Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Z MG4 se stane kombi. Nahradí svého postaršího sourozence

MG4 Electric Luxury
MG4 Electric Luxury
MG4 Electric Luxury
MG4 Electric Luxury
46 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (30)

Čínský elektrický hatchback se promění v praktičtější kombi, jež převezme roli trochu zastaralého MG5, které vychází ze spalovacího základu.

MG4 se na evropském trhu velmi slušně uchytilo a vypracovalo se mezi nejprodávanější elektromobily. Konkurent Volkswagenu ID.3 se nedávno představil ve vrcholné podobě XPower s dvojicí elektromotorů se systémovým výkonem 320 kilowattů neboli 435 koní, za které žádá necelý milion korun.

Vedle čtyřky čínská automobilka s britskými kořeny v Česku nabízí také crossover ZS EV, lokálně bezemisní alternativu ke konvenčnímu modelu se spalovacím motorem, a od loňského podzimu také zajímavé kombi MG5 Electric. To u nás začíná na 849.900 Kč.

Kombi technicky vychází z klasického vozu Roewe i5 z roku 2017, což je právě kámen úrazu. Základ s pohonem předních kol se pojí se slabšími elektromotory a menšími akumulátory. Zatímco MG4 na platformě pro elektromobily můžete mít s jednotkami se 125, 150 a 180 kilowatty (a také jako zmíněnou čtyřkolku XPower), MG5 disponuje výkony 115 a 130 kW, jež se pojí s bateriemi s kapacitami 61,1 a 50,3 kWh. To čtyřka nabídne 51 a 64 kilowatthodin, respektive až 77 kWh v případě 180kilowattového modelu. A také rychlejší dobíjení.

Video placeholder
MG4 Electric: Oficiální video; • Zdroj: MG

Jestliže MG5 zvládne maximálně 87 kW, u MG4 můžete počítat až se 144 kW. Jako elektromobil tudíž funguje lépe. A navíc má pohon zadních kol, který si s přívalem elektrické síly poradí lépe než předokolka.

MG4 s karoserií kombi se na téměř domácí britský trh podívá ještě letos, Česká republika by neměla následovat s velkým zpožděním. Vedle toho se od MG dočkáme také čerstvě představeného malého hatchbacku MG3 se silným hybridním pohonem, který se ukázal na autosalonu v Ženevě.  

Vstoupit do diskuze (30)