16.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Chevrolet Camaro ZL1: Osm válců, deset rychlostí, jedenáct chladičů

 

Chevrolet oficiálně představil novou generaci Camara ZL1. Má výkon okolo 640 koní, desetistupňový automat a podle automobilky vynikne úplně ve všem.

Camaro ZL1 je americkou odpovědí na BMW M6 nebo Jaguar F-Type R. Jak je u Chevroletu dobrým zvykem, u svých vrcholných modelů s osmiválcovými motory na ničem nešetří a rovnou nabízí to nejlepší. V případě ZL1 je to posílený motor, ostré brzdy Brembo, magnetoreologické tlumiče a především desetistupňový automat místo dříve používaného šestistupňového.

ZL1 – už jenom to označení bere, a co teprve, když se na auto pořádně podíváte. Už standardní Camaro vypadá fantasticky a tahle ostrá verze posunuje hranice ještě o notný kus dál. Otvory pro přísun čerstvého vzduchu k motoru a brzdám v předním nárazníku už snad nemohly být větší, a blatníky jsou tak široké, že vám s trochou nadsázky nebude stačit jedno parkovací místo. Masivní přední splitter a prahové nástavce jsou hodně na ráně, avšak vězte, že mají svůj smysl. Vůz totiž strávil více než sto hodin v aerodynamickém tunelu, aby byly jeho tvary funkční a podílely se na větším přítlaku ve vysokých rychlostech.

Kabina je ve srovnání s předchůdcem více hi-tech, mnohem důležitější však jsou standardně dodávaná sportovní sedadla Recaro, pořádně tlustý volant s plochou spodní částí a systém Performance Data Recorder, který převede vaše okruhové snažení do datové podoby. Více bychom snad ani od podobně střiženého auta nečekali, protože chce ale ZL1 vynikat ve všem, je také náležitě luxusní.

Chevrolet Camaro ZL1 AT: Povolený doping

Jenom blázen by pod kapotou čekal něco menšího než osmiválec. Agregát LT4 pochází z Corvette Z06 a díky přeplňování kompresorem se z něj podařilo vydolovat 477 kW (640 koní, automobilka jej uvádí jako odhadovaný). Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o nárůstu až 45 kW. Pokud vezmeme v úvahu, že je nová ZL1 asi o 90 kilogramů lehčí, měla by se maximální rychlost pohybovat nad hranicí 300 km/h.

Poháněna jsou zadní kola, přičemž distribuci točivého momentu má na starosti elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Snad nejdůležitější prvek se však nachází hned za motorem – je totiž poprvé, co Chevrolet použil desetistupňový automat, v tomto případě se speciálním softwarem vyvinutým pro ZL1 (standardem je stále šestistupňový manuál). Do konce roku 2018 jej výrobce zabuduje do osmi modelů.

Mysleli jste si, že tím nejpikantnější informace o voze končí? Kdepak, ještě jedna na konec – Camaro ZL1 má celkem jedenáct chladičů, tedy o jeden více než Bugatti Veyron. Je to proto, že automobilka počítá s nasazením vozu na okruzích, přičemž majitelé si již nebudou muset připlácet za další úpravy. Soudě podle zatím dostupných parametrů (kompletní technická data ještě nejsou k dispozici) to vypadá, že pro ZL1 vyvinuté pláště Goodyear Eagle F1 Supercar dostanou pořádně zabrat!

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Náhrada za švýcarské banky: bývalé armádní bunkry ukrývají zlato z celého světa Náhrada za švýcarské banky: bývalé armádní bunkry ukrývají zlato z celého světa

Na to, že švýcarské banky umí udržet tajemství, se už…

Článek Hitler – gentleman se našel. Hitlera ale neoceňoval a Peroutka ho nenapsal Článek Hitler – gentleman se našel. Hitlera ale neoceňoval a Peroutka ho nenapsal

Proslulý článek nazvaný Hitler - gentleman skutečně…

 

Štítky Chevrolet Video Kupé

 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Camaro ZL1: Osm válců, deset…







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Video: Jak vytrhnout zub pomocí Camara? Video: Jak vytrhnout zub pomocí Camara?

Americká klasika jménem Camaro neslouží jen k rychlému…

Video: Chevrolet Camaro SS v kotrmelcích při rychlosti přes 300 km/h Video: Chevrolet Camaro SS v kotrmelcích při rychlosti přes 300 km/h

Při závodech ve sprintu během akce Shift S3ctor Half Mile…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Český potápěč našel v Chorvatsku snubní prsten: Neznáte majitele?

Český potápěč našel v Chorvatsku snubní prsten:…

Hledá se majitel snubního prstenu! Pokud jsi dovolenkoval v Chorvatsku v malebné vesničce Brist a během vodních…

Přiznání herečky Kláry Melíškové: Občas mívám zatmění mysli

Přiznání herečky Kláry Melíškové: Občas mívám zatmění mysli

Na první pohled herečka Klára Melíšková (44) vypadá jako křehká, éterická bytost. Opak je ale pravdou. Když je…

 

iSport.cz

Berdych je letos poprvé ve finále, v Šen-čenu může obhájit titul

Berdych je letos poprvé ve finále, v Šen-čenu může…

Tenista Tomáš Berdych bude v Šen-čenu hrát první letošní finále na okruhu ATP. Nejvýše nasazený hráč v…

Ze záskoku hlavním koučem? Sparta řeší, jestli nedat šanci Holoubkovi

Ze záskoku hlavním koučem? Sparta řeší, jestli nedat…

Původně to měl být dvouzápasový záskok, po famózním triumfu nad Interem Milánem (3:1) ale fotbalová Sparta řeší…

 

Reflex.cz

Příznivci Petra Štěpánka to odhalili: Doležalovi platí za články!

Příznivci Petra Štěpánka to odhalili: Doležalovi…

Intelektuálně vyspělá skupina fanoušků Petra Štěpánka z Alternativy pro ČR učinila zcela zásadní objev, který je…

Jiří Ovčáček: Nalezený článek Hitler - gentleman není ten, o kterém mluvil Zeman

Jiří Ovčáček: Nalezený článek Hitler - gentleman…

Mluvčí Hradu Jiří Ovčáček odmítl, že by článek Hitler - gentleman z roku 1937, o jehož nálezu dnes informovalo…