Chevrolet Volt bude v Evropě prodáván pod značkou Opel
Pokud vše půjde podle plánu, můžeme se na přelomu let 2010 a 2011 těšit na hybridní plug-in automobil Volt i u nás v Evropě. Nebude zde ovšem prodáván pod značkou Chevrolet, nýbrž jako Opel Volt.
První generaci Chevroletu Volt bude pohánět elektromotor, který bude energii čerpat z Li-Ion baterií velkých jako klasický čtyřválcový motor. Ve voze bude zároveň litrový zážehový spalovací agregát, jehož funkcí je dobíjení akumulátorů za provozu. Spalovací motor tedy nebude nijak spojen s pohonným ústrojím a s jeho využíváním se počítá na delších cestách, neboť výrazně zvyšuje dojezd. Samozřejmostí je možnost dobít baterie napojením do elektrické sítě. Kapacita Li-Ion akumulátorů, uložených mezi sedadly uprostřed vozu a tedy v okolí těžiště, má vystačit na 40 mil jízdy (cca 64 km). To je podle tvůrců dojezdová vzdálenost, kterou denně absolvuje řada Američanů při cestě do práce a z práce. Po 40 mílích ekologicky čistého provozu je buď možno připojit automobil k elektrické síti (110 V v případě USA) a počkat asi 6,5 hodiny na znovunabití akumulátorů nebo lze pokračovat v jízdě s pomocí spalovacího motoru.
Vývoj tak přelomového modelu, jakým plug-in hybrid Chevrolet Volt dozajista je, s sebou přináší nemalé finanční náklady. Technologie se musí vyvíjet, postupy vymýšlet a materiály objevovat, což je velmi, velmi drahé. Aby byl vůz zákazníkovi reálně prodejný, jeho cena bude muset být automobilkou dotována. Chevrolet očekává, že cena technologií, které se v podobných vozech v budoucnu uplatní, bude poměrně výrazně klesat a ziskovosti dosáhne Chevrolet až se druhou či spíše třetí generací. Na základě modelu Volt koncern General Motors plánuje vyrábět celou řadu hybridních automobilů, což pomůže dále urychlit finanční návratnost celého projektu.