Cadillac CTS-V: Americké svaly s maximálkou přes 320 km/h
Prestižní sedan vyšší střední třídy Cadillac CTS se prodává v Americe zhruba rok a půl a v Evropě pak teprve od letoška a už je na světě jeho sportovní varianta CTS-V. Oficiálně se představí v lednu v Detroitu a prodej bude zahájen v létě 2015, už teď ale máme k dispozici první fotografie a ta nejdůležitější technická data.
Prosadit se mezi ostrými sedany vyšší střední třídy není kvůli autům jako je BMW M5 nebo Mercedes E 63 AMG vůbec snadné, Američané ale mají osvědčený recept - spoustu výkonu a síly. Novinka se chlubí kompresorovým osmiválcem 6,2 l vyladěným na výkon 649 koní (477 kW) a točivý moment 855 N.m, jenž v kombinaci s osmistupňovým automatem zvládne zrychlení z nuly na 96 km/h za pouhých 3,7 s a maximální rychlost činí rovných 200 mph, tedy 322 km/h!
Co se vzhledu týče, nechybí modifikovaná příď s většími nasávacími otvory a integrovaným splitterem předního nárazníku a vyboulená karbonová kapota s pořádným výdechem. Záď dostala difuzor zadního nárazníku a dva páry koncovek výfuku. Devatenáctipalcová kovaná kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport a pokud by vám vzhled auta nepřipadal moc agresivní, k dispozici bude Carbon Fiber Package s výraznějším splitterem, kapotou, zadním difuzorem a křidélkem na víku kufru. Interiér je čalouněn kombinací kůže a semiše a karbonu, nechybí 12,3" displej, telemetrie Performance Data Recorder a audiosystém Bose.
Došlo ale i k "neviditelným" změnám. Karoserie Cadillacu CTS-V je oproti CTS o plných 25 % tužší. To zajistily mimo jiné tlumičové rozpěry, spojené s přední částí vozu a další dodatečné výztuhy.Vylepšeno bylo pochopitelně řízení, sportovní podvozek, elektronicky ovládaný diferenciál se zvýšenou svorností, magnetické pérování a máme tu také Performance Traction Management s režimy Tour, Sport, Track a Snow.