Číňané posilují, bývalý designér Mercedesu přechází k BAIC
Australan Peter Arcadipane pomáhal při vzniku Mercedesu CLS první generace C219, kupé CL C215 i původní SUV ML W163, kromě jiného vytvořil i černý policejní Interceptor pro film Mad Max. U BAIC povede coby ředitel tým 130 designérů a prvním úkolem bude navrhnout sedan se zadním pohonem, který by měl patřit minimálně do evropské střední třídy, ale možná i výše, informací je poskrovnu. Následovat bude crossover, oba s technikou trojcípé hvězdy. Později přijde na řadu celá řada nových aut, datum jejich příchodu na čínský trh samozřejmě není dosud známo.
Arcadipane se v rozhovoru pro australský server GoAuto vyjádřil, že byl požádán o návrh vozů „se sofistikovaným designem a velkých rozměrů.“ Tvary by neměly být typicky čínské či dejme tomu asijské, ale „mezinárodní“. BAIC chce díky jeho angažování dosáhnout větší korporátní identity svých nových modelů, aby příliš nepřipomínaly produkty jiných výrobců.
Právě u samotného Daimleru s tím má totiž docela problém. Ano, BAIC Motor se stuttgartskou automobilkou úzce spolupracuje. Vyrábí sice některé modely pro tamní trh v nedávné minulosti ovšem představil několik dalších vlastních, které design současných mercedesů evidentně kopírují. A tohle by se mělo v budoucnu změnit. Nicméně, právě s Mercedesem, ale také s Audi a BMW chce firma v Říši středu soutěžit. Mechanika bude však i nadále pocházet z Německa.
Konkurenci představují kromě zmíněné trojice i Jaguar, Volvo, Lexus a Cadillac. Číňané, kteří si luxusnější zboží na čtyřech kolech mohou dovolit, dávají přednost právě cizím značkám, chtějí kvalitu a netouží po ničem okopírovaném. BAIC si hodně troufá vzhledem k tomu, že ani doma nemá prakticky žádnou image, v luxusní oblasti teprve ne.
Arcadipane strávil poslední dva roky návrhem elektromobilu značky Denza, který bude vyrábět společný podnik BYD Auto a... Daimleru. Tento vůz se představí na autosalonu v Kantonu letos v listopadu a prodávat se začne příští rok. Australský automobilový návrhář se ale přesouvá ze Šen-čenu severněji, do Pekingu.
Poslední koncept BAIC 900 prezentovaný letos na autosalonu v Šanghaji sice vytvořilo italské studio neméně proslulého Leonarda Fioravantiho, ale to novému šéfovi návrhářského týmu nijak nevadí. Sám řekl: „Spolupráce s Fioravantim může pokračovat dále.“. Vždyť se koneckonců jednalo o sportovní kupé se vzhůru výklopnými dveřmi.