Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moje.auto.cz: Citroën C5 aktuální generace - Co si o něm myslí majitelé?

David Bureš
Diskuze (41)
Francouzskou alternativu Škody Superb hodnotí uživatelé Moje.auto.cz zatím jen ve třech recenzích.

Současná generace Citroënu C5 přišla na trh v roce 2008, kdy se měla stát individualistickým modelem konkurujícím především zavedeným, německým modelům střední třídy. Vůz je prodáván jako typický tříprostorový sedan, nebo jako kombi. Předchozí C5 byla přitom liftbackem.

Loni vůz prošel minimalistickou modernizací, která karoserii doplnila o pás LED diod pro denní svícení vpředu a čirou střední část s efektem Dark Crystal vzadu. Hlavní novinkou se tak staly dva nově nabízené motory – dieselový mikro hybrid 1,6 e-HDi (82 kW) a 2,2litrový turbodiesel se 150 kW.

Je Citroën C5 pouhou alternativou k Volkswagenu Passat a Škodě Superb, která pouze nadchne individualisty, nebo nabízí víc než jen líbivý design? Váš názor může ovlivnit i trojice uživatelských recenzí na Moje.auto.cz.

Všechny tři zveřejněné recenze hodnotí karosářskou variantu kombi, které francouzská automobilka nazývá Tourer.

Autorem nejlépe hodnocené recenze je rokba79, který vlastní letos vyrobené kombi, poháněné naftovým motorem 2,0 HDI (120 kW). Vedle vzhledu auta majitel nedá dopustit na hydropneumatické odpružení Hydractive III+, pohodlné sedačky a kvalitní odhlučnění. Uživatel tvrdí, že i v rychlostech blízkých hranici 200 km/h je uvnitř automobilu ticho. Negativem je však volant s mnoha nepřehlednými tlačítky, nekvalitní rádio a odkládací prostory. Těch je sice hodně, ale jsou miniaturní a mělké.

C5 se stejným motorem vlastní rovněž uživatel maro-01. Také on o vozu říká, že k jeho pohodlí přispívá jak hydropneumatický podvozek, tak masážní sedačky s pamětí a možností nastavení opěradla i v horní části. Dále tvrdí, že dieselový motor silně vibruje, a že rádio od firmy Phillips není kvalitní. Podle názoru majitele C5 se do vozu špatně nastupuje.

Dvoulitrový diesel o výkonu 103 kW pohání C5 uživatele sgt. Vedle již zmíněného pohodlného podvozku s odpružením Hydractive III+ chválí bohatou bezpečnostní výbavu a nízkou spotřebu, díky které na jednu nádrž ujede více než 1.000 km.

Jestliže vás uživatelské recenze Citroënu C5 zaujaly a máte zájem se zeptat na další informace, neváhejte a zapojte se do diskuze.

Sekce Moje.auto.cz umožňuje diskutovat o spolehlivosti nebo provozních nákladech. I Vaše recenze může být pro někoho cenným pomocníkem při výběru vlastního auta, nebo naopak Vám může v diskusi pod recenzí někdo pomoci svojí radou.

Jak založit recenzi na Moje.auto.cz?

Vložit recenzi do Moje.auto.cz může každý registrovaný uživatel Auto.cz. Založení (i pozdější editace) recenze pomocí příslušného formuláře je rychlé a intuitivní, pomocnou ruku poskytne také nápověda v pravém sloupci.

Co by měla recenze obsahovat? Nemusíte se zabývat popisem technických dat nebo výbavy, to je možné na internetu snadno najít. Cenných zkušeností z praxe naopak není nikdy dost a mnohdy se nacházejí jen na fórech specializovaných na danou značku nebo typ vozu.

Podstatné jsou především Vaše zkušenosti s automobilem. Běžný provoz odhalí řadu předností i nedostatků, které může znát jenom majitel daného typu auta. Proto Vaše poznatky, o které se s ostatními podělíte, mohou někomu pomoci při nákupu auta. Nezapomeňte také připojit fotografie vlastního vozu, které doplní informace uvedené v textu.

