Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Epica: nejdostupnější šestiválce na trhu

Ondřej Láník
Diskuze (43)
Na český trh se v závěru léta dostanou první kusy velké limuzíny Chevrolet Epica. Výhradně šestiválcová modelová řada se do Evropy dostane se zajímavým hnacím ústrojím. Řadové šestiválce 2,0 a 2,5 l jsou totiž uloženy napříč, podobně jako ve Volvu S80.

Ceny jsou více než příznivé.

Nejvíce atraktivní nám připadají řadové čtyřiadvacetiventilové šestiválce o objemu 1993 cm3, které již z principu uspořádání vynikají optimálním vyvážením všech sil a momentů od rotujících hmot a tedy i klidným a tichým chodem. Relativně malý objem je na druhou stranu dobrým výchozím předpokladem pro udržení spotřeby paliva v rozumné míře. Podle údajů výrobce dosahuje tento motor nejvyššího výkonu 105 kW při 6400 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 195 Nm při 4600 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9,9 sekund, nejvyšší rychlost činí 207 km/h. Kombinovaná spotřeba dosahuje 8,2 l/100 km.

Základní cena modelu LS činí na českém trhu 569.000,-Kč, přičemž ve výbavě již najdeme 6 airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání s alarmem, ABS, klimatizaci, kompletní elektrickou výbavu, včetně vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, palubní počítač, věnec volantu a hlavice řadící páky potaženou kůží nebo kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/60 R 16. V nabídce je také lépe vybavená verze LT, alternativně i s automatickou převodovkou (728.000,-Kč).

Vrcholný model řady je vybaven šestiválcovým motorem 2,5 o výkonu 115 kW při 5800 ot./min a s točivým momentem 237 Nm při 4000 ot./min. Model dodávaný výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou má velmi podobné dynamické vlastnosti: akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9,9 s a nejvyšší rychlost činí 208 km/h. Cena na českém trhu: 768.000,-Kč.

V ceníku figuruje jediný příplatek 13.000,-Kč za metalický lak. Výbava modelů LT je kompletní až na ESP, které není prozatím k dispozici. Čtyřválcový turbodiesel se očekává příští rok na jaře.

Ondřej Láník
Diskuze (43)