Z MG4 se stane kombi. Nahradí svého postaršího sourozence
Čínský elektrický hatchback se promění v praktičtější kombi, jež převezme roli trochu zastaralého MG5, které vychází ze spalovacího základu.
MG4 se na evropském trhu velmi slušně uchytilo a vypracovalo se mezi nejprodávanější elektromobily. Konkurent Volkswagenu ID.3 se nedávno představil ve vrcholné podobě XPower s dvojicí elektromotorů se systémovým výkonem 320 kilowattů neboli 435 koní, za které žádá necelý milion korun.
Vedle čtyřky čínská automobilka s britskými kořeny v Česku nabízí také crossover ZS EV, lokálně bezemisní alternativu ke konvenčnímu modelu se spalovacím motorem, a od loňského podzimu také zajímavé kombi MG5 Electric. To u nás začíná na 849.900 Kč.
Kombi technicky vychází z klasického vozu Roewe i5 z roku 2017, což je právě kámen úrazu. Základ s pohonem předních kol se pojí se slabšími elektromotory a menšími akumulátory. Zatímco MG4 na platformě pro elektromobily můžete mít s jednotkami se 125, 150 a 180 kilowatty (a také jako zmíněnou čtyřkolku XPower), MG5 disponuje výkony 115 a 130 kW, jež se pojí s bateriemi s kapacitami 61,1 a 50,3 kWh. To čtyřka nabídne 51 a 64 kilowatthodin, respektive až 77 kWh v případě 180kilowattového modelu. A také rychlejší dobíjení.
Jestliže MG5 zvládne maximálně 87 kW, u MG4 můžete počítat až se 144 kW. Jako elektromobil tudíž funguje lépe. A navíc má pohon zadních kol, který si s přívalem elektrické síly poradí lépe než předokolka.
MG4 s karoserií kombi se na téměř domácí britský trh podívá ještě letos, Česká republika by neměla následovat s velkým zpožděním. Vedle toho se od MG dočkáme také čerstvě představeného malého hatchbacku MG3 se silným hybridním pohonem, který se ukázal na autosalonu v Ženevě.