David Bureš
Diskuze (41)
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2011 13:36
Re: Ë-coli
2.2 HDi určitě není vrchol (z mého pohledu BOHUŽEL - bude zřejmě do budoucna VRCHOLem nabídky ve střední třídě), tou je u PSA stále ještě výborný V6 HDi - který by v DS9 mohl být odpovídající motorizací (snad s jinou, jeho schopnosti nelimitující, převodovkou) + nějaký benzín, na avizovaný výkon 200 kW (bez elektromotorů vzadu) dnes stačí dvoulitrový 4válec - jedno zda vlastní konstrukce či od konkurence..
Co se týče převodovek, souhlasím "napůl" - jsem NADŠENA přístupem BMW které nabízí famózní 8st. převodovku i do řady 1, na druhou stranu 6st. Aisin který používá PSA není špatný a 6st. automat nabízí třeba i takové nové Bentley Continental - a to je DOST jiná cenová kategorie ;-)
Ano, na modelu Xantia Activa se shodneme (jako zcela MIMOŘÁDNÉM řešení ve střední třídě), ale myslím že na podvozku C6 NEní třeba něco (mnoho) měnit - jak jsem již psala, "atraktivní" tvar plechů "nahoře" je zdá se pořešen, nabídka výbavy z C5 a DS5 relativně "vystačí" = opravdu jde JEN o tu "vhodnou" motorizaci, což by NEmusel (neměl) být až tak neřešitelný problém.
Opět se jen zopakuji, tohle NEní o konstrukčních a "inženýrských" schopnostech/neschopnostech (firemní know-how je plně postačující), je to o manažerských rozhodnutích = takže je VELKÁ otázka jaké DS9 v reálu bude (snad bude C6 dostatečným poučením)
Pěkný den :-)
Avatar - del42sa
13. 6. 2011 12:44
Re: Ë-coli
Ano i prémiové automobilky už začínají používat čtyřválce, nicméně u nich se jedná o úplný spodek nabídky zatímco u DS9 by to měl být vrchol ?

A co se DS9 týče ? nic bych si nepřál více :-) Sám bych v tom chtěl být raději optimistou než pesimistou, ale nezbývá než čekat co přinese budoucnost. Bohužel indicie zatím mluví spíše v neprospěch DS9....

Ale jinak souhlasím s tím, že díky špatným rozhodnutím v Citroenu /PSA pohřbili spoustu potenciálu a zajímavých technických řešení.

Bylo by opravdu smutné, kdyby takový povedený podvozek jako má C6 skončil v zapomnění. Já osobně bych ho ještě doplnil aktivní stabilizací co byla použita v Citroenu Xantia Activa a bylo by to uplně perfektní :-) :yes: A k tomu nějaká moderní karoserie s moderním interiérem a bude vymalováno ;-)

Já jsem osobně přesvědčen o tom že potenciál vyrobit velkou pohodlnou limuzínu Citroen má, jde jen o to, aby k tomu v PSA přistoupili zodpovědně a nepohřbili to nějakou nedotaženou konstrukcí nebo neadekvátní cenovou politikou jako u C6 :-)
13. 6. 2011 10:50
Re: Ë-coli
Prostě je to pohodlné auto na dlouhé cesty...
Volant je problémem, podle mého názoru pouze svou nezvyklostí, jinak ovládání na něm je až na tlačítko telefonu v pořádku.
Co je horší, to je základní rádio - v tom autě vypadá jako pěst na oko a příplatek za NaviDrive je velký, ale vyplatí se (vestavěný telefon, navigace, jukebox)...
Výběr motorů je dostatečný, chtělo by to sice v benzínu něco nad 1,6THP, ale snad společně s BMW něco uvaří. Třílitrový V6 v benzínu, je sice dědeček, ale ten zvuk je parádní, škoda, že ho E5 poslalo do důchodu.
Nevím jak manuál (jel jsem jen 1.6HDI, kde řazení nebyl problém), ale myslím si, že 66 rychlostí Aisin dává na frak všem DSG. Je komfortní, ve sportovním režimu umí být i docela rychlý (byť pomalejší než DSG), umí brzdit motorem, prostě chová se tak, jak by se automat měl chovat.
Z mého pohledu je negativem servis , ale nemyslím si, že se to příliš vymyká standardům jiných značek, protože ve srovnání se zahraničím jsou u nás servisy hrozné...

Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2011 01:49
Re: Ë-coli
Děkuji NÁPODOBNĚ ;-)
Ano - JEDEN manažer může firmu povznést i až NEskutečné "boty" napáchat. Já sice CHÁPU DS5 bez hydrauliky (ale NEtěší mne to), chápu C5 také ve verzi bez hydrauliky (s tím až takový problém nemám - byť já osobně bych tuto verzi NEvolila) a to samé s avizovanou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou - měla být už dávno (sázka/"tip" nějakého manažera na robotizované převodovky prostě NEvyšel ... tak jako kdysi mohutné investice do vývoje commonrailových dieslů zase vyšly - to se prostě stává ... ZPĚTNĚ je to vždycky "jasné a jednoduché" :-)
V6 3.0 HDi možná opravdu u PSA skončí, nikoli ale pro neschopnost plnit Euro 6 - najdete ho ve (skoro) všech modelech Jaguar a Land (Range) Rover = NEmyslím že tak povedený a stále relativně nový motor "odloží" - to se na 99,9% NEstane. Možná "skončí" u PSA, neb je to v reálu opravdu "okrajová" motorizace (co se prodejů týče) - to MNE bude mrzet MAXimálně :'-(
NErada to říkám, ale 2.2 HDi (v reálném světě) JE "dostatečná" motorizace - tedy těch "bláznů" co jsou ochotni připlatit si za 6tiválec s přece jen vyšší spotřebou a vyššími servnisně pojistnými náklady asi moc NEbude :-)
Dávám vám za pravdu že PSA vlastně (tedy krom "něčeho" do platformy po C6) opravdu NEpotřebuje silnější BENZÍNový motor. Dieselhybrid který to do prodeje má již "za pár" má (cca) 200 koní, benzínhybrid ohlášený na konec příštího roku nejdříve do DS4 má (cca) 300 koní - víc opravdu NEní třeba (pro NE"prémiovou" automobilku/koncern) ... navíc časem výkony možná ještě vzrostou ...
Takže zbývá jen "něco" do DS9. NEmyslím si že v reálu bude měřit 5 a půl metru, možná bude o něco delší než C6, nicméně stále to je/bude "jen" vůz na této platformě - myslím že v reálu bude někde mezi E a S-Klasse ... a i když to nedávno bylo ještě NEpředstavitelné, dnes se S-Klasse s 4válcem prodává a prý to vůbec NEní špatné! A Citroën svoji "verzi" 250 CDi má (nečetl jste test v AutoBild Mercedes, BMW, Volvo, Peugeot a Citroën právě s těmito motorizacemi?) a navíc k ní má připravenu "posilu" v podobě elektromotoru(ů) na zadní nápravě.
No a co se týče benzínové verze - než vyvíjet motor pro jeden svůj model, myslím že lze použít to co tady již mnohokrát bylo, brát/kupovat od konkurence - spolupráce PSA s BMW se utěšeně rozšiřuje, tak třeba tam.
Ať jsou vrcholní manažeři firmy jací chtějí, KDE byla "chyba" u C6 (tedy PROČ se neprodává víc) jistě VÍ = možná se pro druhý pokus "poučí" ;-)
Rozhodně si myslím že ne(po)využít podvozek C6 pro další generaci by byla škoda a to co C6 v očích potencionálních kupujících chybělo se DÁ "pořešit" - JAK to v reálu příslušní inženýři a (asi hlavně) manažeři PSA zvládnou, to je věci jiná - uvidíme, ZÁKLAD (tedy platforma) mají velmi dobrý, vzhled karoserie (i když v reálu bude "krotší") JE povedený - no a dál opradu "uvidíme" :-)
Pěkný den (snad jednou s DS9 :-)
Avatar - del42sa
12. 6. 2011 22:51
Re: Ë-coli
Je vidět, že uvažujete celkem logicky Kylie, bohužel ne tak uvažují i v PSA.
Jejich jednání je plné "nesprávných rozhodnutí" (C5 na pružinách,DS5 bez hydrauliky, DSG až v roce 2014, atd.)které se mnohým z nás nelíbí ( včetně mě ) avšak vycházejí z tvrdě ekonomického myšlení.
A ač vám to třeba přijde nelogické, v PSA si opravdu myslí, že v benzínu vystačí s motorem o objemu 1,6l.
Velký V6 HDi nejspíš skončí s platností normy Euro 5. Čili vrcholem bude 2,2 HDi se 150kW. Dle francouzů je to dostatečná motorizace.
Do Peugeotu 508 se už 3.0 V6 HDi nedodává ačkoliv jej má PSA k dispozici.Proč ? protože tento motor skončí do dvou let bez náhrady s nástupem Euro 6.

