Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Božská Kia Stinger dostane nástupce! Bude mít přes 600 koní

Ondřej Šámal
Diskuze (53)

Korejci chystají pokračovatele nedoceněného gran turisma. Ten však místo šestiválce dostane dva elektromotory a obrovský akumulátor, který zajistí dojezd až 800 kilometrů.

Stinger v roce 2017 působil jako zjevení. U Kie jsme totiž v té době ještě nebyli zvyklí na výkonná a jízdně zajímavá auta, která se nebojí srovnání s prémiovou konkurencí. O to zajímavější však korejské gran turismo bylo. Zákazníci sice mohli sáhnout po benzinovém a vznětovém čtyřválci, který jste navíc mohli mít pouze s pohonem zadních kol, většina ovšem sáhla po zážehovém šestiválci 3.3 T-GDI s dvěma turbodmychadly, výkonem až 272 kilowattů a standardní čtyřkolkou.

Tahle verze sice nebyla tak ostrá jako třeba BMW M340i, dokázal v sobě ovšem spojit cestovní komfort s jízdními zážitky a suverénní dynamikou. To vše přitom za cenu, za kterou prémioví soupeři nabídli menší modely s výrazně slabšími čtyřválcovými motory.

Jenže ani lákavá cena, jež u šestiválce v roce 2017 startovala na 1,4 milionu korun, z Kie Stinger celosvětovou star neudělala. Prodeje byly příliš nízké na to, aby vůz dostal přímého nástupce. Navíc Korejci hojně investují do elektromobility, v níž patří mezi hlavní tahouny. Proto není divu, že místo šestiválcového motoru bude duchovního nástupce stingeru pohánět elektřina.

Video se připravuje ...

Za dva roky z továrny v jihokorejském Hwasongu budou vyjíždět první exempláře Kie EV8, lokálně bezemisního gran turisma, které bude stát na nové platformě pro elektromobily. Architekturu s označením eM bude chystaná novinka sdílet s velkým SUV Genesis GV90, vlajkovou lodí luxusní značky spadající pod Hyundai.

Modulární platforma s 800V dobíjecí sítí se bude moci pochlubit schopností pojmout velký akumulátor s kapacitou 113,2 kWh, s nímž má Kia EV8 na jedno nabití zvládnout 700 až 805 kilometrů. Zatímco základní varianta s pohonem zadních kol dostane jeden elektromotor s výkonem okolo 160 kW, čtyřkolka bude mít tuto jednotku i vpředu. Na vrcholu pak stane špičková varianta se systémovým výkonem přes 600 koní, což je o něco více než u doposud nejvýkonnějšího modelu Kia v podobě EV6 GT (585 koní).

Ondřej Šámal
Diskuze (53)

Doporučujeme

17. 2. 2024 17:39
Re: Takže zase 3t baterka
EV6 2024 teď koupil švagr a je moc fajn. Obzvláště když má solární panely na domě a jezdí takřka gratis. Ale koupil jsem manželce na podzim Konu N a je to větší zábava.
Jinak souhlasím, že třeba EV9 naživo je hezčí než v telce a vnitřek je hodně dobrej.
17. 2. 2024 14:01
Re: Takže zase 3t baterka
Nebudu. Zkraťáky prostě ignoruju, jsou pro mě naprosto irelevantní, protože to nejsou auta, ale jen trapné pojízdné elektrospotřebiče! :-[] :no:
17. 2. 2024 10:37
Re: Ak to uz ma byt
Nikdo tě o nic neprosí, jen se v tom zbytečně dál motáš ;-)
17. 2. 2024 10:36
Re: Ak to uz ma byt
Za dva roky těžko, to auto se vyvíjí teď ;-) Btw když to někde uvedou, bylo by zajímavé to srovnat, tj jestli se ta "pokročilá" technika (jak vy tvrdíte) někam vůbec posunula ;-)
17. 2. 2024 10:24
Re: Ak to uz ma byt
Mluvil jsem o hmotnosti baterky, ze bude srovnatelna.

Ne o celym aute, ktery jeste vubec nevim, jak bude vypadat.