Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cruze míří do USA a dostane motor 1,4 Turbo

Diskuze (10)
Chevrolet Cruze bude mít ve středu 2. prosince americkou premiéru na autosalonu v Los Angeles. Nabízet se bude v USA se dvěma motory: u nás známým 1,8i a volitelně 1,4 Turbo, který se zatím v Evropě nenabízí.

Chevrolet Cruze je globálním modelem na podvozku nového Opelu Astra. V Evropě již nahradil Chevrolet Lacetti/Nubira v provedení sedan a na severoamerickém trhu od příštího roku vystřídá sedan Chevrolet Cobalt, prodávaný od roku 2005.

Premiéra se uskuteční 2. prosince na autosalonu v Los Angeles, do prodeje se ale vůz dostane jako modelový rok 2011 až v 3. čtvrtletí roku 2010. Američané nebudou moci do Cruze objednávat turbodiesel ani základní atmosférický motor 1,6i (83 kW), místo toho nám známý agregát 1,8i v nabídce doplní 1,4 Turbo.

U amerického Chevroletu tak zavládne poněkud paradoxní situace. V nabídce modelu Cruze se totiž potká osmnáctistovka používaná i v končící generaci Opelu Astra a její přeplňovaný nástupce debutující v nové Astrě.

Atmosférický motor bude s výkonem 101 kW při 6300 min-1 a nejvyšším točivým momentem 167 Nm při 3800 min-1 mírně slabší a levnější variantou. Nový 1,4 Turbo Ecotec dosahuje výkonu 103 kW při 6500 min-1 a maxima točivého momentu 200 Nm od 1800 min-1.

Převodovky budou oběma agregátům společné. Standardem bude manuální šestistupňová M32 (u 1,4 Turbo s kratším stálým převodem) a na přání šestistupňový automat Hydra-Matic 6T40, zde se stálým převodem u obou motorizací stejným.

Výrobu vozů pro severoamerický trh bude zajišťovat továrna Lordstown v Ohiu, kde se nyní vyrábí Chevrolet Cobalt. Podle amerických médií se připravuje také odvozený model značky Buick, který by se měl začít prodávat v roce 2012.

Doporučujeme
Test: Chevrolet Cruze 1,6 (83 kW) – Cruze Control
Chevrolet Cruze: První jízdní dojmy

Diskuze (10)
1. 12. 2009 16:01
Re: Politika prodeje jak blazen...
diesel jsme nechteli, takze se objednal 1,8 LT, toz uvidime, zatim v testech vychazi spotreba 1,6 daleko vyssi nez papirova, ale ta 1,8 je silnejsi, takze nebude treba ji tak tocit. No a papirovy rozdil 2,0d a 1,8 benzin je 1,5 litru, ten diesel nemaji buhvijak usporny, takze 400k nebo 470k se pro 1 litr/100km nevyplati
1. 12. 2009 13:37
Re: Politika prodeje jak blazen...
Pokud ti nevadí deisel tak si myslim že se vyplatí připlatit za něj oproti 1,8...Ani ta spotřeba neni taková jako vychází v testech.
1. 12. 2009 08:28
Re: maska
ale nastesti nevypada, charger je hlavne jiny koncern, takze by se o to ani nepokouseli. Cruze je proste nevyvazenejsi sedan v evrope, to mu nikdo neupre
1. 12. 2009 08:27
Re: Politika prodeje jak blazen...
cruze jasna, volba, oktavku soferuju ted, cruze jsem si projel a pocit je daleko lepsi, prijemnejsi, to auto je proste utulne a ne nijake jako oktavka. Slabou strankou jsou (nejspis) motory, 1,6 je zalostna, diesel je pry lepsi, 1,8 nikdo netestoval, tak si musim pockat na vlastni overeni, snad to pojede dobre.
30. 11. 2009 22:25
maska
sice maska se znakem není zrovna mistrovským designovým prvkem ale celkově to auto vypadá více než dobře. měl sem tu čest ho vidět naživo a skoro sem čuměl co to nevidím. být trochu víc svalnatý tak vypadá jako dodge changer:-P