K benzínu jsem skeptický už jen proto, že francouzi ve svých statistikách uvádějí, že jejich zákaznící benzínový motor nepožadují, neboť 80% objednávek je údajně na vozidlo s dieselovým motorem a jak jste sama uvedla, PSA kombinuje elektromotor na zadní nápravě s diezelovým motorem ve předu. PSA ale nedávno prohlásila, že lze tento hybridní pohon kombinovat i se zážehovým motorem.
Čili modelový příklad: Když zkombinujete 1,6 THP v nejsilnější verzi 147kW a přidáte k tomu elektromotor na zadní nápravě, který má cca 30kW, ve výsledku máte hybridní pohon o celkovém výkonu 177kW = Fordův 2.0 ecoboost s totožným výkonem.
Proč by teda měli investovat další peníze do vývoje nového motoru, když doba/trend směřuje spíše k méně objemovým jednotkám v kombinaci s elektromotorem = menší emise, menší množství CO2, menší spotřeba paliva ? Takže ano, PSA si může myslet, že 1,6 THP je dostatečnou motorizací a že tedy není třeba vyvíjet objemnější benzínovou jednotku.
Benzínová V6 skončila v roce 2008 a na náhradě se nepracuje pokud vím, motory 2.0l byly nahrazeny zmíněnou 1,6 THP ...

Proč tedy velký a drahý V6, který si pořídí minimum zákazníků ? většina výrobců v Evropě výrobu velkých modelů ukončila (Ford Scorpio, Opel Omega, Alfa 166, Lancia Thesis,Peugeot 607) Jejich nástupci jsou auta střední třídy a pro ty se jeví zmíněné motorizace dostatečné.

Metropolis/DS9 je ale jiná káva.Pro auto této velikosti/třídy/hmotnosti jsou potřeba výkonné V6 motorizace a to jak dieselové tak benzínové,je potřeba pohon 4x4, jinak si takové auto těžko někdo koupí. Toto je nepsané pravidlo v této třídě vozů.

Opravdu si neumím představit auto měřící skoro 5,5 metru s vizáží Lamborghini Estoque na 21 palcových kolech a s nejvyšší motorizací čtyřválcem ???? :'-( To opravdu ne a ani elektromotor na zadní nápravě to nespasí :'-( :no: :no:

Tudy cesta opravdu nevede. Jak by takové auto obstálo třeba v porovnání s Audi A6 s benzínovými a naftovými V6, reálným pohonem 4x4 a vzduchovým odpružením a 8 stupňovým automatem ??? Kdo by tomu dal přednost ??? a to nemluvím o ceně DS9, která těžko bude menší než ta u C6.... :'-( :'-(

Co z toho vyplývá ? Velký vůz této kategorie potřebuje výkonné motory , které ale PSA nemá a ani mít nechce neboť budoucnost vidí v menším modelech s menšímy motory a velký model se slabým motorem by byl dalším šlápnutím vedle :-!