméno slavného závodníka si má vypůjčit série, která má vynikat sníženou hmotností, akcelerací i cenou.

Bugatti v současnosti nabízí svůj aktuální hypersport ve dvou provedeních a zákazníci mají možnost si pořídit Chiron nebo Chiron Sport. Tuto dvojici má ještě v letošním roce doplnit Chiron Divo.

Samotná automobilka prozatím o tomto provedení svého hypersportu mlčí, ale podle neoficiálních informací již byl v dubnu letošního roku Chiron Divo představen pozvaným hostům soukromé akce v Los Angeles a následně i na podobné akci v New Yorku.

Bližší informace o Bugatti Chiron Divo pak měl poskytnout nejmenovaný účastník jeho představení v New Yorku v rozhovoru pro The Supercar Blog.

Podle těchto informací má novinka vedle modelů Chiron a Chiron Sport vynikat výrazným snížením hmotnosti a použitím převodovky pro závodní vozy, i když bude schválena pro běžný silniční provoz.

Maximální rychlost této Bugatti Chiron Divo má být omezena na 385 km/h a v souvislosti s tím se spekuluje o větším aerodynamickém přítlaku. Ve srovnání s provedením Chiron Sport má novinka vynikat i svou akcelerací. Z 0 na 100 km/h má Chiron Divo zrychlovat za méně než 2,5 s a z 0 na 200 km/h za méně než 6,5 s.

Bugatti má údajně vyrobit Chiron Divo v sérii, v nímž bude méně než 100 vozů a cena má být stanovena na 5 milionů eur, což je téměř dvojnásobek základní ceny modelu Chiron Sport, nabízeného za částku od 2,65 milionu eur.

Premiéra Bugatti Chiron Divo pro širší veřejnost má být naplánována na přehlídku automobilové elegance pořádanou letos v srpnu v kalifornském Pebble Beach a dodávky prvních vozů zákazníkům se mají rozběhnout až v roce 2020.

Bugatti si jméno pro tuto edici modelu Chiron vypůjčila od jednoho ze slavných francouzských závodníků, jímž byl Albert Divo. Tento muž se narodil roku 1895 v Paříži a mezi jeho největší úspěchy na závodních tratích patří vítězství v Targa Florio v letech 1928 a 1929 s Bugatti Typ 35.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme