Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet láká na příchod nové generace Voltu

David Bureš
Diskuze (6)
Současný Chevrolet Volt se prodává teprve od roku 2011. Automobilka už pracuje na jeho nové generaci.

Na evropských trzích sice americká značka Chevrolet končí, v ostatních koutech světa ale pokračuje. Automobilka se nyní připravuje na představení druhé generace elektromobilu s prodlouženým dojezdem Volt. Novinka bude debutovat v lednu 2015 na detroitském autosalonu.

Chverolet zatím novou generaci Voltu představuje na první fotografii. Ta ukazuje pouze část zadní partie auta. Snímek spolu s dřívějšími fotografiemi naznačuje, že se u nového Voltu dočkáme výrazných designových změn.

Celková silueta ale zůstane prakticky zachována – je zkrátka aerodynamicky účinná. Kabina má nabídnout pátou sedačku, současný Volt je pouze čtyřmístný.

O technice pod kapotou se zatím prakticky mlčí – nynější Volt používá elektromotor se 111 kW a zážehovou čtrnáctistovku, která slouží jako generátor poté, co se vybijí baterie auta. Novinka by místo již zastaralého čtyřválce každopádně mohla podle některých zpráv použít nově vyvíjený tříválec.

Nová bude zřejmě vedle motoru také platforma, která by umožnila vznik dalších karosářských variant a snížila hmotnost auta. Současný Volt je poněkud tlouštík, váží 1.717 kg.

Hlavním úkolem nového Voltu ale bude srazit cenu. Volt druhé generace bude podle dřívějších prohlášení až o 10 tisíc dolarů (195,6 tisíce korun) lacinější než ten současný, v takovém případě by stál 24.995 dolarů (525.000 korun). Vedle základní verze se pracuje také na levnější variantě, která bude mít menší baterie a tím pádem i kratší dojezd.

Přestože se v minulosti ukázalo, že Volt není takovým prodejním hitem, jak se od něj očekávalo, a že GM na něm nevydělává, americký koncern vyzdvihuje jeho úspěchy. Volt přivádí k Chevroletu nové zákazníky, mimo jiné ty, kteří dosud jezdili v Toyotě Prius. Průzkumy pak ukazují vysokou spokojenost majitelů s tímto autem.

Chevrolet Volt má na evropských trzích dvojče v podobě Opelu Ampera, toto bratrské spojení však v nové generaci skončí, německý model se totiž dá označit za prodejní propadák. Ampera se z toho důvodu přestane v příštím roce prodávat, s jejím nástupcem se sice i přes její neúspěch počítá, novinka ale odhodí spalovací motor a bude výhradně elektromobilem.

David Bureš
Diskuze (6)
11. 8. 2014 16:55
Re: zajímavější je Škoda
Na co se takove auto pouziva?
Avatar - romgator
11. 8. 2014 12:17
Ampera
není sice špatné auto, ale má své chyby. Je drahé, těžké, pokud jej navíc chcete v lepší výbavě, jde už o cenu hodně za jeden mega. Pokud následující Ampera bude čistě elektromobil, pořád to bude drahé auto. A tedy alespoň v čr pořád bude kusovkou. Až na země jako Nizozemí nebo Norsko, kde jsou štědré dotace.
11. 8. 2014 09:06
Re: roztžený ekopytel
ani za 530 bys Amperu nechtel, to auto bylo desne spatne udelany, ja si v nem pripadal jak v lowendovem aute starem 10 let, slicovani a materialy naprosto out, i moje 15 let stara A6 ma po tech letech a vic nez pul milionu namotanych km kvalitnejsi interier nez nova Ampera, s cenovkou 1 mega to byl a je doslova vysmech zakaznikovi, pritom cena baterie ve Voltu/Ampera bude max 130-150tisic, takze priplatek treba oproti Astre max tech 150 tisic, jinak je to opravdu vysmech zakaznikum, a dobre ze jim to kupovalo tak malo lidi, alespon je videt ze tupcu opravdu zas tolik neni :-)
11. 8. 2014 08:54
Re: zajímavější je Škoda
A co to má společného? :no:
Avatar - Ada je zase tady
11. 8. 2014 08:49
zajímavější je Škoda
[odkaz]