Chevrolet Volt: Druhá generace americké Ampery projde upsizingem

Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt
6 Fotogalerie
Diskuze (2)
Nová generace plug-in hybridu Volt se má výrazně vylepšit. Chevrolet při jejím vývoji využívá zkušeností majitelů první generace tohoto auta.

Chevrolet postupně zveřejňuje detaily druhé generace elektromobilu s prodlouženým dojezdem Volt, která bude představena na lednové autoshow v Detroitu. Automobilka nyní poodhalila techniku této novinky.

Pod kapotou auta bude pracovat nový 1,5litrový čtyřválec, který nahradí aktuální starší zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru. Počet válců nového motoru je poněkud překvapující, do teď se spekulovalo o tom, že auto použije tříválec. Spalovací motor bude nadále sloužit jako generátor poté, co se vybijí baterie auta.

Spalovací agregát dostane přímé vstřikování paliva, vysoký kompresní poměr o hodnotě 12,5:1 a systém recirkulace výfukových plynů. O výrobu agregátu se zpočátku postará mexická továrna Toluca, po roce se ale produkce přesune do michiganského závodu Flint.

Pohonný systém nového Voltu má být o 5 až 12 % účinnější než u předchozího modelu. Zároveň bude pohonné ústrojí mezigeneračně lehčí o 45 kilogramů.

Součástí nové generace pohonného systému Voltec budou vedle nového čtyřválce také nové baterie, jejichž kapacita je o pětinu vyšší než u předchůdce. Zároveň klesl počet článků z 288 na 192, díky čemuž se hmotnost akumulátoru vyvinutého ve spolupráci s firmou LG Chem snížila o takřka 13 kilogramů.

Automobilka zatím neuvedla, jaký jízdní dosah bude mít nový Volt v elektrickém režimu, mezigeneračně by se ale měl zvýšit. Aktuální Volt ujede výhradně na elektřinu asi 61 kilometrů. Na první pohled se to může zdát málo, Chevrolet ale zjistil, že to většině zákazníků stačí. Průměrný majitel Voltu totiž jezdí hlavně na elektřinu a benzin tankuje až po ujetí 1.448 kilometrů.

Vstoupit do diskuze (2)