Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 4008: První fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (95)
Novým výsledkem spolupráce PSA s Mitsubishi je sdílení řady ASX. První model, ten se lvem ve znaku, se dnes představuje.

Peugeot i Citroën rozšíří v roce 2012 nabídku o SUV nižší střední třídy, které vychází z japonského Mitsubishi ASX. Automobil dostane v obou případech upravený vzhled, pohon předních nebo všech kol a navíc proti japonské verzi taky menší turbodiesel francouzského původu.

Trh roste, zákazníci SUV chtějí

Světový trh SUV zaznamenává od roku 2005 prudký nárůst, přestože právě SUV jsou z hlediska spotřeby jeden z náročnějších segmentů. Poptávka po SUV roste na rozvíjejících se i na tradičních trzích.

Například v Rusku tvoří SUV již dnes celou pětinu trhu. V Číně a západní Evropě dosahuje podíl SUV 10 %, ale požadavky a očekávání zákazníků na těchto trzích jsou odlišná. Podíl SUV segmentu C a D roste v Evropě na úkor SUV ze segmentu E.

Přestože vozy SUV jsou i ve Franci populární (a to nejen v Alpách), trio francouzských automobilek není v tomto segmentu příliš silné. Renault sází na spolupráci s aliančními partnery Nissan a Samsung, PSA zase dlouhodobě spolupracuje s Mitsubishi Motors.

Peugeot 4008 bude veřejnosti poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2012. Na trh se dostane na jaře 2012.

Nový bratr ASX

Nový model 4008 doplňuje nabídku vozů Peugeot s pohonem všech kol.

Jedinou konvenční čtyřkolkou Peugeotu je dnes větší model 4007, který využívá techniku Mitsubishi Outlander. Hybridní pohon všech kol (vpředu spalovací motor, vzadu elektromotor) dostanou modely 3008 Hybrid4 a kombi 508 RXH.

V Evropě se model 4008 podle výrobce zaměří především na klienty, pro které je důležitý robustní vzhled a jeho dynamika. Mimo to malé SUV nabídne architekturu uzpůsobenou multifunkčnímu využití a přijatelnou spotřebu paliva.

Verze s pohonem 4x4 budou představovat více než 80 % odbytu modelu 4008. Na vybraných trzích, včetně většiny evropských zemí, bude Peugeot 4008 nabízen výhradně s pohonem 4x4.

Evropě diesely

Peugeot 4008 bude vyráběn se čtyřmi motory, ale ne všechny budou v Evropě nabízeny.

Zážehová paleta čítá atmosférické čtyřválce 1,6 (85 kW, 152 Nm) a 2,0 (113 kW, 198 Nm). Oba motory budou dodávány s pětistupňovou převodovkou, dvoulitr bude možno objednávat i s převodovkou CVT.

V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory. Hlavním trumfem proti výchozímu Mitsubishi ASX se stane motor 1,6 HDi (82 kW, 280 Nm) dodávaný se šestistupňovou převodovkou. Chybět nebude ani japonský turbodiesel 1,8 l (110 kW, 300 Nm), ke kterému PSA hrdě přidalo vlastní zkratku HDi.

Menší než 4007!

Rozšiřování nabídky dvounulových Peugeotů a probíhající generační obměna osmičkových modelů přineslo do struktury celé řady nečekanou situaci. Vedle sebe budou nabízena dvě SUV různé velikosti - 4007, 4008 - která nejsou přímými následníky.

Vnější rozměry (délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m) jsou u Peugeotu podobné jako u výchozího Mitsubishi, 4008 je o několik centimetrů delší i širší.

Elektronicky řízený pohon 4x4 převzatý od Mitsubishi využívá tří režimů: pohon dvou kol "2WD", všech čtyř "4WD" a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu "LOCK". V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky.

Ondřej Láník
Diskuze (95)
7. 12. 2011 09:52
Re: filter
Mozno im to prekladal basf.cz
7. 12. 2011 08:31
Re: filter
Redaktori uz napisali tolko blbosti, ze ich neberiem vazne. A tie ich zarucene spotreby pocas testov, tak to su ich medove motuzy kvoli potencialnej inzercii.
Kvalita redaktorov na auto.cz:
[odkaz]

Text na auto.cz:
"... např. u tlumičů, konstrukcí sedadel, nosičů baterií, ložisek motorů a u dalších konstrukčních prvků".
Originalny text:
" ... e.g. in crash absorbers, seat structures, battery holders, engine mounts and other structural components".
Pan Jungmann, ked neviete po anglicky, tak neprekladajte! Uff. Vobec napisat, ze motorove loziska budu z termoplastu, tak to je sila. Prelozit "crash absorbers" ako tlmice, tak to je polutovaniahodne.
7. 12. 2011 08:24
Re: Palec hore!
Ked chcu uspiet, tak tam daju urcite "svoj" interier. ASX vsak vyzera, ako keby ho dizajnovali sekerou. Mna vsak zaujima, kedy budu v autach od prvovyroby radia, ktore budu naozaj aj hrat. Riesenia, akoze priplatte 1000 Euro a my vam namontujeme znackovu audiosupravu, tak to je urazka.
7. 12. 2011 08:17
Re: 4008
Suhlas! A este, ked znizia hmotnost, tak ako to deklaruju u novej P 208, tak to bude super.
2. 10. 2011 00:27
Re: L.P. 4008
Volkswagen by samozřejmě nic takového nikdy neudělal, že ne...?
[odkaz]