Český trh v únoru 2008: Kia Cee'd nejprodávanějším v nižší střední
O úspěchu Octavií nejen na českém ale i na celoevropském trhu sní nejeden marketingový manažer v automobilové branži. Ale jsou zde také další modely. Nejvíce o sobě dává vědět Kia Cee'd s devítiprocentním podílem ve třídě.
Přestože česká statistika nedokáže určit kolik přesně vozidel směřuje do soukromého vlastnictví a kolik je registrováno na firmy, základní orientaci dává kategorie N1. V ní bylo zaregistrováno přes 30 % vozů nižší střední třídy. Všichni z první čtyřky jsou na tomto poli silní: Octavia má podíl N1 40 %, Cee'd 30 %, Megane 56 % a Golf 30 %. Neobvykle populárními dodávkami jsou také Audi A3 (58 % N1) a BMW 1 (63 % N1).
Zajímavým únorovým výsledkem je sedmé místo Suzuki SX4, naopak Focus po faceliftu čekal na zvýhodnění, které nakonec přišlo. Uvidíme, jaký bude jeho březnový výsledek.
Peugeot vytrvale prodává více starších a dostupnějších modelů 307 než modernějších ale dražších 308. Zatím schází v nabídce kombi SW, ale to se během několika měsíců v na českém trhu změní.
Atraktivní Fiat Bravo s neméně atraktivními ceníkovými cenami nedokázal v únoru nalákat více než 40 zákazníků. Také tady zřejmě schází kombi, i když verze N1 z hatchbacku je v nabídce (letos zatím 15% podíl N1).
Vlna zájmu o tříprostorovou Dacii Logan opadla, ale výsledek, který je uveden zde nevypovídá o skutečnosti přesně. Logan MCV je totiž se 104 v únoru prodanými vozy zařazen v kategorii velkoprostorových vozů. Součet by jej díky kombi dostal do první pětky ve třídě.
První zaregistrovaný Fiat Sedici prozrazuje, že se konečně chystá uvedení na český trh. Snad budou kapacity maďarské továrny Suzuki stíhat zásobovat české dealery.
Nižší střední třída, registrace na českém trhu v únoru 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 2/2008 | 1-2/2008 | 2/2008 | 1-2/2008 |
1. | Škoda OCTAVIA | 1479 | 3305 | 39,6% | 42,0% |
2. | Kia CEE´D | 342 | 679 | 9,1% | 8,6% |
3. | Renault MEGANE | 220 | 446 | 5,9% | 5,7% |
4. | Volkswagen GOLF | 175 | 391 | 4,7% | 5,0% |
5. | Citroën C4 | 174 | 312 | 4,7% | 4,0% |
6. | Opel ASTRA | 151 | 281 | 4,0% | 3,6% |
7. | Suzuki SX4 | 142 | 252 | 3,8% | 3,2% |
8. | Hyundai ACCENT | 113 | 239 | 3,0% | 3,0% |
9. | Ford FOCUS | 101 | 231 | 2,7% | 2,9% |
10. | Peugeot 307 | 94 | 187 | 2,5% | 2,4% |
11. | Toyota AURIS | 81 | 139 | 2,2% | 1,8% |
12. | Hyundai i30 | 75 | 165 | 2,0% | 2,1% |
13. | Peugeot 308 | 74 | 138 | 2,0% | 1,8% |
14. | Honda CIVIC | 68 | 152 | 1,8% | 1,9% |
15. | Audi A3 | 53 | 100 | 1,4% | 1,3% |
16. | Fiat BRAVO | 40 | 76 | 1,1% | 1,0% |
17. | Chevrolet LACETTI | 39 | 71 | 1,0% | 0,9% |
18. | Mazda 3 | 36 | 66 | 1,0% | 0,8% |
19. | Seat LEON | 36 | 68 | 1,0% | 0,9% |
20. | Dacia LOGAN | 31 | 84 | 0,8% | 1,1% |
21. | Nissan NOTE | 30 | 73 | 0,8% | 0,9% |
22. | Fiat LINEA | 24 | 39 | 0,6% | 0,5% |
23. | Volkswagen JETTA | 24 | 64 | 0,6% | 0,8% |
24. | BMW 1 | 23 | 54 | 0,6% | 0,7% |
25. | Fiat STILO | 20 | 45 | 0,5% | 0,6% |
26. | Nissan TIIDA | 20 | 41 | 0,5% | 0,5% |
27. | Volvo C30 | 17 | 36 | 0,5% | 0,5% |
28. | Subaru IMPREZA | 16 | 33 | 0,4% | 0,4% |
29. | Toyota COROLLA | 8 | 20 | 0,2% | 0,3% |
30. | Dodge CALIBER | 7 | 10 | 0,2% | 0,1% |
31. | Mitsubishi LANCER | 6 | 17 | 0,2% | 0,2% |
32. | Seat TOLEDO | 6 | 7 | 0,2% | 0,1% |
33. | Lada 1118 | 5 | 7 | 0,1% | 0,1% |
34. | Volvo V 50 | 4 | 17 | 0,1% | 0,2% |
35. | Lada 1119 | 2 | 4 | 0,1% | 0,1% |
36. | Alfa Romeo 147 | 1 | 11 | 0,0% | 0,1% |
37. | Fiat SEDICI | 1 | 1 | 0,0% | 0,0% |
38. | Volvo S 40 | 1 | 3 | 0,0% | 0,0% |
39. | Kia CERATO | 0 | 1 | 0,0% | 0,0% |
40. | Nissan ALMERA | 0 | 2 | 0,0% | 0,0% |
- | Celkem | 3739 | 7867 | 100,0% | 100,0% |