reklama


16.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Chevrolet Camaro ZL1: Osm válců, deset rychlostí, jedenáct chladičů

 

Chevrolet oficiálně představil novou generaci Camara ZL1. Má výkon okolo 640 koní, desetistupňový automat a podle automobilky vynikne úplně ve všem.

Camaro ZL1 je americkou odpovědí na BMW M6 nebo Jaguar F-Type R. Jak je u Chevroletu dobrým zvykem, u svých vrcholných modelů s osmiválcovými motory na ničem nešetří a rovnou nabízí to nejlepší. V případě ZL1 je to posílený motor, ostré brzdy Brembo, magnetoreologické tlumiče a především desetistupňový automat místo dříve používaného šestistupňového.

ZL1 – už jenom to označení bere, a co teprve, když se na auto pořádně podíváte. Už standardní Camaro vypadá fantasticky a tahle ostrá verze posunuje hranice ještě o notný kus dál. Otvory pro přísun čerstvého vzduchu k motoru a brzdám v předním nárazníku už snad nemohly být větší, a blatníky jsou tak široké, že vám s trochou nadsázky nebude stačit jedno parkovací místo. Masivní přední splitter a prahové nástavce jsou hodně na ráně, avšak vězte, že mají svůj smysl. Vůz totiž strávil více než sto hodin v aerodynamickém tunelu, aby byly jeho tvary funkční a podílely se na větším přítlaku ve vysokých rychlostech.

Kabina je ve srovnání s předchůdcem více hi-tech, mnohem důležitější však jsou standardně dodávaná sportovní sedadla Recaro, pořádně tlustý volant s plochou spodní částí a systém Performance Data Recorder, který převede vaše okruhové snažení do datové podoby. Více bychom snad ani od podobně střiženého auta nečekali, protože chce ale ZL1 vynikat ve všem, je také náležitě luxusní.

Chevrolet Camaro ZL1 AT: Povolený doping

Jenom blázen by pod kapotou čekal něco menšího než osmiválec. Agregát LT4 pochází z Corvette Z06 a díky přeplňování kompresorem se z něj podařilo vydolovat 477 kW (640 koní, automobilka jej uvádí jako odhadovaný). Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o nárůstu až 45 kW. Pokud vezmeme v úvahu, že je nová ZL1 asi o 90 kilogramů lehčí, měla by se maximální rychlost pohybovat nad hranicí 300 km/h.

Poháněna jsou zadní kola, přičemž distribuci točivého momentu má na starosti elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Snad nejdůležitější prvek se však nachází hned za motorem – je totiž poprvé, co Chevrolet použil desetistupňový automat, v tomto případě se speciálním softwarem vyvinutým pro ZL1 (standardem je stále šestistupňový manuál). Do konce roku 2018 jej výrobce zabuduje do osmi modelů.

Mysleli jste si, že tím nejpikantnější informace o voze končí? Kdepak, ještě jedna na konec – Camaro ZL1 má celkem jedenáct chladičů, tedy o jeden více než Bugatti Veyron. Je to proto, že automobilka počítá s nasazením vozu na okruzích, přičemž majitelé si již nebudou muset připlácet za další úpravy. Soudě podle zatím dostupných parametrů (kompletní technická data ještě nejsou k dispozici) to vypadá, že pro ZL1 vyvinuté pláště Goodyear Eagle F1 Supercar dostanou pořádně zabrat!

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti! Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Camaro ZL1: Osm válců, deset…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Video: Funkční motor V8 z 3D tiskárny Video: Funkční motor V8 z 3D tiskárny

Miniatura vidlicového osmiválce LS3 od Chevroletu,…

Chevrolet Camaro je ještě rychlejší. Přijíždí dvojice sprinterských verzí! Chevrolet Camaro je ještě rychlejší. Přijíždí dvojice sprinterských verzí!

Chevrolet představuje COPO Camaro, které je opět čistě…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama