Cadillac plánuje plug-in hybridní techniku téměř do všech modelů
Je zvláštní, jak moc se mohou lišit názory automobilek na smysluplnost alternativních systémů pohonu. Zatímco jedni přísahají na elektromobily, druhým dává smysl hybrid a další vidí budoucnost ve vodíku. Každý má své argumenty proč je jeho cesta tou nejlepší možnou a pro všechny varianty pochopitelně existuje spousta důvodů, proč nejsou správné.
Prémiová značka Cadillac se nyní oficiálně hlásí k příznivcům plug-in hybridů. Šéf automobilky Johann de Nysschen oznámil, že právě touto cestou se bude ubírat v příštích letech, protože plug-iny jsou praktičtějším řešením, než čisté elektromobily, které mají nevýhodu v krátkém dojezdu a "nedospělé" dobíjecí infrastruktuře. V blízké budoucnosti by měla mít plug-in hybridní techniku většina vozů značky, kterých se to (ne)týká však prozatím nespecifikoval.
Toto rozhodnutí asi nepřekvapí s ohledem na to, že už jezdí fešné kupé ELR s technikou minulé generace Chevroletu Volt a Opelu Ampera, schopné ujet na baterka až 60 km, popřípadě pokořit 60 mph za "hot-hatchových" 6,4 s. Dalším přírůstkem bude už příští rok Cadillac CT5, jenž má dostat 18,4kWh Li-Ionky, dvoulitrový turbomotor a dva elektromotory o celkovém výkonu 250 kW a s maximem točivého momentu 586 N.m.
De Nysschen ovšem není nijak militantní, slibuje i čistý elektromobil, ale až poté, co se rozšíří nabídka plug-inů a půjde spíše o doplněk nabídky, jako odpověď na EV od prémiové konkurence.