Cadillac CTS Vsport s šestiválcem má 420 koní
Cadillac CTS se ve své třetí generaci dočkal zcela nové varianty. K dosud nabízeným CTS Turbo s motorem 2,0 l (203 kW/400 N.m), jenž nahradil atmosférický třílitr V6, a atmosférickému CTS s šestiválcem 3,6 l (239 kW/371 N.m) se přidává již dříve avizovaný přeplňovaný šestiválec.
Agregát 3.6 V6 Twin-Turbo DI je novým typem s kódovým označením LF3. Jedná se o evoluci atmosférického šestiválce LFX, který je třetí generací 3,6litrového šestiválce a v Cadillacu se poprvé objevil v roce 2012. Změn je ale víc než dost, přeplňovaný motor má nový blok i hlavu (obojí z hliníkových slitin), zesílené ojnice a klikový hřídel, nový systém přímého vstřikování a další úpravy. Dvojice turbodmychadel využívá patentovanou technologii integrovaných mezichladičů stlačeného vzduchu.
Výsledkem je výkon 310 kW (420 k) při 5750 min-1 a točivý moment vrcholící 583 N.m mezi 3500 a 4500 min-1. Model s označením CTS Vsport se tedy dotáhl na úroveň chystaného BMW M3, jehož třílitr poskytne 317 kW (430 k) a 550 N.m. K silnějšímu motoru dostane přední brzdy Brembo, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a speciálně naladěný sportovní režim. Jízdní výkony zatím automobilka nezveřejnil.
Jedinou existující variantou je pohon zadních kol ve spojení s osmistupňovým automatem. Ten se nabízí za příplatek i pro atmosférický šestiválec, jinak je Cadillac CTS vždy vybaven šestistupňovým automatem. Oba slabší motory lze objednat i s pohonem všech kol.
CTS Vsport by neměl být úplným vrcholem nabídky. Cadillac zatím neprozradil budoucnost vysokovýkonného CTS-V, které v poslední generaci mělo osmiválec 6,2 l s kompresorem o výkonu 415 kW (565 k) a točivém momentu 747 N.m.