Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2011: Pořadí značek

Diskuze (43)
Škoda stále v čele, VW předběhl Ford a Hyundai se dotáhl na čtvrtý Renault.

V roce 2011 se na českém trhu prodalo 173.282 osobních automobilů. Pokud bychom sledovali pouze údaje o prvních registracích, které zveřejňuje SDA, znamenalo by to, že meziročně český trh mírně vyrostl, konkrétně o 4046 jednotek, tj. asi o 2,4 %. Realita může být kvůli automobilům v ČR registrovaným, ale obratem exportovaným, poněkud méně optimistická.

Rok 2011 v pořadí značek nijak zásadně nepřerovnal poměry na českém trhu. V čele je stále domácí Škoda, s 53 tisíci registracemi je dokonce meziroční změna statisticky nevýznamná.

Jedničkou mezi importéry je nakonec Volkswagen. Ten dokázal předstihnout Ford, zatímco čtyřprocentní růst Renaultu nestačil na víc než udržení bramborové medaile.

Ambiciózní Hyundai nakonec zůstal pátý, ovšem dotáhl se na Renault. Klíčem k úspěchu loni byl malý levný hatchback i20, který meziročně zdvojnásobil registrace. Silné je také postavení domácích modelů i30, ix35 a ix20.

Jediným, kdo si v top 10 pohoršil, je Citroën s pětinovým poklesem registrací. K udržení osmé pozice to ale loni stačilo. 27% růstem naopak překvapil Opel, většina přírůstku připadá na registrace Astry.

Z desítky nejlepších vypadla Toyota a Fiat. Obě značky zaznamenaly velké ztráty, jedna čeká na efekt nového Yarisu a faceliftu Avensisu, druhá letos spustí prodej nové Pandy.

V druhé desítce jsou největšími šplhouny Audi s novou A6, BMW s novou řadou 5 a SEAT, který přišel s řadou akčních modelů Copa.

Největší meziroční růst registrací předvedl Ssangyong (+214 %; 22 ks), který loni oficiálně znovu vstoupil na český trh. Následuje Lancia (+98 %; 93 ks), které rostly registrace s novým Ypsilonem, faceliftovanou Deltou a přidala dva nové modely Thema a Voyager (8, resp. 13 ks). Třetí největší růst zaznamenalo britské Mini (+79 %; 163 ks), které boduje díky novému modelu Countryman.

Naopak největší pokles obstaralo Lamborghini – dle statistik propad z 11 na 1 ks znamená -91 %. Druhý největší pokles má na kontě Fiat (-47 %; 2274 ks) a třetí Mazda (-42 %; 1041 ks).

Registrace na českém trhu, výsledky za rok 2011
-ObdobíOAOARozdílRozdíl
Poř.Značka1-12/20111-12/2010[ks][%]
1.ŠKODA5305053009410,08%
2.VOLKSWAGEN1492113069185214,17%
3.FORD14447142342131,50%
4.RENAULT12370119374333,63%
5.HYUNDAI1208610088199819,81%
6.KIA857579935827,28%
7.PEUGEOT739770533444,88%
8.CITROËN51976453-1256-19,46%
9.OPEL4474350596927,65%
10.DACIA4047310394430,42%
11.TOYOTA39064836-930-19,23%
12.AUDI3675323444113,64%
13.BMW3377305632110,50%
14.SEAT3310276055019,93%
15.CHEVROLET29792889903,12%
16.SUZUKI291728001174,18%
17.MERCEDES-BENZ28202798220,79%
18.FIAT22744303-2029-47,15%
19.NISSAN19151887281,48%
20.VOLVO171715781398,81%
21.MITSUBISHI1658126839030,76%
22.HONDA15781955-377-19,28%
23.MAZDA10411803-762-42,26%
24.SUBARU9241220-296-24,26%
25.LAND ROVER46328517862,46%
26.PORSCHE299302-3-0,99%
27.ALFA ROMEO263272-9-3,31%
28.JEEP2271656237,58%
29.LEXUS180206-26-12,62%
30.MINI163917279,12%
31.LADA106148-42-28,38%
32.INFINITI95841113,10%
33.LANCIA93474697,87%
34.JAGUAR84622235,48%
35.SMART80691115,94%
36.CHRYSLER4296-54-56,25%
37.FERRARI4058-18-31,03%
38.BENTLEY26151173,33%
39.MASERATI2429-5-17,24%
40.SAAB2438-14-36,84%
41.Ssangyong22715214,29%
42.Dodge2056-36-64,29%
43.Cadillac129333,33%
44.Aston Martin1119-8-42,11%
45.Rolls Royce412-8-66,67%
46.Kaipan354-51-94,44%
47.Maybach101100,00%
48.Lamborghini111-10-90,91%
-Jiné značky3442707429,34%
-Celkem17328216923640462,39%

