16.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Chevrolet Camaro ZL1: Osm válců, deset rychlostí, jedenáct chladičů

 

Chevrolet oficiálně představil novou generaci Camara ZL1. Má výkon okolo 640 koní, desetistupňový automat a podle automobilky vynikne úplně ve všem.

Camaro ZL1 je americkou odpovědí na BMW M6 nebo Jaguar F-Type R. Jak je u Chevroletu dobrým zvykem, u svých vrcholných modelů s osmiválcovými motory na ničem nešetří a rovnou nabízí to nejlepší. V případě ZL1 je to posílený motor, ostré brzdy Brembo, magnetoreologické tlumiče a především desetistupňový automat místo dříve používaného šestistupňového.

ZL1 – už jenom to označení bere, a co teprve, když se na auto pořádně podíváte. Už standardní Camaro vypadá fantasticky a tahle ostrá verze posunuje hranice ještě o notný kus dál. Otvory pro přísun čerstvého vzduchu k motoru a brzdám v předním nárazníku už snad nemohly být větší, a blatníky jsou tak široké, že vám s trochou nadsázky nebude stačit jedno parkovací místo. Masivní přední splitter a prahové nástavce jsou hodně na ráně, avšak vězte, že mají svůj smysl. Vůz totiž strávil více než sto hodin v aerodynamickém tunelu, aby byly jeho tvary funkční a podílely se na větším přítlaku ve vysokých rychlostech.

Kabina je ve srovnání s předchůdcem více hi-tech, mnohem důležitější však jsou standardně dodávaná sportovní sedadla Recaro, pořádně tlustý volant s plochou spodní částí a systém Performance Data Recorder, který převede vaše okruhové snažení do datové podoby. Více bychom snad ani od podobně střiženého auta nečekali, protože chce ale ZL1 vynikat ve všem, je také náležitě luxusní.

Chevrolet Camaro ZL1 AT: Povolený doping

Jenom blázen by pod kapotou čekal něco menšího než osmiválec. Agregát LT4 pochází z Corvette Z06 a díky přeplňování kompresorem se z něj podařilo vydolovat 477 kW (640 koní, automobilka jej uvádí jako odhadovaný). Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o nárůstu až 45 kW. Pokud vezmeme v úvahu, že je nová ZL1 asi o 90 kilogramů lehčí, měla by se maximální rychlost pohybovat nad hranicí 300 km/h.

Poháněna jsou zadní kola, přičemž distribuci točivého momentu má na starosti elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Snad nejdůležitější prvek se však nachází hned za motorem – je totiž poprvé, co Chevrolet použil desetistupňový automat, v tomto případě se speciálním softwarem vyvinutým pro ZL1 (standardem je stále šestistupňový manuál). Do konce roku 2018 jej výrobce zabuduje do osmi modelů.

Mysleli jste si, že tím nejpikantnější informace o voze končí? Kdepak, ještě jedna na konec – Camaro ZL1 má celkem jedenáct chladičů, tedy o jeden více než Bugatti Veyron. Je to proto, že automobilka počítá s nasazením vozu na okruzích, přičemž majitelé si již nebudou muset připlácet za další úpravy. Soudě podle zatím dostupných parametrů (kompletní technická data ještě nejsou k dispozici) to vypadá, že pro ZL1 vyvinuté pláště Goodyear Eagle F1 Supercar dostanou pořádně zabrat!

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Travel Servisu a Českým aeroliniím skokově přibyli cestující Travel Servisu a Českým aeroliniím skokově přibyli cestující

Tuzemské letecké společnosti Travel Service a České…

Macron chce oživit vztahy s východní Evropou. Setká se i s Ficem a Sobotkou Macron chce oživit vztahy s východní Evropou. Setká se i s Ficem a Sobotkou

Emmanuel Macron se příští týden pokusí přesvědčit…

Tvrdíkovi Číňané chtějí vstoupit do ruského ropného giganta Tvrdíkovi Číňané chtějí vstoupit do ruského ropného giganta

Čínská společnost CEFC China Energy jedná o koupi podílu…

 

Štítky Chevrolet Video Kupé

 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Camaro ZL1: Osm válců, deset…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu

Více než 150 klasických automobilů bylo poškozeno nebo…

Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se! Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se!

Poté, co svět motorismu zachvátila zpráva o tom, že člen…

 



Chevrolet: Nový speciál pro NASCAR má tvář modelu Camaro ZL1 Chevrolet: Nový speciál pro NASCAR má tvář modelu Camaro ZL1

Chevrolet odhalil podobu svého závodního vozu pro sezónu…

Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější Chevrolet Camaro ZL1 dostal paket 1LE a je ještě extrémnější

Chevrolet pro modelový rok 2018 připravil pro vrcholnou…

 



 
Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

TEST: Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Dnes 08:00

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou tradičními soupeři. Jak jsou mezi nimi rozdány karty po letošním faceliftu Golfu R?




Blesk.cz

Karolína Kurková ukázala maminku: Jsou jako dvojčata!

Karolína Kurková ukázala maminku: Jsou jako dvojčata!

Je vůbec možné, aby si byly dvě ženy tolik podobné? Karolína Kurková (33) a její maminka Eva dokazují, že to…

O 18 let mladší milenec Štikové promluvil: Omylem práskl nevěru!

O 18 let mladší milenec Štikové promluvil: Omylem…

Podváděla manžela! Zajíček Moniky Štikové (45) poprvé promluvil a prozradil i to, co nejspíš prozradit neměl.…

 

iSport.cz

Na Slovácko bez legendy. Rosický měl být v základu Sparty, ale má horečku

Na Slovácko bez legendy. Rosický měl být v základu…

Měl poprvé od návratu do Sparty nastoupit v základní sestavě, aspoň tak zněl ideální plán. Jenže neklapne, neboť…

Plzeň otáčela v emocích! Bakoš ukázal sílu, Vrba se schovával při penaltě

Plzeň otáčela v emocích! Bakoš ukázal sílu, Vrba se…

O zábavu nouze nebyla! Viktoria Plzeň na své půdě porazila ve 4. předkole Evropské ligy kyperskou Larnaku 3:1,…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Jakou mzdu komu platí Zaorálek?

Václav Klaus ml.: Jakou mzdu komu platí Zaorálek?

V pravidelné páteční rubrice Václav Klaus ml. hodnotí pouliční válku v amerických ulicích, Babišovy problémy…

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…