Citroen C5 Break 2,2 HDI 16 V

Citroen C5 Break 2,2 HDI 16 V

 
 

Na extrémní prostornosti a pohodlí, které jsme před časem popisovali v , se pochopitelně nic nezměnilo. Kombi verze Citroenu C5 tak i nadále zůstává jedním z nejprostornějších vozů střední třídy, přičemž některá specifika typu jako například všestranně adaptabilní podvozek, nabízí v této třídě jako jediná značka. Následující text tedy zaměříme hlavně na odlišnosti od...

Na extrémní prostornosti a pohodlí, které jsme před časem popisovali v testu verze Break s dvoulitrovým HDI motorem , se pochopitelně nic nezměnilo. Kombi verze Citroenu C5 tak i nadále zůstává jedním z nejprostornějších vozů střední třídy, přičemž některá specifika typu jako například všestranně adaptabilní podvozek, nabízí v této třídě jako jediná značka. Následující text tedy zaměříme hlavně na odlišnosti od dříve testované verze - tedy motor, převodovku a některé prvky výbavy.

Šestnáctiventilový přeplňovaný vznětový čtyřválec se kromě téměř o čtvrtinu vyšším výkonem oproti slabší verzi chlubí především plynulejším nárůstem točivého momentu a výrazně tišším chodem. Při běžné jízdě se k hranici maximálního výkonu 98 kW při 4000 otáček dostanete jen málokdy - zátah odspodu a dostatečná zásoba točivého momentu přesvědčí automatickou převodovku, aby řadila dříve. Nejenže tak nijak výrazně vytáčený motor chrání vaše uši, ale absence turboprodlevy navíc maximalizuje pohodlí posádky i při razantním zrychlování.

Pouze čtyřstupňová automatická převodovka s možností sekvenčního řazení je jakoby srostlá s motorem - minimální rázy, přijatelné prodlevy při přeřazování a inteligentní chování například při jízdě z kopce. Míru hbitosti vozu při potřebě větší akcelerace je možno předem odhadnout - jedna z mála výhod pouze čtyř stupňů se v té chvíli projeví menším "tápáním" elektroniky při řazení. Velmi elastický je především čtvrtý převodový stupeň, specialista na ustálené rychlosti - městskou 50 km/h i vrcholy kolem dvousetkilometrové hranice zvládá bez protestů. Specialistou jej nazývám proto, že i při relativně mírném zrychlení v poměrně širokém spektru počátečních rychlostí přeřazuje převodovka níž - čtyřka je jednoznačně koncipována jako rychloběh. Tlačítko sportovního módu pak umožňuje využívat širšího spektra otáček - zde se pak přirozeně mění vyváženost kombinace výkon+zátah/ticho+komfort ve prospěch dynamických vlastností.

Celá sestava pohonného ústrojí má tedy v podstatě samá pozitiva. Jedinou hodnotou, kterou se nám nepodařilo dosáhnout dle představ výrobce, je průměrná spotřeba. Při třetinovém podílu městských, mimoměstských a dálničních cest jsme dosáhli hodnoty 7,6 litru/100 km. Dodejme ale, že výrobcem udávaných 6,5 litru považujeme u jednoapůltunového vozu s automatem za optimistickou hodnotu. Nejvíce nás vůz překvapil na dálnici - při jízdě ustálenou rychlostí cca 150 km/h spotřeboval motor pouhých 7,8 l/100 km.

Z prvků, které námi testovaný vůz odlišují od předchozí verze, zmíníme v první řadě možnost volby Sport na ovladači charakteristiky podvozku. Tato funkce by měla dle výrobce umožnit, aby automobil mohl přecházet do sportovního režimu odpružení častěji a setrvat v něm déle. V praxi se rozdíl projevuje především menší tendencí k náklonům vozu v zatáčkách a znatelně slabším ponoření přídě při brždění. S ohledem na výše zmíněnou charakteristiku motoru a převodovky jsme ale většinou nechávali tlačítko Sport vypnuté. Plavná jízda nám s tím to vozem připadala přirozenější a náklony v zatáčkách kompenzovala výborně tvarovaná sedadla.

Za zmínku stojí i kolébkové tlačítko na pravé stěně obrovského zavazadlového prostoru kterým je možné i při vypnutém motoru snížit a následně zase zvýšit zdvih zadní nápravy, čímž se usnadní nakládání těžkých předmětů.

