Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v pololetí 2018: Tohle jsou ty nejprodávanější modely v jednotlivých segmentech

David Bureš
Diskuze (95)
Nejprodávanějším autem na českém trhu zůstává Škoda Octavia, která si meziročně ještě polepšila. Registrace druhé Fabie naopak klesají.

Polovina roku 2018 je za námi, a tak je čas na její zhodnocení. Pro český automobilový trh příliš úspěšná nebyla, dlouhodobý růst registrací se zastavil, 143.784 registrovaných automobilů je o 0,46 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Nejvíce automobilů nadále kupují firmy, podíl takových zákazníků činí 71,8 % pololetních prodejů. Nadále pak klesá zájem o vozy se vznětovým motorem. Jestliže za šest měsíců roku 2017 tvořily 39,2 %, za stejné období letošního roku to bylo už jen 31,7 %. Za stejnou dobu naopak rostl podíl zážehových automobilů, z 57,3 % na 65,4 %. Elektromobily s 0,19% podílem na trhu nadále zůstávají marginální záležitostí.

Teď už se však pojďme zaměřit na prodeje v jednotlivých segmentech:

Nejprodávanější minivozy

Zájem o nejmenší auta na trhu v minulosti klesal, za první pololetí letošního roku ale tento segment hlásí meziroční nárůst registrací. Patrné je to i na nejlepších dvou, vede Škoda Citigo s meziročním nárůstem z 1.464 kusů na 1.602, druhé následuje Suzuki Ignis, které si proti loňskému roku dokonce pomohlo ze 134 na 663 exemplářů. Dařilo se také celkově čtvrté Toyotě Aygo, letos modernizovaný Kolíňan je na dvojnásobku toho co před rokem.

Nejprodávanější minivozy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Škoda Citigo 1602 1464
2. Suzuki Ignis 663 134
3. Hyundai i10 622 800
4. Toyota Aygo 258 128
5. Kia Picanto 127 176

Nejprodávanější malé vozy

Malým automobilům na českém trhu dlouhodobě vládne Škoda Fabia a nejinak je tomu za první pololetí letošního roku, a to navzdory tomu, že si malá Škodovka meziročně pohoršila z 12.277 na 11.124 registrací, na což měl nepochybně vliv blížící se vstup modernizovaného provedení na trh. Následuje dvojice Aliance Renault-Nissan, Renault Clio s 1.828 registrovanými kousky a Dacia Sandero s 1.713 kusy. Nahoru letos vyskočila Toyota Yaris, s 1.203 kousky celkově čtvrtá. V nejlepší desítce je i extravagantní Citroën C3, celkově osmý, top 10 uzavírá Peugeot 208.

Nejprodávanější malé vozy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Škoda Fabia 11124 12277
2. Renault Clio 1828 1724
3. Dacia Sandero 1713 1646
4. Toyota Yaris 1203 990
5. Ford Fiesta 1172 2543
6. Hyundai i20 1031 1537
7. VW Polo 958 1208
8. Citroën C3 751 487
9. Seat Ibiza 704 1101
10. Peugeot 208 622 708

Nejprodávanější vozy nižší střední třídy

Ani v nižší střední třídě se nic nemění, nejvýše je nejprodávanější auto v České republice, Škoda Octavia, jejíchž 14.502 registrací znamená 10,1% podíl na českém trhu. Následuje Škoda Rapid s 8.212 kusy a i třetí je „Čech,“ nošovický Hyundai i30 hlásí 3.512 registrovaných kousků. Vysoko zůstává Ford Focus (celkově pátý), který již zanedlouho dorazí v nové generaci. Na chvostu nejlepší desítky jsou pak Renault Mégane s rovnou tisícovkou registrací následovaný Toyotou Corolla s 866 registrovanými kusy.

