Čínské MG pracuje na lidovém elektromobilu. Chce soupeřit i s VW
Automobilka potvrdila plány na výrobu dostupného elektromobilu s cenou okolo 500 tisíc korun, který by soupeřil například s Citroënem ë-C3 či chystaným lidovým modelem od koncernu Volkswagen.
Značka MG je nejúspěšnější čínskou automobilkou v Evropě. Loni zde prodala téměř 232 tisíc aut, přičemž na náš trh připadalo 2609 registrací. Do Česka se přitom MG vrátilo teprve v polovině roku 2022.
Portfolio ještě letos rozšíří například čerstvě odhalený hybridní hatchback MG3, které v následujících letech dostane ještě o něco menšího sourozence.
MG totiž ústy Davida Allisona, šéfa britské filiálky pro produkt a plánování, potvrdilo, že pracuje na dostupném malém elektromobilu, který bude konkurovat například chystané nové generaci Fiatu Panda, Renaultu Twingo či obdobnému modelu z koncernu Volkswagen. Právě levné vozy by mohly zájem o elektrická auta nastartovat i u soukromých zákazníků, pro které jsou současná lokálně bezemisní auta stále příliš drahá.
Podle Allisona je projekt už v pokročilejší fázi, veřejnosti by se mohl klidně ukázat již v druhé polovině příštího roku. Novinka s pravděpodobným označením MG2 by se mohla pohybovat okolo „magické“ hranice 20 tisíc eur (asi 500.000 Kč), na kterou se zaměřuje stále větší množství automobilek.

Díky silné čínské mateřské společnosti SAIC v zádech, která má s elektromobily zkušenosti, by MG2 mohlo dostat akumulátor s podobnou kapacitou jako Citroën ë-C3 (44 kWh baterie typu LFP neboli lithium-železo-fosfát) nebo dokonce i větší.
Pro MG se bude jednat o další z mnoha novinek. Na trh totiž vedle MG2 hodlá uvést také omlazený crossover ZS, MG4 ve variantě kombi, ambiciózní roadster Cyberster a novou generaci SUV Marvel R, které se postaví proti Tesle Y či Volkswagenu ID.4.