Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron: Na prodej je posledních osm kousků

Michal Fokt
Diskuze (5)
Bugatti už má skoro vyprodáno, dokáže uspokojit už jen posledních osm zájemců o hypersportovní Veyron. Pak přijde buď nový, nebo přechodný model.

Bugatti mělo od začátku jasno v tom, že Veyron bude extrémně exkluzivní zboží, vyrobené v přísně omezené sérii. Ta činila 300 kupátek, které následně doplnilo ještě 150 otevřených verzí Grand Sport a třicet modelů SuperSport. A tato planeta by rozhodně zvládla pojmout jich ještě víc, tempo prodeje ani po devíti letech příliš neklesá, vloni na jaře Bugatti oznámilo, že jich zbývá už jen čtyřicet a o necelý rok později je skoro vyprodáno.

Podle informací, které časopisu Car poskytl šéf automobilky Wolfgang Dürheimer, může továrna v Molsheimu vyrobit ještě osm exemplářů tohoto modelu. Je jisté, že tento stav dlouho nevydrží, ovšem kdy bude komplet vyprodáno, nelze s určitostí říci a jisté vlastně není ani to, co se stane, až výrobní linky osiří.

Model Veyron sice v budoucnu nahradí už ohlášený nástupce, jenž nejspíš ponese označení Chiron, ale v poslední době se spekuluje, že vývoj ještě není dokončen a protože by nepůsobilo dobře, kdyby výroba v továrně nejprestižnější značky koncernu Volkswagen stála, dost možná se mezi oba modely ještě vmáčkne limitovaná edice auta, které bude mít techniku Veyronu v pozměněné karoserii. Jiné hlasy však říkají, že Chiron je na cestě a debutovat by mohl už letos v září ve Frankfurtu, tak se nechme překvapit, jak to nakonec dopadne.

Michal Fokt
Diskuze (5)
7. 1. 2015 09:21
První
Jedno se mu nedá upřít, byl první kdo nabídl tak ohromný výkon a rychlost pro každodenní použití, design je otázkou, mě třeba moc nesedí.
Rozhodně se jedná o ojedinělý počin, je ale povinností říct za jakou cenu, ohromný výkon, ale také osm litrů obsah a přeplňování čtyřmi turbodmychadly, jasně italská konkurence měla v té době jen šestset koní, jenže daleko menší obsah a většinou atmosferické plnění, že je drahý, no to se bavíme jen o prodejní ceně, ale když se započtou i náklady na vývoj je prý cena dvojnásobná, takže pro výrobce asi výhra.
Každopádně když se vysloví ,,Veyron,, každý ví o jaké auto se jedná a to mu už nikdo nevezme :-)
Avatar - Fortune Rayzor
7. 1. 2015 03:24
Veyron navždy
Na Veyronu mě vždy nevíce bavily davy lidí, kteří prohlašovali, že Veyron je zbytečně drahý, těžký, pomalý a ošklivý a je spousta daleko lepších a rychlejších aut. Například američany vyzdvihovaný Hennessey Venom nebo různé Köenigseggy aj. malosériové speciály. Nikomu už nedochází, co vlastně pro automobilový průmysl Veyron znamená. Že někdo v roce 2005 přišel s sériovým automobilem, co má 1001 koní s plnou zárukou od výrobce, neshoří v první dopravní zácpě a netrestá řidiče nezvladetelnými jídzními projevy (zejména co se týče motoru). Namísto odhaleného karbonového monokoku řidiče hýčká všudypřítomná kůže a pohodlí, které by člověk hledal spíše u velkých sedanů. Chápu, že každý má jiný vkus, ale interiér i exteriér mi přijde vkusně decentní a úroveň zpracování detailů mi na první pohled připomíná kokpity Horácia Paganiho, jehož páčky, výdechy a další prvky jsou jasným autopornem v té nejkrásnější podobě. I přes ten všechen luxus Veyron dlouho držel rychlostní rekordy a vysmíval se tak tlučhubům, v jejichž garážích se nácházely různá "vytuněná" monstra.
Ano, Veyron rozhodně není příklad firemního úspěchu (podobně jako Phaeton), ale i tak si myslím, že si uznání zaslouží člověk, který za samém začátku druhého tisíciletí měl ty "koule" a odsouhlasil sériový tisícikoňový supersport v době, kdy italská konkurence prolamovala šestsetikoňovou bariéru.
Vive la France! :yes:
Avatar - romgator
6. 1. 2015 12:00
Škoda že pohřbily Galibier
toto by byl další důstojný a velmi exkluzivní nástupce Veyronu.
Avatar - twistedTSD
5. 1. 2015 20:36
Re: Tak
Nejlépe dobře ozbrojen.
5. 1. 2015 18:42
Tak
to bych se mel poponahlet honem do banky :-)