Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Aircross: Třetí do party

Ondřej Láník
Diskuze (76)
Se svou verzí Mitsubishi ASX přispěchal taky Citroën. Nejmenšího modelu značky s víceprvkovou zadní nápravou se dočkáme v létě 2012.

Zatímco Peugeot přiřadil svou verzi Mitsubishi ASX poněkud nejednoznačně ke čtyřkovým modelům se dvěma nulami uprostřed, marketing Citroënu je podstatně logičtější. Nové auto sice má s řadou C4 jen málo společného, ale přinejmenším velikostí je C4 Aircross klasickému francouzkému hatchbacku podobný.

Až se v polovině roku 2012 C4 Aircross začne prodávat, bude mít Citroën na trhu hned 3 hatchbacky nižší střední třídy. Vedle zmíněného Citroënu C4 ještě DS4 a nově C4 Aircross. Posledně jmenovaný model bude nejmenším modelem značky, který dostane pohon všech kol a současně bude nejsnazší cestou, jak pořídit Citroën s víceprvkovou zadní nápravou. Ani prestižní DS4 ji totiž nemá.

Design

Design je mixem původních proporcí ASX s aktuálním stylem Citroënu. Přední nárazník dostal charakteristické vertikální pásy světelných diod, pod nimiž jsou ještě kulaté mlhovky. Hlavní světlomety mají opět velké rozměry a poměrně složité tvary. Chybět nesmí typická maska s dvojitým šípem a množstvím chromu.

Siluetu obou derivátů PSA odlišuje od Mitsubishi upravená partie C-sloupku. Třetí boční okno dostalo seříznutí ve spodní části, u Citroënu je C-sloupek navíc částečně zatmaven.

Koncová světla Citroënu mají složitější tvar než u Peugeotu, ale i tady je jejich část na výklopném víku.

Výrobce slibuje zavazadelník o objemu 442 l.

Technika

Motorová nabídka pro C4 Aircross bude shodná jako u Peugeotu 4008.

Základem bude motor 1,6 l (85 kW, 152 Nm) s pětistupňovou převodovkou, dodávaný výhradně s pohonem předních kol. Všechny ostatní motorizace budou k mání s uspořádáním pohonu 4x2 i 4x4.

Pouze mimo Evropu bude dodáván čtyřválec 2,0 l (113 kW, 198 Nm) s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s bezestupňovou skříní CVT.

Klíčovým prodejním tahákem Citroënu bude motor 1,6 HDi (82 kW, 280 Nm) se šestistupňovou převodovkou. Prodávat se bude i japonská dieselová motorizace 1,8 l (110 kW, 300 Nm).

Ondřej Láník
Diskuze (76)
3. 10. 2011 11:12
Re: Cena v porovnani s DS4
3dverove auto ma obvykle vetsi dvere a pocita se s nim hlavne pro ty dva vpredu. U 4, nebo 5ti dverovych se pocita i se zadnimi cestujicimi.
To tvoje kupe s dodelanymi zadnimi dvermi, co nemusi mit otviraci okna je jinak normalni 5dverovy HB asi jako AR Giulieta ( [odkaz] ), ve ktere se okna otevrit daji a nikomu to nepripadlo divne...
Ale to je fuk, jde o to, ze se jedna o Citroen a tak pevna zadni okna nejsou na zavadu, kdezto u te Fabie RS napriklad (taky jen omezena vyroba a vyssi cena) by to byla katastrofa.
Mimochodem - Mazda RX-8 je taky navrhnuta jako kupe, taky ma zadni dvere spis do poctu (dle mne spis nez Citroen) a okno se da aspon vyklopit...
Ostatne ta moje poznamka nahore, kterou to zacalo, bylo jen takove jemne rypnuti, ja bych to dal nerozvadel.
3. 10. 2011 08:39
Re: pěkný
Jedno z těch výborných konstrukčních řešení je například detail uchycení tlumiče v těhlici. Normální auta mají díru skrz těhlici a v ní šroub s matkou na konci, čímž se tlumič stáhne. V případě, že šroub nejde povolit se jednoduše uřízne a nahradí novým. V Renaultu vymysleli geniální řešení udělat závit přímo do těhlice. Čili ve chvíli kdy šroub nejde povolit (rozuměj vždycky) se ten zpravidla přetrhne, načež následuje asi 1-2 hodinová anabáze s odvrtáváním šroubu a vykružováním nového závitu. Tímhle stylem je vymyšlený bohužel celý auto, takže proto francouzský auta nesnáším.
3. 10. 2011 07:29
Re: Cena v porovnani s DS4
Jasne, na co stahovaci okna...

Osobne by mne zajimalo, co byste psali, kdyby nesla stahovat zadni okna treba ve ...Fabii RS --> ? >:D

To uz by asi nebyla takova banalita, co?
3. 10. 2011 07:19
Re: Cena v porovnani s DS4
Chapu, ze zpoza volantu olitaneho auta, ktere bylo olitane uz v dobe, kdys jeste ani nemel ridicak, se uvazuje jinak a podobne konstrukcni nesmysly BYS klidne toleroval - hlavne, ze koupis avantgardniho frantika a ne nejakeho nemce, vid?
Tak az si jednou svou vlastni praci vydelas pul az trictvrte mega a pujdes si za ne koupit svoje prvni vlastni NOVE auto, tak pak dej vedet, jak jsi s temi pevnymi zadnimi okny spokojeny.
K te klime:
Prave proto, ze ji v aute mam, vim, ze je lepsi mit vsechna okna v elektrice a k tomu i sibr (ten - bohuzel - nemam). Osobne klimu pouzivam kdyz potrebuji odmlzit okna, nebo kdyz jedu opravdu pomalu (typicky v kolone) a je vedro. Jinak preferuji pruvan.
Avatar - Ronault.
1. 10. 2011 20:05
Re: pěkný
Zvláštní, asi pokulháváš ve znalostech konstrukce. Podíváš-li se jen kousek do historie, tak uvidíš, kdo s jakými konstrukčními řešeními přišel. To, že jsou někteří primitivové a nedokážou je pochopit, to je jiný kolorit našich servisních končin, kde většina je naučena opravit jen Škodu 120 L