Diskuze (43)
Avatar - DaewooMaster
9. 1. 2012 13:22
Sumarizace
Pokud by se to sečetlo, jak to k sobě patří, tak je vlastně HYUNDAI na 2. místě hned za VW. Ta pozice FIATu je humorná v kontextu důvodu, proč před pár lety místní AUTO REGIO ukončilo prodej Chevroletů po boku FIATů a místo toho tam nacpalo Alfu Romeo: "Chevrolety se špatně prodávají". >:D Už nějakou dobu neprodá FIAT se všemi svými značkami u nás ani to, co sám Chevrolet. 8-s
Avatar - jozephko
8. 1. 2012 17:10
Japoncom chýbajú malé kombíky
Japonským automobilkám chýbajú malé kombíky. Samozrejme problémom je aj cena, ale Honda, Toyota aj Nissan vyrábajú v Európe. Skoro všetci janonci ich predtým mali (pekný Civic Aerodeck, Corolla kombi, Mazda 323 kombi), ale všetci sa namiesto toho vrhli na malé MPV. Ale nie každý chce malé MPV (častokrát čudesných tvarov), ktoré má oproti porovnateľnému malému kombi podstatne vyššiu cenu, o 200 kg vyššiu hmotnosť, o 1-2 litre horšiu spotrebu a o 2 sekundy horšiu dynamiku na 100.
Druhou slepou cestou, na ktorú sa všetci vydali, je malý sedan. Ale Európa nie je Amerika ani Čína, v Európe (okrem južanských štátov) sa dáva prednosť praktickosti pred vzhľadom akože limuzíny.
Zaujímavé je, že dobre si vedú práve automobilky s kompaktnými kombi, ale Citroen a Fiat, ktorý také kombi aktuálne neponúkajú, výrazne klesli v predajoch.
7. 1. 2012 19:39
Re: Citroen
Citroeny se mi strašně, strašně líbí. Nová C4 je parádní. Přesto jsem před 2ma lety skončil u jiné značky. V mém případě to bylo z těchto důvodů:

a.) proto tehdy nebyla nová C4 (ale i stará se mi velmi líbí)
b.) protože jsem nakonec usoudil, že kombi nakonec bude lepší
c.) a to je to hlavní - hrozivá pověst dovozce, který se i kvůli naprosto zjevě opodstatněným reklamacím snaží soudit, neboť doufá, že tím zákazníky odradí. Údajně i prodejci jsou z toho dosti zoufalí
7. 1. 2012 19:21
Re: A Bugatti je v SDA?
1.) Mazdy mají poslední dobou problémy s antikorozní ochranou, nemýlím-li se.

2.) Mazda 3 s průměrnou atmo 1,6 a průměrnou výbavou vloni stála ceníkových 399.000tis. Smlovat se v showroomech Mazdy, dle mých zkušeností, moc nedá. To byl prostě úlet!Snižování cen, krizi, zaspala u nás Mazda o 2 roky!!! Argumenty o "kvalitě" jsou s odpuštěním, blbost. Cenotvorba je dnes u aut o něčem jiném. Notabene dnes je Mazda 3 v akci od nějakých 299tis. ve stejné výbavě jako loňský zaklad za 329tis. Takže dnes je Mazda 3 velmi levné auto. Dle tvé logiky by tedy nemohla být zároveň kvalitní,že? Nebo myslíš, že dnes ta auta dotují?
Avatar - Astene
7. 1. 2012 19:06
Re: TOP 15
Slibovat si od zvětšení rozvoru víc místa v kufru, to v tom autě nemusí posuvné sedačky být, když by měly být pořád vpředu. A pozice cestujícího vůči dveřím není po úplném posunu vpřed ergonomicky ideální, takže je to spíš nouzovka při velkém nákladu.
A prodávat prodlouženého Yetiho i v Čechách by znamenalo vyrobit nové nářadí na změněné díly a předčasné poslání do důchodu toho starého, protože by těžko škodovka dovážela auta z Číny. To jsou další investice, které by se těžko zaplatily.