Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské MG pracuje na lidovém elektromobilu. Chce soupeřit i s VW

Ondřej Šámal
Diskuze (12)

Automobilka potvrdila plány na výrobu dostupného elektromobilu s cenou okolo 500 tisíc korun, který by soupeřil například s Citroënem ë-C3 či chystaným lidovým modelem od koncernu Volkswagen.

Značka MG je nejúspěšnější čínskou automobilkou v Evropě. Loni zde prodala téměř 232 tisíc aut, přičemž na náš trh připadalo 2609 registrací. Do Česka se přitom MG vrátilo teprve v polovině roku 2022.

Portfolio ještě letos rozšíří například čerstvě odhalený hybridní hatchback MG3, které v následujících letech dostane ještě o něco menšího sourozence.

MG totiž ústy Davida Allisona, šéfa britské filiálky pro produkt a plánování, potvrdilo, že pracuje na dostupném malém elektromobilu, který bude konkurovat například chystané nové generaci Fiatu Panda, Renaultu Twingo či obdobnému modelu z koncernu Volkswagen. Právě levné vozy by mohly zájem o elektrická auta nastartovat i u soukromých zákazníků, pro které jsou současná lokálně bezemisní auta stále příliš drahá.

Podle Allisona je projekt už v pokročilejší fázi, veřejnosti by se mohl klidně ukázat již v druhé polovině příštího roku. Novinka s pravděpodobným označením MG2 by se mohla pohybovat okolo „magické“ hranice 20 tisíc eur (asi 500.000 Kč), na kterou se zaměřuje stále větší množství automobilek.

Video se připravuje ...

Díky silné čínské mateřské společnosti SAIC v zádech, která má s elektromobily zkušenosti, by MG2 mohlo dostat akumulátor s podobnou kapacitou jako Citroën ë-C3 (44 kWh baterie typu LFP neboli lithium-železo-fosfát) nebo dokonce i větší.

Pro MG se bude jednat o další z mnoha novinek. Na trh totiž vedle MG2 hodlá uvést také omlazený crossover ZS, MG4 ve variantě kombi, ambiciózní roadster Cyberster a novou generaci SUV Marvel R, které se postaví proti Tesle Y či Volkswagenu ID.4.

Ondřej Šámal
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
4. 3. 2024 20:05
Re: Tento problem sa ma už netýká, HEJ
tiež jeden čo nemá zmysel pre humor, hej
4. 3. 2024 17:25
Re: Tento problem sa ma už netýká, HEJ
Tvoja slovenčina sa na slovenčinu moc nepodobá... Prečo sa hrnieš do vecí, na ktoré nemáš? Odhliadnuc od obsahu.
Avatar - apoho
4. 3. 2024 16:39
Re: O EV nikdo nic neví
pan Hartung není až takový hňup za jakého se ty tady pasuješ denně a jeho vliv na vývoj elektromobility je určitě větší než ten tvůj a jeho slova z projevu sis snad přečet, jestli ne, tak je to níže:

Hartung tak trvá na tom, aby spalovací vozy byly nadále k dispozici i v jeho domácím Německu, natož pak kdekoli jinde. „Nemůžete přinutit zákazníky, aby je (spalovací vozy - pozn. red.) nepoužívali,” říká dále s tím, že kupce prostě nelze přinutit, aby si pořídili něco, co nechtějí a nevyhovuje jim. Moudře navíc dodává, že kdyby elektrifikace dopravy měla být tak komplexní, jak si někteří představují, vyžadovalo by to příchod řešení, která zatím vůbec neexistují a ani se nerýsují.

Jako extrémní příklad uvádí sklízecí stroje, které elektricky pohánět prostě nelze. „Jezdí až dvanáct hodin denně a potřebují ke svému provozu 250 až 300 kilowatt energie za hodinu. S baterií, která by k tomu byla nutná, by se takové auto pravděpodobně zabořilo do země,” říká dál Hartung. A není to jen případ takových strojů, v podstatě jakýkoli energeticky náročnější provoz auta je s dnešními elektrickými technologiemi neslučitelný, pokud má být uživatelsky či ekonomicky únosný.
Avatar - Barrichello
4. 3. 2024 16:01
Tento problem sa ma už netýká, HEJ
bol sem odvolán z funkce riaditela sekce pre rozvrat Europy, hej a od prvého marca som bol menován do funkcie riaditela vývoja motorov, ktoré budú založeny na princípe náhodnych výbuchov na Lomonosovej universitě.

Týmto som se zbavil zelených, agentou a politikou - ale čo mi zbolo je Elektromobilita HEJ. Ale naozaj sme si s chalany na Lomonosovke dali závazok, že s naším novým motorom na princípe náhodných vybuchov , ktory bude zcela bezemisny - zlikvidiujeme Elektromobilitu.
Týmto zničíme dva komáre jednou ranou - HEJ. Okrem europského i toho z číny.

Princípu náhodných výbůchov ZDAR!
4. 3. 2024 15:55
Re: Studená sprcha pro elektrofašisty
To je ale studena sprcha jen pro fanatiky.
Vsem ostatnim je jasne, ze to bude trvat mnohem dele, ovsem stale velmi sviznym tempem. Pulka aut na zapade elektrickych v 2030 je temer jistota i tak.