Citroën C4 Aircross: Třetí do party
Zatímco Peugeot přiřadil svou verzi Mitsubishi ASX poněkud nejednoznačně ke čtyřkovým modelům se dvěma nulami uprostřed, marketing Citroënu je podstatně logičtější. Nové auto sice má s řadou C4 jen málo společného, ale přinejmenším velikostí je C4 Aircross klasickému francouzkému hatchbacku podobný.
Až se v polovině roku 2012 C4 Aircross začne prodávat, bude mít Citroën na trhu hned 3 hatchbacky nižší střední třídy. Vedle zmíněného Citroënu C4 ještě DS4 a nově C4 Aircross. Posledně jmenovaný model bude nejmenším modelem značky, který dostane pohon všech kol a současně bude nejsnazší cestou, jak pořídit Citroën s víceprvkovou zadní nápravou. Ani prestižní DS4 ji totiž nemá.
Design
Design je mixem původních proporcí ASX s aktuálním stylem Citroënu. Přední nárazník dostal charakteristické vertikální pásy světelných diod, pod nimiž jsou ještě kulaté mlhovky. Hlavní světlomety mají opět velké rozměry a poměrně složité tvary. Chybět nesmí typická maska s dvojitým šípem a množstvím chromu.
Siluetu obou derivátů PSA odlišuje od Mitsubishi upravená partie C-sloupku. Třetí boční okno dostalo seříznutí ve spodní části, u Citroënu je C-sloupek navíc částečně zatmaven.
Koncová světla Citroënu mají složitější tvar než u Peugeotu, ale i tady je jejich část na výklopném víku.
Výrobce slibuje zavazadelník o objemu 442 l.
Technika
Motorová nabídka pro C4 Aircross bude shodná jako u Peugeotu 4008.
Základem bude motor 1,6 l (85 kW, 152 Nm) s pětistupňovou převodovkou, dodávaný výhradně s pohonem předních kol. Všechny ostatní motorizace budou k mání s uspořádáním pohonu 4x2 i 4x4.
Pouze mimo Evropu bude dodáván čtyřválec 2,0 l (113 kW, 198 Nm) s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s bezestupňovou skříní CVT.
Klíčovým prodejním tahákem Citroënu bude motor 1,6 HDi (82 kW, 280 Nm) se šestistupňovou převodovkou. Prodávat se bude i japonská dieselová motorizace 1,8 l (110 kW, 300 Nm).