Nejprodávanější vozy nižší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Škoda Octavia 14502 14439
2. Škoda Rapid 8212 5959
3. Hyundai i30 3512 3527
4. VW Golf 3398 3673
5. Ford Focus 2363 1705
6. Kia Ceed 2242 1835
7. Seat Leon 1730 2284
8. Dacia Logan 1140 1302
9. Renault Mégane 1000 1305
10. Toyota Corolla 866 544

Nejprodávanější vozy střední třídy

Prodeje ve střední třídě klesají, hlavně na úkor SUV, což bylo patrné i v prvních šesti měsících letošního roku. Meziročně si pohoršily Škoda Superb, VW Passat, Hyundai i40, Ford Mondeo i další. Hitem se však stal pohledný Volkswagen Arteon, jehož 411 registrací ho vyneslo na třetí příčku v segmentu, hned za Superb a Passat. Meziroční nárůst zaznamenal i Opel Insignia, skok ze 114 na 340 mu vynesl páté místo.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Škoda Superb 4123 4989
2. VW Passat 2038 2784
3. VW Arteon 411 25
4. Hyundai i40 392 502
5. Opel Insignia 340 114
6. Ford Mondeo 293 441
7. BMW 3 292 336
8. Mercedes-Benz C 203 430
9. Mazda 6 160 220
10. Toyota Avensis 106 292

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy

V posledních měsících je vládce vyšší střední třídy na českém trhu BMW 5, na jehož 738 registrací žádný z konkurentů nestačil. Druhou příčku drží Mercedes-Benz E, který si po super úspěšném loňském roce za první pololetí roku pohoršil z 1.032 na 676 registrovaných aut, čím se vlastně vrátil k normálu. Na třetí příčku se vyšvihlo švédské duo Volvo S90/V90, které se 155 kousky překonalo Audi A6 (150 exemplářů), čekající na zahájení dodávek nové generace.

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. BMW 5 738 533
2. Mercedes-Benz E 676 1032
3. Volvo S90/V90 155 172
4. Audi A6 150 328
5. BMW 6 140 14

Nejprodávanější luxusní vozy

Před rokem nejluxusnějším autům na českém trhu vládlo BMW 7, letos je ale na špici opět Mercedes-Benz S. Z jeho 172 letošních registrací přitom připadá 134 na sedan, zbytek jsou ostatní karosářské varianty. Třetí příčku drží Porsche Panamera, s 40 registrovanými kusy, což je stejně jako před rokem. Audi A8 je tak čtvrté, a to přestože letos dorazilo v nové generaci, což v této kategorii dělá hodně.

Nejprodávanější vozy luxusní třídy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Mercedes-Benz S 172 74
2. BMW 7 91 142
3. Porsche Panamera 40 40
4. Audi A8 32 6
5. Lexus LS 13 0
6. Jaguar XJ 7 4
7. Maserati Quattroporte 2 3

Nejprodávanější sportovní vozy

V kategorii sportovních automobilů je to dlouhodobý souboj mezi Fordem Mustang a BMW 4, z jehož vítězství se v první pololetí roku radoval mnichovský model. Na svém kontě má 197 registrovaných kusů, zatímco americký pony car hlásí 165 exemplářů. Na třetí příčku se pak vyšvihlo v Evropě pomalu končící Subaru WRX STI. Dále bylo v tomto segmentu na českém trhu letos evidováno deset kousků Audi TT, 11 BMW i8, sedm Ferrari 488 nebo 41 kusů Porsche 911. Z bratrských modelů zmiňme sourozenecký podíl 12:31 u Fiatu 124 Spider/Mazdy MX-5, respektive u 24:3 u Subaru BRZ/Toyoty GT86.

Nejprodávanější sportovní vozy
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. BMW 4 197 287
2. Ford Mustang 165 177
3. Subaru WRX STI 78 25
4. BMW 2 57 119
5. Mini Cabrio 53 51

Nejprodávanější malá SUV

V dnes tak populárních malých SUV na českém trhu vede Peugeot 2008 (1.540 registrací) před svým hlavním konkurentem v podobě Renaultu Captur (1.246 registrací). Třetí následuje jeden ze dvou modelů Suzuki v top pětce tzv. B-SUV, Vitara se 1.181 kousky. Mezi ní a S-Cross se vklínil Opel Crossland X, aktuálně druhý nejprodávanější model této německé značky na českém trhu.