Seznam standardní výbavy je i na střední třídu poměrně obsáhlý - ovšem za základní cenu blížící se k milionu nelze mít malá očekávání. Standardní šestice airbagů je vnímána už jako samozřejmost, ale potěší i detaily jako automaticky sklopná vnější zrcátka při parkování. U poměrně robustního vozu je také standardem parkovací asistent a bezchybně fungující stěrače se senzorem intenzity deště.

V základní výbavě možná překvapí přítomnost pouze manuální klimatizace, dvacetitisícový příplatek za automatickou dvouzónovou klimatizaci je ale dle našeho názoru ještě přijatelný.

Přičteme-li již dříve zmíněnou prostornost a komfort tohoto vozu, můžeme jej směle doporučit všem, kteří k úspornosti turbodieselu hledají i pohodlí automatické převodovky s dostatečnou rezervou výkonu. I u tohoto modelu nabízí dovozce variantu M1 s možností odpočtu DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 940 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 017 000 Kč

Základní výbava:hydraulické odpružení Hydractive 3 PLUS, ABS s brzdovým asistentem, ASR+EPS, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, imobilizér, upozornění na překročení předvolené rychlosti, opěrky hlavy nastavitelné ve dvou osách, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, výškově seřiditelné a sklopné přední loketní opěrky, elektrické sekvenční ovládání předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, klimatizovaná schránka před spolujezdcem, multifunkční displej, palubní počítač, Black panel, tempomat, automatické uzavření oken v případě zapnutí předních stěračů, halogenové světlomety s dvojitou optikou, audio systém (radio, CD přehrávač, 6x repro, příprava na telefon GSM), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedačka dělená 1: 2 s tříbodovými bezpečnostními pásy na všech místech, kola z lehkých slitin 15", Pack odkládací prostory - zásuvky pod předními sedadly, zadní loketní opěrka s otvorem do zav. postoru, síť v zav. prostoru, textilní koberečky, Pack Comfort 3 - automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, elektr. sekv. ovládání zadních oken, dvojité přední sluneční clony, palubní počítač, osvětlení zrcátek na slunečních clonách, atermické přední okno + přední mlhovky, praktický Pack - podélný střešní nosič, samonavíjecí síť proti posunu nákladu (přepážka), dvojstranný koberec v zavazadlovém prostoru, Pack Look - dotykové lišty nárazníků, boční ochranné lišty a zrcátka v barvě karoserie, Pack Ambiance - imitace dřeva na palubní desce, středovém panelu a dveřích, volant obšitý kůží, zadní koberečky, osvětlení spodního prostoru předních dveří, chromované prahy dveří

Výbava testovaného vozu:metalíza (+12.000,-), Automatický Pack - parkovací asistent, el. sklopná vnější zrcátka, zpětné zrcátko spolujezdce indexovatelné při couvání (+20.000,-), automatická dvouzónová klimatizace (+20.000,-), elektricky nastavitelné přední sedačky (výškově, podélně, náklon opěradla, bederní opěrka) (+25.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2178
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 214 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.1 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 563 / 1658
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1438 / 600
Rozměr pneu:205/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4756
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1512
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1528
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,64
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Ojetý Citroën C5 2.0 HDi: S naftou chybu neuděláte Ojetý Citroën C5 2.0 HDi: S naftou chybu neuděláte

První generace Citroënu C5 je proslulá komfortním…

Citroën C5 (2000-2007) – Pohodlí na pátou Citroën C5 (2000-2007) – Pohodlí na pátou

Velké Citroëny znamenají komfort a extravaganci. Ani…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili po Praze: Policie je chytila na benzince

Těhotná žena a muž ukradli auto, pak se v něm vozili…

Plánovali, že auto, které ukradli v polovině srpna, prodají v Praze-západ. Do té doby ho však zloději využívali…

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů. Šlo o průkopníka odvětví

BlackBerry končí výrobu a vývoj vlastních telefonů.…

Kanadská společnost BlackBerry opouští vývoj a výrobu chytrých telefonů, tedy odvětví, ve kterém patřila mezi…

 

iSport.cz

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první ligu o pět bodů

Slavia uspěla až v prodloužení, Kladno vede první…

Kladno vede po vítězství 2:0 ve Frýdku-Místku první hokejovou ligu už o pět bodů. Pražská Slavia totiž…

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří do Sparty, hlásí kouč

Holoubek na roztrhání! Hráči musí ukázat, že patří…

Zajímavé, ale také hektické dny zažívá sparťanský trenér David Holoubek. Ten totiž po odvolání Zdeňka Ščasného v…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…