Buick LaCrosse 2014: Americká Insignia dostala facelift
Ve své první generaci byl Buick LaCrosse jako sesterský model Chevroletu Impala na trhu v letech 2005 až 2009. Druhá generace LaCrosse se poprvé představila v Detroitu 2009 jako vrchol mezi sedany značky Buick, který sdílí platformu s Impalou, Cadillacem XTS, menším Buickem Regal a jeho evropským dvojčetem Insignií i s již nevyráběným Saabem 9-5 poslední generace.
Prodej aktuálního LaCrosse tedy probíhá od modelového roku 2010 a klasický čtyřdveřový sedan je prakticky pro každý rok lehce omlazován. Letošní autosalon v New Yorku je tak místem pro představení modernizovaného designu a rozšířené výbavy pro modelový rok 2014.
V případě karoserie došlo na mírné změny předních i zadních partií. Maska chladiče je nyní větší a samozřejmostí je využití diod pro denní svícení i koncové svítilny. Nové tvary mají oba nárazníky a upraven byl i design litých kol.
Interiér nabídne nová sedadla, přepracovaný přístrojový štít i středový panel a nechybí ani nové materiály čalounění a obložení prostoru pro cestující. Součástí výbavy LaCrosse 2014 bude nový multimediální systém IntelliLink s osmipalcovým dotekovým displejem a hlasovým ovládáním.
K dalšímu zvýšení komfortu na palubě přispěje paket Ultra Luxury Interior Package, jehož součástí je kožené čalounění sedadel i loketních opěrek a syntetický semišový materiál na stropu a sloupcích dveří. Tyto materiály doplňuje ještě dřevěné obložení na palubní desce.
Nad aktivní i pasivní bezpečností posádky Buicku LaCrosse bude bdít řada asistenčních systémů, od sledování vozidel ve slepém úhlu, přes systém monitorující nechtěné vyjetí z jízdního pruhu až po systém varující před kolizí s vozidly jedoucími vpředu nebo vzadu.
Paleta pohonných jednotek zůstává beze změny a i v modelovém roce 2014 bude LaCrosse k dispozici s jedním ze dvou atmosférických zážehových motorů, spolupracujících s šestistupňovými automatickými převodovka. Standardem je pohon předních kol a na přání lze mít tento sedan i s pohonem všech kol.
Základní motorizací je mild-hybridní provedení LaCrosse eAssist se čtyřválcem 2,4 l doplněným o pomocný elektromotor na místě alternátoru. Zájemce o konveční techniku a vyšší výkon uspokojí šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 227 kW a točivým momentem 358 N.m.
Buick LaCrosse 2014 - technické údaje | ||||
Motor | 2.4 I4 | 3.6 V6 | ||
Převodovka | 6A | 6V | ||
Zdvihový objem [cm3] | 2384 | 3564 | ||
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 136/6700 | 227/6800 | ||
Největší točivý moment [N.m/min-1] | 233/4900 | 358/5300 | ||
Spotřeba na dálnici [l/100 km] | 6,3 | 8,7 |