Proslulá čínská kopie Range Roveru má po faceliftu. Od originálu se více odlišila
Čínským automobilům se v Evropě často smějeme, že tolik připomínají některé modely ze západu. Jednou z nejslavnějších takových kopií je nepochybně Landwind X7, který už při premiéře před třemi lety vzbudil pozornost – až na detaily vypadal jako úspěšný Range Rover Evoque. Letos vůz prošel faceliftem a jím překvapil, od svého vzoru se teď liší více.
To ale neznamená, že by už Evoque nepřipomínal. Stačí letmý pohled na jeho siluetu a máte jasno, tohle je přece luxusní britské SUV. Když se ale zaměříte na příď, zjistíte, že se modernizovaný Landwind X7 (červené auto v přiložené fotogalerii) od originálu přece jen více odlišil.
A přitom stačilo změnit tak málo, přední nárazník nebo masku chladiče. Jiná je také záď, která už Evoque rovněž tolik nepřipomíná. Nápadně podobný nápis Landwind na kapotě jako u Evoque je tu ale stále.
Fotografie interiéru modernizovaného Landwindu X7 výrobce zatím nezveřejnil, a tak se v galerii podívejte jen na vnitřek dosavadního provedení. Na rozdíl od exteriéru vnitřek tak podobný Evoquu není, snad jen horní část palubní desky připomíná britské SUV.
Inovace vzhledu ale není jedinou změnou modernizovaného Landwindu X7. Pod kapotou se nově objevila přeplňovaná zážehová patnáctistovka, která poskytuje výkon 120 kW a točivý moment 250 N.m. Spárována je s novým osmistupňovým automatem. Zážehový dvoulitr se 138 kW v nabídce zůstává.
Zda je brzká modernizace X7 (auto se v Číně prodává teprve dva roky) reakcí na rozhodnutí čínského soudu a následnou údajnou dohodu mezi Landwindem a Land Roverem, nevíme. Čínský soud totiž loni v reakci na žalobu automobilky Jaguar Land Rover zrušil patent na vzhled Landwindu, zároveň však zrušil patent i na originální Evoque. V případě britského SUV ho zamítl kvůli tomu, že se auto představilo světu ještě před zažádáním registrace designu vozu v Číně a byl tedy jeho vzhled známý, zatímco v případě Landwindu soud uznal, že se Evoquu až příliš podobá.
Následně se Land Rover s Landwindem údajně dohodl na tom, že čínská značka nebude prodávat X7 v Brazílii, jak zamýšlela. Obě strany dokonce dokonce měly diskutovat o tom, jak X7 v rámci faceliftu změnit, přičemž aktuální modernizace může být výsledkem vzájemné dohody.
Land Rover se mezitím rozhodl proti kopiím svých vozů bojovat i jinými způsoby. Do budoucna již nepočítá s prezentací konceptů naznačujících vzhled chystaných aut, právě kvůli tomu, aby jej nějaký jiný výrobce nezkopíroval. Tato strategie byla patrná už u letos představeného Range Roveru Velar, který se světu ukázal bez jakéhokoliv předcházejícího konceptu. Podobně tomu má být u nové generace legendárního Defenderu, jehož design už je v pokročilé fázi zpracování.