Chevrolet Camaro by mohl dostat 2,0 Turbo
Nová generace Chevroletu Camaro má přijít na trh v roce 2014 a americká automobilka zvažuje, že pod kapotou základní verze tohoto auta bude pracovat přeplňovaný benzinový čtyřválec.
Šestá generace Camara by mohla použít motor 2,0 Turbo známý například z Cadillacu ATS. Tento agregát dosahuje v ATS výkonu 203 kW a točivého momentu 353 Nm.
Taková síla by budoucímu Camaru mohla stačit. Nynější základní varianta tohoto pony caru je poháněna 3,6litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 241 kW a točivém momentu 377 Nm.
Camaro už v minulosti bylo se čtyřválcem nabízeno. Čtyřválcový agregát o objemu 2,5 litru dostala třetí generace vozu, s tímto motorem však byla nabízena jen několik let v polovině osmdesátých let.
Šestá generace Camara má použít novou platformu, díky které má být lehčí než současné provedení. Čtyřválec by tak výkonům vozu neměl uškodit, otázkou však je, zda se tato jednotka hodí k typu auta, jakým je Camaro.
Budoucí Camaro samozřejmě dostane i větší motory s více válci. V nabídce s největší pravděpodobností bude i šestiválcové provedení s výkonem okolo 300 koní (220 kW), Camaro SS opět dostane osmiválec, ten má mít okolo 400 koní (294 kW).
Cestou čtyřválce se vydá i konkurenční Ford Mustang. Ford již potvrdil, že základní verze nové generace Mustangu bude poháněna čtyřválcovým motorem. Ten bude s největší pravděpodobností vycházet z turbodmychadlem přeplňovaného 2,0 EcoBoost z Focusu ST, hovoří se ale o tom, že objem agregátu pro Mustang bude činit 2,3 litru.