Nejprodávanější malá SUV
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Peugeot 2008 1540 1310
2. Renault Captur 1246 1215
3. Suzuki Vitara 1181 948
4. Opel Crossland X 705 61
5. Suzuki S-Cross 653 420
6. Hyundai Kona 626 0
7. Kia Stonic 589 0

Nejprodávanější středně velká SUV

V tzv. kategorii C-SUV je to na špici duel mezi dvěma modely mladoboleslavské značky, přičemž po pololetí je už nejvýše ten novější, Škoda Karoq. Nástupce Yetiho má po šesti měsících roku na svém kontě 3.732 registrovaných kousků, ten větší, Škoda Kodiaq, 3.444. Třetí následuje další v Česku populární SUV, Dacia Duster s 2.743 registrovanými kousky. Podobně jako další meziročně rostla, konkrétně z 2.374 kusů. V top 10 C-SUV jsou ostatně jen dva, kterým počet registrací meziročně klesl, a to Hyundaii Tucson a Kie Sportage, které byly nedávno modernizovány.

Nejprodávanější středně velká SUV
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Škoda Karoq 3732 3237*
2. Škoda Kodiaq 3444 2672
3. Dacia Duster 2743 2374
4. Nissan Qashqai 2167 1742
5. VW Tiguan 2146 1885
6. Hyundai Tucson 1700 1744
7. Ford Kuga 1031 675
8. Kia Sportage 1020 1096
9. Peugeot 3008 742 502
10. Toyota CH-R 740 624
*Registrace Škody Yeti, předchůdce Škody Karoq

Nejprodávanější malá a střední velká MPV

Mezi velkoprostorovými vozy dlouhodobě vládne v Nošovicích vyráběný Hyundai ix20, stárnoucímu autu ale na paty začíná šlapat Dacia Dokker. Jestliže ix20 hlásí 2.285 registrovaných kousků, druhý Dokker má na svém kontě 2.120 evidovaných kusů. Třetí následuje Citroën Berlingo, a to přestože letos dorazí v nové generaci. Nejlepší desítku pak uzavírá Citroën C4 Picasso s 336 evidovanými kousky, který byl letos kvůli zpřehlednění nabídky značky přejmenován na C4 SpaceTourer.

Nejprodávanější malá a kompaktní MPV/osobní dodávky
Poř. Model Prodeje v 1-6/2018 [ks] Prodeje v 1-6/2017 [ks]
1. Hyundai ix20 2285 2500
2. Dacia Dokker 2120 1719
3. Citroën Berlingo 1291 1044
4. VW Touran 1254 1839
5. VW Caddy 1008 989
6. Dacia Lodgy 820 530
7. Peugeot Partner 712 612
8. VW Golf Sportsvan 517 954
9. Kia Venga 421 287
10. Citroën C4 Picasso 336 391
David Bureš
Diskuze (95)
Avatar - Emel
12. 7. 2018 12:43
Re: Překvapení
O Hyundai se píše možná hodně, ale ten mediální obraz je naprostá katastrofa. Zoufalé reklamy, boje s prodejci... a motivační dopis jako třešnička :-) . Jediné co to zachraňuje je to eNko.
12. 7. 2018 10:16
Re: Překvapení
To bych byl dost špatný prodejce se 6 komentáři ne? >:D Jen si vybírám auto, tak hledám informace na internetu. Musíš mi dát za pravdu, že o Hyundaii se poslední dobou píše dost a u škodovky je to jen samé zklamání, viz. rekord/nerekord atd.
Avatar - Emel
11. 7. 2018 11:54
Re: Stredná trieda
Ale jo, na 50-90-130 stačí cokoli. Mám najetou Optimu s DCT... myslím že už jsem to tu psal, když člověk přistoupí na uvolněnější tempo, tak tam nakonec nějakou přidanou hodnotu proti kompaktům vidím. Superb nebo Insignia jsou ale o kus dál.
Avatar - Emel
11. 7. 2018 11:26
Re: Překvapení
Ta kampaň není nic nového... je fakt, že si to říká o podobné obrázky
[odkaz]
Avatar - white label
11. 7. 2018 11:12
Re: Překvapení
Pár dní zpátky jsem na benzínce potkal chlapa s tímto nápisem (trochu se známe od vidění) a ptal jsem se ho, co má Hyundai za problém s brzdami. Chvíli trvalo, než mu to došlo, a když to konečně pochopil, tak místo pobavení přišly rozpaky. ;-)