Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové MG4 XPower je v Česku. 435 koní a čtyřkolku dá levně

Ondřej Šámal
Diskuze (43)

Čínský elektrický hatchback se představuje ve vrcholné verzi XPower se dvěma elektromotory se systémovým výkonem 320 kilowattů. Navíc vyjde docela levně.

Jestli má elektromobilita nějakou jasnou výhodu, je to vyšší výkon než u klasických aut se spalovacími motory. Vyvinout, případně koupit trakční elektromotor je totiž mnohem jednodušší a levnější, tudíž silných aut s dynamikou supersportu a cenou na úrovni kompaktního hatchbacku bude pořád přibývat.

Když pominu vysoce výkonné korejské modely Kia EV6 GT a Hyundai Ioniq 5 N, velmi zajímavou nabídku si připravilo MG. Čínská automobilka s britskými kořeny totiž na český trh uvedla vrcholnou variantu XPower s dvojicí elektromotorů. K zadní jednotce se 170 kW se přidává přední motor se 150 kilowatty, dohromady tedy máte systémových 320 kilowattů a 600 Nm.

S touhle náloží síly se MG4 XPower na 100 km/h dostane už za 3,8 sekundy. Do příchodu elektrického roadsteru Cyberster se jedná o nejvýkonnější MG historie. MG4 si až dosud vystačilo s výrazně slabším pohonem. Ještě donedávna vrchol představovala verze se 150 kW, kterou nedávno doplnil model se 180 kilowatty a zatím největším akumulátorem s kapacitou 77 kWh (od 999.900 Kč).

MG4 XPower si musí vystačit s menší baterií s 64 kWh, zato ale v akční variantě Green Edition stojí stejně, tedy 999.900 korun. To je vzhledem ke zmíněným 320 kW neboli 435 koním velmi slušná nabídka. Green Edition se od běžného MG4 XPower za 1.064.900 Kč liší pouze matným zeleným lakem Racing Green, v ostatních ohledech jsou obě nabízená provedená totožná.

Video se připravuje ...

V základu dostanete například třífázovou palubní nabíječku s 11 kW, osmnáctipalcová kola, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, tepelné čerpadlo, funkci Launch control, bezklíčkový přístup, adaptivní tempomat, multimediální systém s 10,25“ displejem a navigací, sedmipalcový digitální přístrojový štít, čalounění kombinující syntetickou kůži s alcantarou, vyhřívání předních sedadel, řidičovo sedadlo s elektrickým nastavováním, zadní parkovací senzory a panoramatický parkovací systém.

Podle oficiálních údajů MG4 XPower na jedno nabití zvládne až 385 kilometrů, ve městě dokonce 536 km. Realita však bude určitě o něco skromnější. Maximální dobíjecí výkon dosahuje 140 kilowattů. Vůz má ve srovnání s konvenčními variantami upravený podvozek s jinak naladěnými tlumiči a pružinami, posilovač řízení se strmějším převodem a tužší stabilizátory. Podvozek je díky tomu vpředu o 25 % tužší, vzadu pak o desetinu. Na obou nápravách jsou ventilované kotoučové brzdy o průměru 345 milimetrů, díky kterým XPower ze stovky zastaví už za 33,9 m.

Ondřej Šámal
Diskuze (43)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 12:35
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Prosímtě, můžeš si ten článek aspoň přečíst?
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 09:49
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Mně je úplně jedno, jak energii vypouštím. Chci hlavně pohodlně a bezstarostně jezdit.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2024 21:48
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tyhle auta sou nesmrtelný, narozdíl od nových pleček. Taky sem dneska viděl hranatý Volvo V70
9. 2. 2024 10:16
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
svuj k svemu
aneb to, ze posilhavas po takovejhle pleckach o tobe vypovida vic nez bys chtel
ty cestovateli jedinej ve stredni evrope :D :D :D
8. 2. 2024 21:40
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Asi moc necestuješ, viď? Jinak bys mluvil jinak ;-) I na Severu, v zemých EV zaslíbených, potkáš na venkově auta, co tu už nejezdí. A proč? Protože ty EV kraksny by to nedali. Ať to bylo Finsko (loni v létě) nebo Švědsko (loni v listopadu) - obě jako road trip. Potkával jsem hodně starých aut, stará Volva, Saaby, Vectry, B5/B6 Passaty, dokonce i funkční Opel Ascona atd. EV jen v centerch měst ;-) Btw nemusíš daleko, projeď si příhraničí Rakouska a uvidíš takových pokladů z devadesátek, že se ti o tom bude zdát… Troubo ;-)