Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ceněný prototyp Ferrari F40 jde do aukce

David Bureš
Diskuze (1)
Právě prodávaný prototyp Ferrari F40 byl vystaven v roce 1987 na frankfurtském autosalonu, na začátku 90. let se pak objevil na závodních tratích.

Během aukce pořádané společností RM Auctions v Monaku bude možné vydražit i prototyp Ferrari F40. Podle odhadů by vůz z roku 1987 mohl být vydražen za částku vysokou 700 až 900 tisíc euro (v přepočtu asi 17,4 až 22,3 milionu korun). Ceněný maranellský prototyp bude dražen 12. května.

Prodávaný vůz je šestý ze zhruba osmi vyrobených prototypů Ferrari F40. Ty byly určeny pro testování chystaného supersportu, každý z nich měl svůj speciální účel. Auto s číslem šasi ZFFGJ34B000074047 bylo s největší pravděpodobností určeno pro použití na tiskových konferencích. V roce 1987 byl vystaven na frankfurtském autosalonu, a to na stánku Auto Becker, oficiálního německého dovozce vozů Ferrari.

Originální dokumenty říkají, že v průběhu léta roku 1987 byl vůz upraven a prezentován jako F40 LM. V té době byl prototyp nadále ve vlastnictví maranellského výrobce.

V roce 1991 automobil dorazil do dílny Giuliana Michelotta, který předtím mimo jiné pracoval na Lanciích Stratos určených pro rallye. Ten měl vůz upravit pro závodní účely. Daný prototyp byl údajně první ze sedmi takto vylepšených F40.

Úpravy Michelotta zahrnovaly snížení světlé výšky o pět centimetrů, zvýšení výkonu osmiválce na 434 kW (590 k), montáž závodního zavěšení a hasicího přístroje, vylepšení brzd Brembo nebo přídavné chladicí otvory NACA.

Jakmile byla úprava této F40 hotova, byl maranellský supersport prodán do rukou italského závodníka Lucy Sartoriho. Ten vůz v roce 1992 nasadil do nově založené závodní série Gran Criterium Supercar GT. Na konci sezony toto F40 skončilo v celkovém pořadí druhé, dvakrát vyhrálo, v šesti závodech bylo druhé.

Před sezonou 1993 byl automobil opět v dílně Giuliana Michelotta. Zde byl lehce pozměněn s ohledem na závodní regule, také byl přelakován do barev italského klubu Ferrari.

V následujících letech se tato F40 i nadále objevovala na závodních okruzích, poté byla prodána nejmenovanému sběrateli z Milána. Ten se o auto pečlivě staral, jezdil s ním jen málokdy.

Automobil byl v minulosti zkontrolován milánským prodejcem Ferrari, rovněž obdržel atestaci od Ferrari Classiche. Ta potvrdila závodní minulost této F40, rovněž je jisté, že motor je původní. Auto je registrováno, a tak s ním nový majitel může i případně jezdit na veřejných silnicích.

Prototyp Ferrari F40 nebude jediným exkluzivním autem, který se na monacké aukci firmy RM Auctions bude dražit. Nabízeno bude i Ferrari FXX Evoluzione z roku 2006, Aston Martin Volante s kratším šasi z roku 1966 nebo jedno z pouhých dvou originálně vyrobených Ferrari 625 TRC Spider z roku 1957.

David Bureš
Diskuze (1)
17. 4. 2012 13:50
Výrobní štítek
Ta udaná váha, je velmi výmluvná, tohle je to pravý po*no ! a nebo se pletu a je to zatížení náprav, kdo ví ?