Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2008: Kia Cee'd nejprodávanějším v nižší střední

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Do království Octavií zasahuje nejvýrazněji Kia Cee'd. Oba modely patří k populárním firemním vozidlům.

O úspěchu Octavií nejen na českém ale i na celoevropském trhu sní nejeden marketingový manažer v automobilové branži. Ale jsou zde také další modely. Nejvíce o sobě dává vědět Kia Cee'd s devítiprocentním podílem ve třídě.

Přestože česká statistika nedokáže určit kolik přesně vozidel směřuje do soukromého vlastnictví a kolik je registrováno na firmy, základní orientaci dává kategorie N1. V ní bylo zaregistrováno přes 30 % vozů nižší střední třídy. Všichni z první čtyřky jsou na tomto poli silní: Octavia má podíl N1 40 %, Cee'd 30 %, Megane 56 % a Golf 30 %. Neobvykle populárními dodávkami jsou také Audi A3 (58 % N1) a BMW 1 (63 % N1).

Zajímavým únorovým výsledkem je sedmé místo Suzuki SX4, naopak Focus po faceliftu čekal na zvýhodnění, které nakonec přišlo. Uvidíme, jaký bude jeho březnový výsledek.

Peugeot vytrvale prodává více starších a dostupnějších modelů 307 než modernějších ale dražších 308. Zatím schází v nabídce kombi SW, ale to se během několika měsíců v na českém trhu změní.

Atraktivní Fiat Bravo s neméně atraktivními ceníkovými cenami nedokázal v únoru nalákat více než 40 zákazníků. Také tady zřejmě schází kombi, i když verze N1 z hatchbacku je v nabídce (letos zatím 15% podíl N1).

Vlna zájmu o tříprostorovou Dacii Logan opadla, ale výsledek, který je uveden zde nevypovídá o skutečnosti přesně. Logan MCV je totiž se 104 v únoru prodanými vozy zařazen v kategorii velkoprostorových vozů. Součet by jej díky kombi dostal do první pětky ve třídě.

První zaregistrovaný Fiat Sedici prozrazuje, že se konečně chystá uvedení na český trh. Snad budou kapacity maďarské továrny Suzuki stíhat zásobovat české dealery.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v únoru 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20081-2/20082/20081-2/2008
1.Škoda OCTAVIA1479330539,6%42,0%
2.Kia CEE´D3426799,1%8,6%
3.Renault MEGANE2204465,9%5,7%
4.Volkswagen GOLF1753914,7%5,0%
5.Citroën C41743124,7%4,0%
6.Opel ASTRA1512814,0%3,6%
7.Suzuki SX41422523,8%3,2%
8.Hyundai ACCENT1132393,0%3,0%
9.Ford FOCUS1012312,7%2,9%
10.Peugeot 307941872,5%2,4%
11.Toyota AURIS811392,2%1,8%
12.Hyundai i30751652,0%2,1%
13.Peugeot 308741382,0%1,8%
14.Honda CIVIC681521,8%1,9%
15.Audi A3531001,4%1,3%
16.Fiat BRAVO40761,1%1,0%
17.Chevrolet LACETTI39711,0%0,9%
18.Mazda 336661,0%0,8%
19.Seat LEON36681,0%0,9%
20.Dacia LOGAN31840,8%1,1%
21.Nissan NOTE30730,8%0,9%
22.Fiat LINEA24390,6%0,5%
23.Volkswagen JETTA24640,6%0,8%
24.BMW 123540,6%0,7%
25.Fiat STILO20450,5%0,6%
26.Nissan TIIDA20410,5%0,5%
27.Volvo C3017360,5%0,5%
28.Subaru IMPREZA16330,4%0,4%
29.Toyota COROLLA8200,2%0,3%
30.Dodge CALIBER7100,2%0,1%
31.Mitsubishi LANCER6170,2%0,2%
32.Seat TOLEDO670,2%0,1%
33.Lada 1118570,1%0,1%
34.Volvo V 504170,1%0,2%
35.Lada 1119240,1%0,1%
36.Alfa Romeo 1471110,0%0,1%
37.Fiat SEDICI110,0%0,0%
38.Volvo S 40130,0%0,0%
39.Kia CERATO010,0%0,0%
40.Nissan ALMERA020,0%0,0%
-Celkem37397867100,0%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (20)
26. 3. 2008 08:05
Re: Fiat OK
Nelži tu prosím tě, modely Fiat končí vždy na čelních příčkách v kdejakém testu, a tvé spekulace co Fiat nepochopil a jaký je hráč jsou opravdu směšné.

Proč bych neměl počítat obě generace, ta první se stále prodává, navíc se vzájemně doplňují.
25. 3. 2008 17:22
Re: Fiat OK
Ale Fiat Stilo sa uz nepredava , nie???
25. 3. 2008 15:09
Re: Fiat OK
Počítaš autá dvoch generácií a tiež rozličných tried.
Linea je niekde inde ako Bravo, a že Bravo ako kombík nie je, iba Stilo, by som počítal skôr k mínusom ako plusom. Sedici je úplne mimo misu, navyše už je dávno zavedené na trhu ako Suzuki SX4, takže o Fiatovský klon ťažko bude väčší záujem. Fiat nepochopil jednu vec: Iba pekný dizajn nestačí. V testoch pravidelne končí na chvoste štartového poľa. A je to škoda. Fiat autá robiť vie, ale skôr tie malé. Hovorí sa "šuster drž sa svojo kopyta", platí to aj pre Fiat. Keby sa sústredil na vody, v ktorých vie plávať, a nesnažil sa hrať na všetky strany, darilo by sa mu lepšie. Fiat nie je globálny hráč. So širokými krídlami zavedených koncernov nemôže súperiť.
25. 3. 2008 12:01
Re: Fiat OK
Chybu neudělali nikde, konzervatismus kupců je jiná věc, ono totiž Bravo není určené pro důchodce.. >:D
25. 3. 2008 09:46
Re: Bravo KIA c éed.
Už to reklamovala? S jakým výsledkem? Dej vědět, přímé zkušenosti uživatelů s reklamačním řízením u různých značek jsou potřeba.