Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti v Ženevě 2010

Ondřej Láník
Rok 2009 byl sice obtížný, ale prodej ultraluxusních vozů Bugatti to zásadně neovlivnilo. Loni bylo zákazníkům dodáno 50 automobilů této značky. Dosud bylo objednáno 255 novodobých Bugatti, z nichž 230 již bylo dodáno zákazníkům.

Z 26 objednávek Veyronů Grand Sports bylo již uspokojeno 9.

Ani letošní ženevský autosalon se nedočkal veřejné světové výstavní premiéry sedanu Bugatti 16C Galibier. Automobilka jej poprvé ukázala vybrané společnosti v předvečer frankfurtského autosalonu, poté byl k vidění ještě v Los Angeles a v Dubaji.

Ženevská expozice se zaměřila na pestrou škálu možností individualizace Veyronů a taky na prezentaci jeho špičkové techniky formou řezů skutečným vozidlem a několika detaily.

Veyron 16.4 Grand Sport

Prvním z dvojice individuálně upravených Veyronů, vystavených v Ženevě, je modro-bílý automobil, kombinující odstín Royal Dark Blue na karbonových dílech karoserie s díly lakovanými barvou Arctic White. Kapota, nosný skelet kabiny a zadní část vozu je v tomto případě vyrobena z modře probarveného karbonu, přičemž materiálová struktura velmi pevného kompozitu zůstává dobře viditelná. Kombinace modré a bílé pokračuje taky v interiéru. Přístrojová deska, sedadla středová konzola a další části čalounění dveří jsou vyrobeny z modré kůže Indigo, se kterou kontrastuje bílé prošití. Vystavený automobil již byl prodán zákazníkovi za 1,65 milionu euro.

Druhým exponátem stánku byl Veyron s dvoubarevným provedením karoserie, kombinujícím karbonové díly s díly z leštěného hliníku. Automobil je v tomto případě barevně rozdělen horizontálně, horní části jsou z probarvených uhlíkových vláken, spodní pak hliníkové. I tento automobil již má svého zákazníka, který za něj zaplatil 1,75 milionu euro.


Ondřej Láník