Chevrolet HHR – Normalizované retro

Chevrolet HHR – Normalizované retro

 
 

Ubrat na rozchodu 56 milimetrů, byla by to skvělá drezína. Ale beze strachu, po silnici jezdí také solidně a s podobnými efekty na okolí. I na řidiče.

Poválečný Chevy Suburban se kvůli svému modernímu klonu jistě v hrobě neobrací – kdyby jen tušil, s kolika bezpečnostními úskalími a normami se musí prodrat jakékoli nové auto, držel by chladič. Ani v době retromilné se zkrátka důsledné retro postavit nedá, a tak jsou návraty otázkou kompromisu nejen nákladového. V post-korejské (a nutno říci úspěšné) modelové škále evropského zastoupení Chevroletu ale HHR září i tak. Takže, jak se jeví oranžový otesánek očima českých silnic?

Velmi osobitý vnější vzhled je určitě hlavním lákadlem, zapomenuty by však neměly být dvě věci: čistě racionálně jde o kompaktní MPV a i podle toho je možné vůz hodnotit, retro neretro. Ale tak drsní nebudeme, auta tohoto typu se nekupují kvůli prostornosti.

obrázek [555 x 294]
 

Do poměrně úzké, a tedy optimálně čtyřmístné karoserie se nastupuje neméně úzkou čtveřicí dveří, které zároveň tvoří hranici mezi hrou na dvacáté století a solidní současností. Jediným majákem v záplavě tvrdých plastů je předsazený otáčkoměr a tradiční, byť možná zvyk vyžadující ovladače oken na středovém panelu. Vyšší postavy budou mít problém jak s malou výškou nad sedákem, tak s výhledem. Sedadlo řidiče je sice trochu výškově seřiditelné, ale 185 cm vysoký jezdec musí (také kvůli střešnímu oknu) už ohýbat hlavu. Hlava si vůbec užije – jen jejím tlakem na opěrky je možno udržet je v žádoucí výšce. Jinak prostě bez jakékoli viditelné aretace sjedou dolů.

Ale abychom jen nekritizovali – zadní víko se vyklápí sice jen do malé výšky, odkrývá ale zavazadelník s objemem plných 638 litrů, disponující navíc dvojitým dnem. Zadní sedáky i opěradla lze sklopit jedním pohybem a vzniklý prostor se zcela rovnou podlahou se chlubí kapacitou přes 1600 litrů.

obrázek [555 x 408]
 

Jedinou v ČR dostupnou pohonnou jednotkou je čtyřválec 2.4 s velmi tichým chodem, vyrovnaným, i když nijak oslňujícím zátahem a snad i střídmou spotřebou. Tu jsme si ale nevychutnali, protože mezi klikovkou a kardanem ze všech svých sil pracoval čtyřstupňový automat. Padesátitisícový příplatek za tento agregát je investicí vhodnou leda pro výjimečně letargické retrofily, ostatní asi odradí prakticky jedenáctilitrová spotřeba. Malý počet stupňů by ani tak nevadil, řazení je kupodivu rychlé a hladké, ale převody ženou motor do otáček i v situacích jiných než mezních.

Jízda, daná částečně i možnostmi výhledu a charakteristikou převodovky, je ale veskrze příjemná, očekávatelně houpavá a v zatáčkách nakláněcí. Ani na sedmnáctipalcových kolech jsme si neužili mnoho jinak citelných výtluků, zde auto splňuje nároky pohotovosti dokonale. Pokud tedy od vozu nečeká majitel vlastnosti „hot rods“, může být spokojen – jistá omezení daná konstrukcí zadní nápravy s vlečenými rameny se ale nezapřou. Brzdy vykazují i po opakovaném použití dobrou spolehlivost a to i přes přítomnost bubnů na zadních kolech.

Nedávné zlevnění přiblížilo cenu Chevroletu HHR tržní realitě, takže pokud majitel příliš nevyrostl a nevyžaduje automat, nemáme vlastně racionální důvod, proč tohle velmi minoritní auto nedoporučit.

obrázek [555 x 300]
 

Plusy:

  • Design exteriéru
  • Tichý motor
  • Prostorný zavazadelník
  • Jízdní komfort
  • Rychlé řazení automatu

Minusy

  • Spotřeba verze s automatem
  • Plasty a prostornost interiéru
  • Nízko výklopné páté dveře
  • Výhled
První cena vozu464.900,- (2.4 16V 125 kW 5M)
První cena vozu s testovanou motorizací464.900,- (2.4 16V 125 kW 5M)
Základní cena testovaného vozu514.900,- (2.4 16V 125 kW 4A)
Cena testovaného vozu vč. příplatků547.900,- (2.4 16V 125 kW 4A)

Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet HHR

Cena v základní výbavě: 514 900 Kč Cena v testované výbavě: 547 900 Kč

Základní výbava:Dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, přední, boční a hlavové airbagy, přední mlhové světlomety, rádio s přehrávačem CD MP3 a vstupem AUX, ovládání rádia na volantu, 7 reproduktorů, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, ochrana proti vybití baterie, výškově nastavitelný volant, elektricky vyhřívané zadní okno, klimatizace, zatmavená skla zadních dveří a dveří zavazadlového prostoru, palubní počítač, dálkově ovládané centrální zamykání, chromový kit (maska chladiče, madlo zavazadlového prostoru, střešní ližiny), sedadlo spolujezdce manuálně nastavitelné (4 parametry), sklopné, elektrická zásuvka vpředu a vzadu, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné (8 parametrů), středová konzola s držákem nápojů vpředu a vzadu, kožené potahy sedadel, tempomat, dojezdová rezerva, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, systém kontroly tlaku v pneumatikách, protiprokluzový systém TCS (ASR), stabilizační systém, chromovaná koncovka výfuku 3,5", vnější kliky dveří chromované, vnější zpětná zrcátka chromovaná, kola z lehké slitiny 17'' lakovaná, ABS, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, dětská pojistka, vnitřní zpětné zrcátko se samočinným zacloňováním, zapalovač cigaret a popelník, zadní stěrač, elektricky ovládaná okna impulzní, volant a hlavice řadící páky v kůži, posilovač řízení s proměnlivým účinkem.

Výbava testovaného vozu:Elektricky ovládané střešní okno (20.000,-), metalický lak (13.000,-)

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 

Štítky Chevrolet Testy MPV

Technické údaje
Motor Chevrolet HHR
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2399
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 222 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12 / 7.3 / 9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 638 / 1634
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1455 / 438
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4475
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1588
d) rozvor (mm): 2637
e) rozchod vpředu (mm): 1491
f) rozchod vzadu (mm): 1491
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chevrolet HHR
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 5
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 5
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Chevrolet HHR 2,4 16V (125 kW): Výprodej skladových vozů s cenou od 306.450,-Kč Chevrolet HHR 2,4 16V (125 kW): Výprodej skladových vozů s cenou od 306.450,-Kč

Dovozce značky Chevrolet zlevnil model HHR již na podzim…

Chevrolet zlevnil HHR: Nové ceny začínají na 464.900,-Kč Chevrolet zlevnil HHR: Nové ceny začínají na 464.900,-Kč

Cena je od října bezmála o 150 tisíc nižší, bohatá výbava…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…