Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro ZL1: Osm válců, deset rychlostí, jedenáct chladičů

Jan Mička
Diskuze (39)
Chevrolet oficiálně představil novou generaci Camara ZL1. Má výkon okolo 640 koní, desetistupňový automat a podle automobilky vynikne úplně ve všem.

Camaro ZL1 je americkou odpovědí na BMW M6 nebo Jaguar F-Type R. Jak je u Chevroletu dobrým zvykem, u svých vrcholných modelů s osmiválcovými motory na ničem nešetří a rovnou nabízí to nejlepší. V případě ZL1 je to posílený motor, ostré brzdy Brembo, magnetoreologické tlumiče a především desetistupňový automat místo dříve používaného šestistupňového.

ZL1 – už jenom to označení bere, a co teprve, když se na auto pořádně podíváte. Už standardní Camaro vypadá fantasticky a tahle ostrá verze posunuje hranice ještě o notný kus dál. Otvory pro přísun čerstvého vzduchu k motoru a brzdám v předním nárazníku už snad nemohly být větší, a blatníky jsou tak široké, že vám s trochou nadsázky nebude stačit jedno parkovací místo. Masivní přední splitter a prahové nástavce jsou hodně na ráně, avšak vězte, že mají svůj smysl. Vůz totiž strávil více než sto hodin v aerodynamickém tunelu, aby byly jeho tvary funkční a podílely se na větším přítlaku ve vysokých rychlostech.

Kabina je ve srovnání s předchůdcem více hi-tech, mnohem důležitější však jsou standardně dodávaná sportovní sedadla Recaro, pořádně tlustý volant s plochou spodní částí a systém Performance Data Recorder, který převede vaše okruhové snažení do datové podoby. Více bychom snad ani od podobně střiženého auta nečekali, protože chce ale ZL1 vynikat ve všem, je také náležitě luxusní.

Jenom blázen by pod kapotou čekal něco menšího než osmiválec. Agregát LT4 pochází z Corvette Z06 a díky přeplňování kompresorem se z něj podařilo vydolovat 477 kW (640 koní, automobilka jej uvádí jako odhadovaný). Ve srovnání s předchůdcem se bavíme o nárůstu až 45 kW. Pokud vezmeme v úvahu, že je nová ZL1 asi o 90 kilogramů lehčí, měla by se maximální rychlost pohybovat nad hranicí 300 km/h.

Poháněna jsou zadní kola, přičemž distribuci točivého momentu má na starosti elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Snad nejdůležitější prvek se však nachází hned za motorem – je totiž poprvé, co Chevrolet použil desetistupňový automat, v tomto případě se speciálním softwarem vyvinutým pro ZL1 (standardem je stále šestistupňový manuál). Do konce roku 2018 jej výrobce zabuduje do osmi modelů.

Mysleli jste si, že tím nejpikantnější informace o voze končí? Kdepak, ještě jedna na konec – Camaro ZL1 má celkem jedenáct chladičů, tedy o jeden více než Bugatti Veyron. Je to proto, že automobilka počítá s nasazením vozu na okruzích, přičemž majitelé si již nebudou muset připlácet za další úpravy. Soudě podle zatím dostupných parametrů (kompletní technická data ještě nejsou k dispozici) to vypadá, že pro ZL1 vyvinuté pláště Goodyear Eagle F1 Supercar dostanou pořádně zabrat!

Jan Mička
Diskuze (39)
Avatar - Barrichello
17. 3. 2016 09:02
Re: Super auto, ale...
Tak to sme dva >:D
Avatar - fOE
17. 3. 2016 08:07
Re: Super auto, ale...
Docela by me zajimal jizdni rezim kde bude ta elektricka rucka konkretne v tomto aute na obtiz a clovek si posteskne za klasikou.
Avatar - Barrichello
17. 3. 2016 00:34
Re: Naprostá špička
Tak nejdřív lezu do zádele rusku, ted zas us vládě. Teda kucíí, se musíte rozhodnout >:D >:D

[odkaz]

Jen tak namátkou, i vaše slavné turbo, bez kterého dnes nedají tvé slavné evropské automobilky ani ránu měli jako první v USA u GM >:D

Camaro skutečně není konkurencí Porsche >:D
Možná tak Vette a to si najdi časy na kolo na okruhu, budeš se dost divit.

Cadillac, Camaro i Vette mají podvozky laděné na Nurburgringu, brzdy Brembo a naprosto špičkové V6 a V8 jak atmo, tak s turby nebo kompresorem.
Milovník eu školy webpaja ti potvrdí, jak perektně ty auta zatáčí a jaký maj výkon.
17. 3. 2016 00:02
Re: Naprostá špička
Jasně, dělat z objevu držáku na nápoje je vážně ctnost >:D Aneb to může obdivovat vážně jen primitivní čecháček, který leze té zvrácené zemi do zádele a uctívá jejich nepovedené, primitivní produkty, kam patří i auta. Které byly, jsou a budou sto let za opicema v porovnání s Evropou. Nějaká klimatizace (která stejně v evropských autech fungovala v prototypové bázi), nepotřebný a zbytečný head-up, synchronizovaná převodovka (která je dnes pro nadšence zlo) a další prvky, to by jim šlo. Americká nátura - jak se ještě víc rozprasit a zlenošit, to je jim podobné. Není divu, že od nich i dnes proudí tolik zbytečné a automatizované technologie (tablety, iPhony,...), která narušuje a upozaďuje lidský faktor a dělá z lidí ovce a z daných předmětů amorfní prvky, jež likvidují potěšení z jejich užívání. Ovšem když mají udělat auto pro řidiče, tak selhávají v každém důležitém bodě. Komiksový a pouťový komediantský vzhled společně s jednolitou, dunivou V8 vážně nestačí. Jsou to pravěké křápy sofistikované asi jako cihla z nejbližší stavby. Jakákoliv americká srágora je výsadou primitivů z posilovny a pozérů, kteří s autem jen popojíždějí po centru, gumují pneumatiky nebo si hrají na machírky doma na bulvárech, ruku z okýnka, brýle na držce a výraz ''podívej kotě, jak jsem nedokázal našetřit na Porsche, ve kterém jezdí ostatní co mají vkus a rádi řídí'' >:D
Avatar - Barrichello
16. 3. 2016 23:22
Re: Naprostá špička
ostatní motorizace byly spíš horší než lepší.

O tom že by to nejelo se dá polemizovat, s tím že to nejezdí zrovna za 10 souhlasím