Carver – pohodlí auta, emoce motorky

Carver – pohodlí auta, emoce motorky

 
 

Malá holandská firmička Vandenbrink je výrobcem prvního, pro silniční provoz homologovaného, vozidla s nuceným naklápěním v zatáčkách. Je to tříkolka a její jméno je Carver.

Malá holandská firmička Vandenbrink je výrobcem prvního, pro silniční provoz homologovaného, vozidla s nuceným naklápěním v zatáčkách. Je to tříkolka a její jméno je Carver.

Carver je dvoumístný tříkolový automobil s jedním kolem vpředu a dvěma vzadu. Poprvé přináší na běžné silnice systém nuceného naklápění do zatáček. Tento systém vyvinula firma Brink Dynamics pod názvem DVC (Dynamic Vehicle Control) a na základě licence jej společnost Vandenbrink montuje do své tříkolky Carver. Tajemství celého systému je v elektronicky ovládaném hydraulickém okruhu se dvěma válci, které umožňují náklon až 45 stupňů. Překlopení z jednoho boku na druhý zvládá systém velmi rychle, 82 stupňů za sekundu.

Naklápí se pouze přední část s karosérií pro cestující a předním kolem, zatímco zadní část s motorem, převodovkou, zadní nápravou a hlavními částmi systému DVC je uložena na nehybné části v rámu z ocelových trubek. Karosérie je svařena z ocelových plechů s povrchovými panely z laminátu a má pouze jedny dveře na levé straně. Carver má kompaktní rozměry dané uspořádáním interiéru se dvěmi sedadly za sebou, délka je 3,4 m, šířka 1,3 m a výška 1,4 m. Naopak rozvor je velmi dlouhý – 2,65 metru. O pohon se stará zážehový čtyřválec objemu 660 ccm přeplňovaný turbodmychadlem. Díky tomu disponuje výkonem 48 kW (65 k) při 7500 ot/min a točivým momentem 100 Nm při 4000 ot/min. Přes pětistupňovou ručně řazenou převodovku pohání zadní nezávisle zavěšená kola. Všechna tři kola jsou osazena kotoučovými brzdami s dutými kotouči. Přední kolo je motocyklového typu, aby umožňovalo naklápění v zatáčkách a má rozměr 140/70 x 17“, zadní jsou automobilová s obutím 195/45 x 15. Při hmotnosti pouhých 600 kg dosahuje Carver slušné dynamiky, z 0-100 km/h zrychlí za 8,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 180 km/h.

Díky dlouhému rozvoru je v kůží a semišem čalouněném interiéru dostatek místa i pro dlouhé nohy vysokých cestujících. Při jízdě nejsou potřeba přilby a naopak je možno odstranit pevnou střechu a vychutnávat si jízdu s větrem ve vlasech, v bezpečí a pohodlí jaké motocykly nenabídnou. Ovládání je jako v automobilu – sportovní volant Momo s radikálními 0,8 otáčkami mezi krajními polohami. Řadící páka je v jeho těsné blízkosti jako u sportovních speciálů. Nechybí audio s CD přehrávačem či elektricky ovládaná okna.

Jediný problém v získání Carveru je ten, že první série 20 kusů je vyprodaná a na vozy z další série, která bude čítat 50 kusů se bude čekat téměř rok. Jistě se ale vyplatí počkat, protože s Carverem bude určitě středem pozornosti více než se nablýskaným Ferrari. Cenu sděluje výrobce na osobní dotaz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin

Snad ani v Rusku by Vladimir Putin nekandidoval…

Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco

Čína má zájem o koupi pětiprocentního podílu v…

Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem

Vnučka výtvarníka Zdeňka Milera nesmí dál poskytovat…

 

Štítky Ferrari

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít cesty na úřad, do škol a nemocnic

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít…

Rada hlavního města Prahy schválila nový plán údržby. Na jeho základě Technická správa komunikací (TSK)…

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy požárníky podpoří pejsky v nouzi

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy…

Sháníte už kalendář na příští rok a ty s recepty nebo nahotinkami se vám už omrzely? Díky unikátnímu projektu 1.…

 

iSport.cz

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si vedou dnes?

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si…

Od pondělí 9. října najdete na místě nejlepší tenistky světa Simone Halepovou. Jen v letošním roce se jedná už o…

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

 

Reflex.cz

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je nebezpečnější než Zeman, říká Doležal

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je…

Charizmatické politické osobnosti, ovšem bez reálné politické síly. Právě to podle komentátora Bohumila Doležala…