Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čína řekla ano převzetí britské skupiny MG Rover

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Svérázné podnikání čínských automobilek sice letos v Ženevě nemělo viditelné zástupce, ale to neznamená, že se nic neděje. Včera totiž čínské úřady posvětily koupi skupiny MG Rover čínským koncernem Nanjing.

Centrálně řízená ekonomika nejlidnatější země prochází zásadními reformami, o tom není pochyb. Svérázné podnikání čínských automobilek sice letos v Ženevě nemělo viditelné zástupce, ale to neznamená, že se nic neděje. Včera totiž čínské úřady posvětily koupi skupiny MG Rover čínským koncernem Nanjing.

Jeden z velkých výrobců automobilů se chce vydat po stopách světových automobilových koncernů, v čemž mu mohou pomoci zkušenosti Roveru s náročnými trhy zejména ve státech Evropy. Nanjing britskou skupinu převzal i s dluhy (cca 2,4 miliardy USD) loni v létě za více než 90 milionů amerických dolarů, když přeplatil konkurenčního čínského výrobce Shanghai Automotive Industry Corp. O záměrech čínského vlastníka Roveru není zatím příliš jednoznačná představa, plány však údajně počítají se zahájením výroby modelu MG75 v polovině roku 2007.

Čínané mají v třiatřicetiletém pronájmu také původní výrobní prostory Roveru v Longbrigde ve střední Anglii, takže naděje na pokračování ve výrobě také v ostrovním království stále existuje.

Agresivní expanze by se však poměrně mladým podnikům s minimem zkušeností a ještě menším objemem investičního kapitálu, mohla vymstít. Ekonomická soběstačnost Roveru dělala v Evropě problémy i jednomu z předešlých vlastníků, německému BMW, které skupinu nakonec po několika letech usilovného, ale neúspěšného kříšení ponechal svému osudu.

Jestli je cílem automobilky uvést kdysi prestižní britskou značku na rozvíjejícím se asijském automobilovém trhu nebo zda chce těžit nejvíce ze zkušeností a britského know-how při přípravě nových modelů, to zatím nikdo neví.

Ondřej Láník
Diskuze (6)