Chevrolet Camaro: Šestá generace svalovce oficiálně se třemi motory
Šesté Camaro je zcela nové, nejedná se jen o modernizaci stávajícího, z předchozího byla převzata pouze zadní loga. Charakterizují jej atletické proporce z pera Toma Peterse s úzkou a tenkou mřížkou chladiče, oblými boky a krátkou useknutou zádí. Některé tvarové prvky odkazují na první generaci, v aerodynamickém tunelu se testovalo 350 hodin. Nejvýkonnější modely SS mají decentní spoiler a chladicí otvory pro brzdy i na kapotě.
Je také kratší, užší a nižší než model 2015, měří na délku 4784 mm, do šířky 1897 mm a na výšku 1348 mm. Denní svícení obstarávají u dražších verzí diody, které mohou být i v koncových reflektorech. Hlavní jsou buď halogenové, nebo HID. Zhublo minimálně o 90 kg, je postaveno na platformě Alpha. Chevrolet jeho konstrukci odhaloval postupně, slibuje zvýšení tuhosti o 28 %. Štědře využil hliníku, je z něj třeba rám pro palubní desku, či přední zavěšení se vzpěrami McPherson. Zadní pětiprvková náprava je sice ocelová, ale ramena odlehčují otvory. Podvozek také dostal kratší rozvor 2811 mm.
Camaro Gen Six, jak mu u GM oficiálně říkají, má pod kapotou trojici motorů. Čtyřválec s turbem se na rozdíl od konkurenčního Mustangu nikdy předtím nedodával, má dvoulitrový objem, 205 kW a 400 N.m v rozmezí od 3000 do 4500 otáček. 90 % této hodnoty je k dispozici mezi 2100-3000 min-1. Akceleraci z klidu na 96 km/h s ním auto zvládne pod šest sekund a spotřebuje méně než 7,8 l benzinu na 100 km.
Zcela nový přímovstřikový vidlicový šestiválec 3,6 l dává 250 kW a 385 N.m, je vybaven vypínáním dvou válců Active Fuel Management a proměnným časováním ventilů. V americkém muscle caru ovšem nesmí chybět vidlicový osmiválec. Small-block LT1 pro verzi SS, také s přímým vstřikem a AFM, má 339 kW a 617 N.m. Pochází ze sedmé generace Corvetty, výfukové potrubí dostalo tvar trojitého písmene Y a elektronickou klapku pro lepší zvuk, V6 ji má též. Údaje jsou samozřejmě podle USA používané optimistické normy SAE. Všechny motory se dají kombinovat s šestistupňovou přímo řazenou, nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou Hydra-Matic s možností řazení páčkami pod volantem.
Podvozek dostane ve verzi SS za příplatek aktivní tlumiče MRC (Magnetic Ride Control). Elektronika „čte“ silnici 1000x za sekundu a přizpůsobuje jejich nastavení aktuálním podmínkám. Camara LT mají vpředu kotoučové brzdy s průměrem 320 mm a čtyřmi pístky, vzadu jednopístkové třmeny na 315mm discích. SS dostala větší, na přední nápravu 345mm, na zadní 338mm, třmeny mají vždy čtyři pístky. Technika pochází od Bremba. Nabídka kol začíná na osmnáctipalcových, SS má standardně „dvacítky“, tovární obutí dodává Goodyear.
Interiér navrhoval Ryan Vaughan, je orientovaný na řidiče. Palubní přístroje zůstaly zčásti klasické analogové, LED osvětlení si lze nastavovat, stejně jako jízdní režimy. Přepínač pro ně najdeme na středové konzole a jsou čtyři: Snow/Ice, Tour, Sport a pro SS i okruhový Track. Displeje může mít nové Camaro i dva - vždy osmipalcové. Jeden je umístěn přímo v přístrojové desce a lze jej konfigurovat, druhý je výstupem pro informační systém MyLink. V nabídce výbavy najdeme kupříkladu audio od Bose, stupně nesou názvy LT, RS a zmíněný SS.
Camaro se začne prodávat ještě letos. Chevrolet zatím neoznámil kdy. Vyrábět se bude továrně Lansing Grand River (stát Michigan). Doufejme, že se dostane i do Evropy, i když značka na starém kontinentu oficiálně skončila.