Citroën představuje nové SUV C5 Aircross: Náhrada za C5 dorazila do Evropy!
O novém velkém SUV Citroën C5 Aircross jsme informovali již loni v souvislosti s uvedením vozu na čínský trh. Od letošního roku se bude auto prodávat rovněž v Evropě. Nabízí se otázka, čím chce francouzský výrobce zlákat kupující velkých SUV jiných značek. Třeba údajně nebývalou možností individualizace. Citroën slibuje 30 barevných kombinací karoserie a střechy.
Dle vyjádření značky má být tento vůz nejpohodlnějším SUV nejen svého segmentu. Za tímto účelem je podvozek vybaven systémem Citroën Advanced Comfort. Jeho součástí je odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy Progressive Hydraulic Cushion, tedy vlastně s jakýmisi zdvojenými tlumiči. Jde o podobný efekt, jaký nabízejí tlumiče Mercedesů známé jako Stroke Damping Control. Tedy vlastně s proměnnou tuhostí v závislosti na zdvihu kola. Pokud je zdvih kola malý, chová se tlumič měkce. Při větším zdvihu se „do hry“ zapojí přídavný hydraulický doraz, který je výrazně tužší než samotný tlumič.
Tato technika se poprvé objevila u nového modelu C4 Cactus. Citroën mluví o vynikajícím komfortu jízdy v nejlepších tradicích značky. Nezbývá, než tomu věřit. Součástí snahy o dosažení maximálního jízdního komfortu jsou také sedadla Advanced Comfort, která mají přispívat k izolování nerovností. Zaujmout chce i prakticky smýšlející zákazníky - novinka nabídne objem zavazadelníku 580 až 720 litrů, údajně nejlepší ve své třídě.
V rámci přiblížení se plné autonomitě provozu vůz údajně nabídne hned dvacítku prvků, které mají řidiče podporovat při řízení. Za zmínku stojí například Highway Driver Assist, který vozu umožní jízdu v autonomním režimu na stupni 2. Prvky aktivní bezpečnosti využívají kombinaci kamery za čelním sklem a radaru, jehož vysílač se nachází pod předním nárazníkem. Za zmínku stojí Active Safety Break, který dokáže detekovat chodce a v případě potřeby snížit riziko střetu s nimi.
Aby se vůz pokud možno neztratil ani na nezpevněných cestách, je osazen systémem Grip Control, který známe už z vozů Peugeot. Tady byl dále vylepšen, takže nově v nabídce i režim "4x4". Je jasné, že pohon všech kol systém nenahradí.
K pohonu vozu Citroën využije poslední evolucí agregátů, splňujících normu Euro 6.2. Kombinovány mají být s manuální šestistupňovou skříní, alternativně pak s osmistupňovou samočinnou s měničem momentu dodávanou firmou Aisin.
S manuálem se bude pojit slabší motor 130 PureTech o objemu 1,2 litru, tedy tříválec. Výkonnější verze motoru PureTech 180 (není jasné, zda jde o 1.2, nebo 1.6 THP) bude v nabídce pouze se samočinnou převodovkou. Alternativou k těmto motorům jsou agregáty BlueHDi 130 a 180. Slabší motor bude dostupný s automatem i manuálem, výkonnější pouze se samočinnou osmistupňovou převodovkou. Od roku 2019 Francouzi nabídnou C5 Aircross také ve verzi Plug-in hybrid PHEV.
Zbývá dodat, že délka vozu je 4500 mm, šířka 1840 mm a na výšku vůz měří 1670 mm. Auto jezdí na rozvoru náprav 2730 mm. V Evropě se vůz začne prodávat koncem roku 2018, kdy v České republice, není zatím známo.