Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS-V: Americké svaly s maximálkou přes 320 km/h

Michal Fokt
Diskuze (79)
Cadillac konečně odtajnil vzhled a nejdůležitější parametry svého nového lovce BMW M5 s již tradičním označením CTS-V. Má skoro 650 koní.

Prestižní sedan vyšší střední třídy Cadillac CTS se prodává v Americe zhruba rok a půl a v Evropě pak teprve od letoška a už je na světě jeho sportovní varianta CTS-V. Oficiálně se představí v lednu v Detroitu a prodej bude zahájen v létě 2015, už teď ale máme k dispozici první fotografie a ta nejdůležitější technická data.

Prosadit se mezi ostrými sedany vyšší střední třídy není kvůli autům jako je BMW M5 nebo Mercedes E 63 AMG vůbec snadné, Američané ale mají osvědčený recept - spoustu výkonu a síly. Novinka se chlubí kompresorovým osmiválcem 6,2 l vyladěným na výkon 649 koní (477 kW) a točivý moment 855 N.m, jenž v kombinaci s osmistupňovým automatem zvládne zrychlení z nuly na 96 km/h za pouhých 3,7 s a maximální rychlost činí rovných 200 mph, tedy 322 km/h!

Co se vzhledu týče, nechybí modifikovaná příď s většími nasávacími otvory a integrovaným splitterem předního nárazníku a vyboulená karbonová kapota s pořádným výdechem. Záď dostala difuzor zadního nárazníku a dva páry koncovek výfuku. Devatenáctipalcová kovaná kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport a pokud by vám vzhled auta nepřipadal moc agresivní, k dispozici bude Carbon Fiber Package s výraznějším splitterem, kapotou, zadním difuzorem a křidélkem na víku kufru. Interiér je čalouněn kombinací kůže a semiše a karbonu, nechybí 12,3" displej, telemetrie Performance Data Recorder a audiosystém Bose.

Došlo ale i k "neviditelným" změnám. Karoserie Cadillacu CTS-V je oproti CTS o plných 25 % tužší. To zajistily mimo jiné tlumičové rozpěry, spojené s přední částí vozu a další dodatečné výztuhy.Vylepšeno bylo pochopitelně řízení, sportovní podvozek, elektronicky ovládaný diferenciál se zvýšenou svorností, magnetické pérování a máme tu také Performance Traction Management s režimy Tour, Sport, Track a Snow.

Michal Fokt
Diskuze (79)
Avatar - Balkan
5. 1. 2015 12:40
Re: kára
impexta nosi solidne auta,ale nemas homologizaciu- a okrem toho stale maju ciernocierne auta,aspon Cadillac :-(
Avatar - Balkan
5. 1. 2015 12:39
Re: kára
Ahoj,
na predaj je len ten jeden CTS-V u todos, ti sedy myslim ze len posuvaju z europy. Co sa tyka klasického 3.6- jedno ta ale upozornim,spotreba je vysoka, vyssia nez u 4.6 Northstar. Ja mam Seville(vybava STS). Osobne na STS sa mi paci ze farby su eurospkejsie ale musim suhlasit ze kvalita materialov v interiery zaostava aj sa Seville,Deville, ako aj za CTS 2gen.a v CR aj v SR nanestastie vacsinu predavali s 4x4, tkore znie uzasne pre tie 4 dni snehu co tu su,ale ..spotreba ti tiez stupne asi o 0.5l
Avatar - Barrichello
25. 12. 2014 15:13
Re: kára
Tak oproti Seringu je to jinde jak motorem (+ 108 HP), převodovkou (6 vs 4) tak interiérem a výbavou.

Pohodlnější bude STS v US verzi, ale bude s ním pár problémů při přihlášení, interiér není tak hezký, ale zas ho seženeš levněji.

Jukni na moje.auto.cz, právě sem tam přidal recenzi mého CTS II
Avatar - Aoyagi
25. 12. 2014 12:18
Re: kára
Dik, ale LPG mi zatím nepřijde jako něco, co bych rád cpal do auta. Je to těžký a pořád slýchám, jak to může víc opotřebovávat motor víc než benzín (a na druhou stranu, jak je to pro motor zdravější a čistší :-) )
Původně jsem chtěl právě STS, ale pak mi CTS2 učarovalo tím interiérem. Nevíš, jak je to s podvozkem? Které z nich je pohodlnější? Celá tahle epizoda u mě začala jízdou v Sebringu a zjištění, že lodě úžasně žehlí silnici.
Avatar - Barrichello
25. 12. 2014 11:40
Re: kára
Odvetravany sicny ma i Cts, sport luxury vybava v eu verzi je ma vetsinou v zakladu. Jo a bacha na Northstar na lpg, ty se neskutecne se*ou, jak je tam plyn